Lotus se rozhodl ponechat Coanda výfuky na voze Kimiho Räikkönen i pro sobotní jízdy. S jejich fungováním je zatím spokojený.
"Jsme poměrně spokojení s tím, jak fungují. Nacházíme se na počátku relativně dlouhé cesty s nimi. Není to jednoduché přimět je od počátku k fungování, čísla jsou ale dobrá, takže jsme celkem potěšeni," hodnotí páteční jízdy technický ředitel Lotusu James Allison, podle něhož ale balík ještě zdaleka není zoptimalizován.
Tým dnes poprvé úspěšně otestoval dvě různé verze nových Coanda výfuků, Kimi Räikkönen však v jejich hodnocení zůstával tradičně ledově chladným: "Možná jsme čekali o něco více, než jsme zatím viděli, ale na to je ještě příliš brzy. Není to moc jednoduché vůz správně nastavit. Snad bude zítřek lepší."
K otázce, zda by jízdu s nimi dokázal porovnat se starší konfiguraci v Suzuce, finský pilot řekl: "Jedná se o dvě zcela odlišná místa, nemůžete to srovnávat. Myslím, že se víceméně nacházíme tam, kde v pátky obvykle jsme. Auto se dnes nechovalo dobře a na nejrychlejší jsme ztráceli sekundu. Pokud se to podaří zvládnout, budeme výše - ostatní se ale také mohou zlepšit."
Na dotaz, zda si je ponechají i pro sobotu, Allison odpovídá: "Myslím, že jo. Ještě jsme se nerozhodli, ale vypadá to, že ano." Potvrdil, že na nich pracují již od počátku roku, ale jejich vývoj neměl takovou prioritu, protože dosahovali konzistentních výsledků i bez nich.
"Na počátku sezóny, kdy jsme se museli rozhodnout, s čím začneme sezónu, jsme měli Coanda i jednoduché výfuky pro optimalizaci výkonu. V té době Coanda řešení nabízelo o něco více, než řešení maximalizující výkon, museli jste však věřit, že prokáže patřičné výsledky po ztrátě přítlaku," pokračuje technický ředitel Lotusu.
Nové výfuky Lotusu (foto: Lotus F1 Team)
"Při představení vozu se jednalo o jemně vyvážené rozhodnutí. Rozjeli jsme se a absolvovali jsme poměrně slušnou sezónu a dlouho jsme byli dost konkurenceschopní. Pracovali jsme na dalším řešení, protože k tomu se přikláněly názory v boxové uličce.
Dostalo se to do bodu, kdy měl Coanda systém dostatečný náskok před dřívějším závodním systémem. Bylo to očividně něco, na co se letos stálo podívat a ujistit se, že pro příští rok uděláme tu správnou věc. Mohli jsme se pro něj rozhodnout dříve, na dráze se nám však celkem dařilo," vysvětluje pozdní nasazení nového systému Allison.
Co se týče jejich dvojitého DRS systému, ještě se zřejmě jej pokusí nasadit: "Nevzdáváme to, protože na něm je něco dobrého, je to s ním však těžké. Aspoň nám to tak přijde. Takže ně něm budeme pracovat, ale zřejmě ho tak často v pátky neuvidíte. Dostaneme jej zpět do hry během testu mladíků [v Abú Zabí]. Doufáme, že tam uděláme nějaký pokrok."
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.