Technický ředitel Ferrari Pat Fry na oficiálních stránkách týmu pochvaluje skvěle odvedenou práci Felipeho Massy ve Velké ceně Japonska, kde se podle něj vyrovnali McLarenu. Hovoří o dalším vývoji Scuderie a nutnosti stáhnout náskok Red Bullu.
"Felipe odjel fantastický závod, dobře šetřil pneumatiky a odvedl skvělou práci při jejich zvládání v prvním stintu, kdy zůstal na trati déle než Button a Kobajaši, kteří byli před ním, čímž rozjel svůj závod," chválí Fry brazilského pilota.
Volba závodní strategie nebyla jednoduchá: "Bylo to těsné rozhodování mezi dvěma a třemi zastávkami, dokázal to však odjet na dvě. Jednalo se o fantastickou jízdu, jež skončila výborným výsledkem."
Vyřazení Alonsa v první zatáčce Velké ceny Japonska bylo pro technického ředitele Scuderie velkým zklamáním: "V případě Fernanda byly pocity úplně opačné, protože to není nikdy dobré, když jedno z vašich aut skončí v první zatáčce."
Felipe Massa po dvou letech stanul opět na pódiu (foto: Scuderia Ferrari)
Po Suzuce a zmenšení náskoku španělského jezdce v šampionátu začíná bitva o titul opět od nuly. Výkonnost vozu Ferrari F2012 hodnotí střízlivě: "Naše závodní rychlost byla v Japonsku o něco lepší než v kvalifikaci, kde jsme měli s Fernandem a žlutými vlajkami smůlu. Jsme McLarenu blíže, ale Red Bull má stále náskok, takže musíme na vývoji vozu dále pracovat."
"Když se ohlédnu za posledními závody, myslím, že jsme v každém z nich nasadili drobná vylepšení, byť jsme se v Singapuru dopustili několika menších chyb, pracovali jsme na jejich odhalení a včas jsme je před Japonskem vyřešili. Když se neustále honíte za výkonností, musíte jít občas do rizika," přiznává Fry, který dohlížel na vývoj zadního křídla, jež v Singapuru nefungovalo dle představ, ale po drobných úpravách jej Ferrari v Suzuce už do závodu nasadilo.
Co nového chystá Ferrari pro další závod? "V Koreji budeme mít na voze čtyři drobná vylepšení s tím, že významnější změny přijdou v dalších závodech."
"Celkově v těch pěti posledních závodech musíme zachovat klid a ujistit se, že se vyplatí vše, co uděláme. Předvedeme toho více, byť máme co dohánět. Nikdy se však nevzdáme a budeme se snažit celou dobu až do Brazílie," pokračuje odhodlaně technický ředitel Scuderie.
"Stáhli jsme McLaren," libuje si technický ředitel Pat Fry (foto: Scuderia Ferrari)
Jaká má očekávání před nadcházejícím závodním víkendem? "V Koreji budeme jezdit se super-měkkými a měkkými pneumatikami Pirelli, s nimiž se nám dařilo nalézat dobré vyvážení vozu. Můžeme tudíž očekávat další dobrý závod, ačkoliv naše konkurenceschopnost bude záležet na tom, jak všechny týmy pokročily s vývojem svých vozů.
V potaz je třeba vzít i to, že některé okruhy jistým vozům sedí lépe než ostatní. V průběhu sezóny se neobjevil jasný vzorek [favoritů], který by nám pomohl předpovědět, kdo bude kde rychlý. McLaren předvedl šňůru tří velmi dobrých závodů, ale v Suzuce jsme se jim vyrovnali, zatímco Red Bullu, jak se zdá, to v Japonsku vždy dobře šlape," dodává Fry.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.