Jak si vedli týmoví kolegové ve vzájemných soubojích v rámci jednotlivých stájí během závodního víkendu v Koreji?
Kvalifikace
Sobotu v Jeongamu ovládl opět Red Bull, ovšem tentokrát nikoliv Sebastian Vettel, ale překvapivě Mark Webber, který letos posedmé vyzrál na svého týmového kolegu. Oba piloty dělilo pouhých 74 tisícin, menší rozdíl by už jen u Marussie, kde zkušenějšího Glocka popáté porazil mladý Pic.
Překvapení se zrodilo také u McLarenu, když Jenson Button o pouhý 5 tisícin zaostal za postupovým časem do Q3. Moc mu nepomohly žluté vlajky v rozhodujícím kole, kdy se mohl zlepšit, na což si stěžovali i piloti Sauberu. Hamilton byl v Q2 o 0,441 s rychlejší a nakonec vybojoval pozici hned za oběma vozy rakouské stáje.
Bez překvapení se vyvíjel duel u Ferrari, kde Fernando Alonso znovu předčil Felipeho Massu - kvalifikační skóre sezóny 2012 vyznívá drtivě v jeho prospěch: 15:1. Lepší výkonnost potvrzuje také Pastor Maldonado u Williamsu, Bruno Senna sklonit před jeho uměním musel letos sklonit již počtrnácté.
Celkem vyrovnané jsou v kvalifikačních soubojích jezdecké dvojice Force Indie a Sauberu, kde mají mírně navrch Nico Hülkenberg a Kamuj Kobajaši - shodně 8:7.
Tabulka č. 1 - Srovnání výsledků v kvalifikaci
Závod
Ve Velké ceně Koreje jsme se krátce po startu dočkali dalšího karambolu, když Kamuj Kobajaši při brzdění do třetí zatáčky na konci dlouhé rovinky sestřelil Jensona Buttona a Nica Rosberga. Oba vyřadil ze závodu, ale sám ještě chvíli pokračoval, ale kvůli poškození svého vozu nakonec v 17. kole také odstoupil.
Další průběh byl přímočarý bez nějakých překvapení. Příjemným překvapením bylo Toro Rosso, které letos podruhé dojelo s oběma vozy na bodech, a to na stejných pozicích (8. Vergne, 9. Ricciardo).
Zklamáním byl naopak Williams, jenž chtěl v Jeongamu bojovat o body, ale nakonec se přes odstoupení několika jezdců na čele musel spokojit až se 14. a 15. pozicí. Tým bojoval s nekonzistentní ovladatelností vozu, Pastor Maldonado podal nicméně obdivuhodný výkon, když celý závod odjel pouze s jedinou zastávkou, přičemž na Sennu přezouvajícího dvakrát ztrácel průměrně kolem 0,35 s na kolo.
Tabulka č. 2 - Srovnání výsledků dle nejrychlejšího kola v závodu
Očekávaná životnost super-měkké směsi přitom byla 17 kol, u měkké směsi 24 kol, týmy proto v neděli plánovaly dvě zastávky. V závodě byl mezi oběma druhy pneumatik rozdíl 0,2 - 0,6 s na kolo. Jedinou zastávku krom Maldonada zvládl také Karthikeyan, třikrát kvůli prasklé zadní zkrutné vzpěře a vyššímu opotřebení gum stavěl Hamilton (více o zastávkách v boxech a strategiích zde).
Zajímavou strategii využil Vergne, který si čerstvou super-měkkou směs nechal nechal až na poslední stint, v němž v pohodě i díky vysoké maximální rychlosti (324,5 km/hod) svého vozu odolával pokusům trápícího se Hamiltona (313,4 km/hod).
Velmi dobrý závod po vydařeném startu odjel před prodloužením svého kontraktu Felipe Massa, který byl tentokrát viditelně rychlejší než Fernando Alonso, ale tým mu jeho předjetí a případný postup dále před svého kolegu bojujícího o titul nedovolil.
Tabulka č. 3 - Srovnání výsledků dle "čistého" průměrného kola v závodu(bez započtení prvního kola, jednotlivých kol nájezdů do/výjezdů z boxů)
Výtečně si vedl i Nico Hülkenberg, jenž se na startu dostal před Grosjeana, který byl po sérii několika incidentů velmi opatrný. Lotus se zdál být rychlejší, ale mladý Němec, který bude příští rok zřejmě závodit za Sauber, se dobře bránil.
Lotus se úspěšně pokusil v 31. kole při druhých zastávkách o podseknutí, když Grosjean zaostával o 0,6 s. Když však dojeli Hamiltona, Hülkenberg chytře předjel oba soupeře najednou. Francouz již v závěru kvůli degradaci pneumatik neměl šanci na útok.
Jeho týmový kolega Räikkönen dojel na páté příčce o 9 sekund před Force Indií, dlouho se však trápil za Hamiltonem. K tomu přispěl nižší maximální výkon vozu s novými Coanda výfuky, jež Lotus poprvé otestoval a také hned nasadil do závodu v Koreji.
Graf - Vývoj časů na kolo nejrychlejší šestice závodníků v průběhu závodu(pro zvětšení klikněte)
Tabulka č. 4 - Pořadí a body v šampionátu
Vývoj relativních bodových rozdílů mezi šestici nejrychlejších pilotů
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.