Šéf závodní stáje Red Bull - Christian Horner - apeluje na Lotus, aby se naučil zvládat Romaina Grosjeana.
Francouz včera hned v úvodu Velké ceny Japonska narazil do Marka Webbera, který jej hned poté označil za blázna. Ihned v paddocku vyhledal Grosjeana, aby si to s ním osobně vyříkal, protože se podle něj jednalo o zcela zbytečnou kolizi.
"Snad se bude po tomto incidentu dobře dívat do zrcátek - nebo ho jeho tým bude muset lépe zvládat. [Grosjean] na to má, protože je očividně rychlým pilotem, ale tolik incidentů je na této úrovni nepřijatelné," cituje Hornera Autosport.
"Měl by si opravdu sám se sebou pohovořit nebo by s ním měl promluvit tým, protože to není jen nebezpečné pro ostatní, ale také jej a jeho tým to stálo obrovské množství bodů - stejně tak i nevinné oběti, které vzal s sebou," pokračuje šéf Red Bullu.
Vysvětluje, proč byl Webber po skončení závodu tak naštvaný: Myslím, že Mark má právo vyjádřit své pocity. Podle mě to bylo naprosto nesprávné vyhodnocení [situace Grosjeanem]."
Romain Grosjean na startovním roštu v Suzuce krátce před další kolizí (foto: Lotus F1 Team)
"Nejdůležitější věcí je, abyste se po chybě poučili. A myslím, že tím největším zklamáním je, že se jedná o opakující se incident, který vyšel Marka velmi draho - stejně jako Hamiltona a Alonsa ve Spa či bezpočet dalších obětí dříve v tomto roce.
Největší starosti nám dělá to, že se ze svých chyb zřejmě nepoučil," dodává Horner.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.