Šéf závodní stáje Red Bull - Christian Horner - apeluje na Lotus, aby se naučil zvládat Romaina Grosjeana.
Francouz včera hned v úvodu Velké ceny Japonska narazil do Marka Webbera, který jej hned poté označil za blázna. Ihned v paddocku vyhledal Grosjeana, aby si to s ním osobně vyříkal, protože se podle něj jednalo o zcela zbytečnou kolizi.
"Snad se bude po tomto incidentu dobře dívat do zrcátek - nebo ho jeho tým bude muset lépe zvládat. [Grosjean] na to má, protože je očividně rychlým pilotem, ale tolik incidentů je na této úrovni nepřijatelné," cituje Hornera Autosport.
"Měl by si opravdu sám se sebou pohovořit nebo by s ním měl promluvit tým, protože to není jen nebezpečné pro ostatní, ale také jej a jeho tým to stálo obrovské množství bodů - stejně tak i nevinné oběti, které vzal s sebou," pokračuje šéf Red Bullu.
Vysvětluje, proč byl Webber po skončení závodu tak naštvaný: Myslím, že Mark má právo vyjádřit své pocity. Podle mě to bylo naprosto nesprávné vyhodnocení [situace Grosjeanem]."
Romain Grosjean na startovním roštu v Suzuce krátce před další kolizí (foto: Lotus F1 Team)
"Nejdůležitější věcí je, abyste se po chybě poučili. A myslím, že tím největším zklamáním je, že se jedná o opakující se incident, který vyšel Marka velmi draho - stejně jako Hamiltona a Alonsa ve Spa či bezpočet dalších obětí dříve v tomto roce.
Největší starosti nám dělá to, že se ze svých chyb zřejmě nepoučil," dodává Horner.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.