Není to poprvé, co byl Alonso vyřazen ze závodu díky stáji Lotus. Je to čistá souhra náhod, nebo spiknutí bývalého zaměstnavatele? Španělský reportér si všiml podivuhodných událostí a tvoří konspirační teorie.
Manuel Franco, španělský redaktor deníku Diario AS, připomíná, že v Suzuce byl Alonso vyřazen Kimi Räikkönenem z Lotusu. Ve Spa si jej podal Romain Grosjean, taktéž Lotus.
„V paddocku jsou lidé, kterém je to celé podezřelé,“ tvrdí Franco. Za celou aférou vidí případ z roku 2009, kdy Alonso vystrnadil ze stáje Ferrari finského šampióna Kimiho Räikkönena.
Franco jde však ještě dál a poukazuje na Abú Zabí roku 2010, kde Vitalij Petrov, tehdy ještě v Renaultu, úspěšně zblokoval marné Alonsovy snahy na předjetí a připravil ho tím o titul.
Taktéž upozorňuje na fakt, že Lotus pohání motory Renault, stejně jako tým Red Bull – největšího rivala Ferrari. „Taková je F1,“ pohrává si Franco s konspiračními teoriemi.
Naopak šéf stáje Ferrari Stefano Domenicali nepovažuje incidenty za účelné. „Byla to normální závodní nehoda. Jsem si jistý, že nám Kimi nechtěl ublížit,“ řekl.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.