Romain Grosjean je ústředním tématem postartovních kolizí, neboť téměř pokaždé se dostane do kontaktu se soupeři. Šéf stáje Lotus Eric Boullier pomalu ztrácí trpělivost, ale zatím nechává věcem volný průběh.
Na otázku, zdali je Grosjeanova kariéra v ohrožení, odpověděl Boullier slovy: „Zatím ne.“
Do konce sezóny zbývá ještě pět závodů, které budou kritické pro další vývoj loňského šampióna GP2. Po havárii ve Spa a zákazu startu na Monze se Grosjean vyhnul problémům v Singapuru, ale další kontakt s monopostem na sebe nenechal dlouho čekat. V Suzuce se dostal do křížku s Markem Webberem.
Boullier se svého jezdce zastává, ale nic nemůže trvat věčně. „Dokonce i Schumacher měl na počátku kariéry řadu havárií,“ srovnává Boullier a dodává: „Ale všichni v týmu jsou z toho frustrovaní, včetně mě.“
Grosjeanova kariéra v Lotusu tak visí na vlásku, opce na smlouvu pro rok 2013 vyprší den po Grand Prix Jižní Koreje a je otázkou, zdali mu Lotus smlouvu prodlouží. Grosjeanovi hraje do karet silný sponzor petrolejářské firmy Total, která Francouze sponzoruje.
„Můžete toho kolem něj hodně změnit, ale nakonec je to on, kdo se musí naučit kontrolovat se pod tlakem,“ řekl Boullier.
I Olivier Panis neváhal okomentovat situaci svého krajana. „Je talentovaný a mohl by být úspěšný, ale pokud se bude takhle chovat, pro tým nebude platný.“
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.