Technický ředitel Ferrari Pat Fry na oficiálních stránkách týmu pochvaluje skvěle odvedenou práci Felipeho Massy ve Velké ceně Japonska, kde se podle něj vyrovnali McLarenu. Hovoří o dalším vývoji Scuderie a nutnosti stáhnout náskok Red Bullu.
"Felipe odjel fantastický závod, dobře šetřil pneumatiky a odvedl skvělou práci při jejich zvládání v prvním stintu, kdy zůstal na trati déle než Button a Kobajaši, kteří byli před ním, čímž rozjel svůj závod," chválí Fry brazilského pilota.
Volba závodní strategie nebyla jednoduchá: "Bylo to těsné rozhodování mezi dvěma a třemi zastávkami, dokázal to však odjet na dvě. Jednalo se o fantastickou jízdu, jež skončila výborným výsledkem."
Vyřazení Alonsa v první zatáčce Velké ceny Japonska bylo pro technického ředitele Scuderie velkým zklamáním: "V případě Fernanda byly pocity úplně opačné, protože to není nikdy dobré, když jedno z vašich aut skončí v první zatáčce."
Felipe Massa po dvou letech stanul opět na pódiu (foto: Scuderia Ferrari)
Po Suzuce a zmenšení náskoku španělského jezdce v šampionátu začíná bitva o titul opět od nuly. Výkonnost vozu Ferrari F2012 hodnotí střízlivě: "Naše závodní rychlost byla v Japonsku o něco lepší než v kvalifikaci, kde jsme měli s Fernandem a žlutými vlajkami smůlu. Jsme McLarenu blíže, ale Red Bull má stále náskok, takže musíme na vývoji vozu dále pracovat."
"Když se ohlédnu za posledními závody, myslím, že jsme v každém z nich nasadili drobná vylepšení, byť jsme se v Singapuru dopustili několika menších chyb, pracovali jsme na jejich odhalení a včas jsme je před Japonskem vyřešili. Když se neustále honíte za výkonností, musíte jít občas do rizika," přiznává Fry, který dohlížel na vývoj zadního křídla, jež v Singapuru nefungovalo dle představ, ale po drobných úpravách jej Ferrari v Suzuce už do závodu nasadilo.
Co nového chystá Ferrari pro další závod? "V Koreji budeme mít na voze čtyři drobná vylepšení s tím, že významnější změny přijdou v dalších závodech."
"Celkově v těch pěti posledních závodech musíme zachovat klid a ujistit se, že se vyplatí vše, co uděláme. Předvedeme toho více, byť máme co dohánět. Nikdy se však nevzdáme a budeme se snažit celou dobu až do Brazílie," pokračuje odhodlaně technický ředitel Scuderie.
"Stáhli jsme McLaren," libuje si technický ředitel Pat Fry (foto: Scuderia Ferrari)
Jaká má očekávání před nadcházejícím závodním víkendem? "V Koreji budeme jezdit se super-měkkými a měkkými pneumatikami Pirelli, s nimiž se nám dařilo nalézat dobré vyvážení vozu. Můžeme tudíž očekávat další dobrý závod, ačkoliv naše konkurenceschopnost bude záležet na tom, jak všechny týmy pokročily s vývojem svých vozů.
V potaz je třeba vzít i to, že některé okruhy jistým vozům sedí lépe než ostatní. V průběhu sezóny se neobjevil jasný vzorek [favoritů], který by nám pomohl předpovědět, kdo bude kde rychlý. McLaren předvedl šňůru tří velmi dobrých závodů, ale v Suzuce jsme se jim vyrovnali, zatímco Red Bullu, jak se zdá, to v Japonsku vždy dobře šlape," dodává Fry.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.