Lotus se rozhodl ponechat Coanda výfuky na voze Kimiho Räikkönen i pro sobotní jízdy. S jejich fungováním je zatím spokojený.
"Jsme poměrně spokojení s tím, jak fungují. Nacházíme se na počátku relativně dlouhé cesty s nimi. Není to jednoduché přimět je od počátku k fungování, čísla jsou ale dobrá, takže jsme celkem potěšeni," hodnotí páteční jízdy technický ředitel Lotusu James Allison, podle něhož ale balík ještě zdaleka není zoptimalizován.
Tým dnes poprvé úspěšně otestoval dvě různé verze nových Coanda výfuků, Kimi Räikkönen však v jejich hodnocení zůstával tradičně ledově chladným: "Možná jsme čekali o něco více, než jsme zatím viděli, ale na to je ještě příliš brzy. Není to moc jednoduché vůz správně nastavit. Snad bude zítřek lepší."
K otázce, zda by jízdu s nimi dokázal porovnat se starší konfiguraci v Suzuce, finský pilot řekl: "Jedná se o dvě zcela odlišná místa, nemůžete to srovnávat. Myslím, že se víceméně nacházíme tam, kde v pátky obvykle jsme. Auto se dnes nechovalo dobře a na nejrychlejší jsme ztráceli sekundu. Pokud se to podaří zvládnout, budeme výše - ostatní se ale také mohou zlepšit."
Na dotaz, zda si je ponechají i pro sobotu, Allison odpovídá: "Myslím, že jo. Ještě jsme se nerozhodli, ale vypadá to, že ano." Potvrdil, že na nich pracují již od počátku roku, ale jejich vývoj neměl takovou prioritu, protože dosahovali konzistentních výsledků i bez nich.
"Na počátku sezóny, kdy jsme se museli rozhodnout, s čím začneme sezónu, jsme měli Coanda i jednoduché výfuky pro optimalizaci výkonu. V té době Coanda řešení nabízelo o něco více, než řešení maximalizující výkon, museli jste však věřit, že prokáže patřičné výsledky po ztrátě přítlaku," pokračuje technický ředitel Lotusu.
Nové výfuky Lotusu (foto: Lotus F1 Team)
"Při představení vozu se jednalo o jemně vyvážené rozhodnutí. Rozjeli jsme se a absolvovali jsme poměrně slušnou sezónu a dlouho jsme byli dost konkurenceschopní. Pracovali jsme na dalším řešení, protože k tomu se přikláněly názory v boxové uličce.
Dostalo se to do bodu, kdy měl Coanda systém dostatečný náskok před dřívějším závodním systémem. Bylo to očividně něco, na co se letos stálo podívat a ujistit se, že pro příští rok uděláme tu správnou věc. Mohli jsme se pro něj rozhodnout dříve, na dráze se nám však celkem dařilo," vysvětluje pozdní nasazení nového systému Allison.
Co se týče jejich dvojitého DRS systému, ještě se zřejmě jej pokusí nasadit: "Nevzdáváme to, protože na něm je něco dobrého, je to s ním však těžké. Aspoň nám to tak přijde. Takže ně něm budeme pracovat, ale zřejmě ho tak často v pátky neuvidíte. Dostaneme jej zpět do hry během testu mladíků [v Abú Zabí]. Doufáme, že tam uděláme nějaký pokrok."
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.