JAPONSKO - 1.trénink; Nejrychlejší časy zajely na okruhu v Suzuce McLareny. Na konci tréninku svůj Mercedes odstavil Nico Rosberg.
Zatímco Evropa spí, v Japonsku piloty a týmy přivítalo slunečno. Teplota vzduchu i tratě se pochybuje kolem 29OC. Pirelli do Japonska přivezlo svou měkkou a tvrdou sadu pneumatik.
FIA již dříve oznámila, že DRS zóna byla oproti loňsku dvacet metrů zkrácena. Okruh v Suzuce patří mezi klasické tratě a mnoho závodníků ho řadí k těm nejoblíbenějším. Je to technická trať, na které jsou však i rychlé zatáčky.
Nejdiskutovanějšími témady v paddocku je pochopitelně odchod Lewise Hamiltona z McLarenu a ukončení kariéry Michaela Schumachera. Je však čas se zaměřit na dění na trati.
Lotus přivážní některé novinky na svém voze, které bude postupně testovat. Kimi Räikkönen se nechal slyšet, že na špičku ztrácejí, doufá však, že se jim podaři znovu se přiblížit čelu. Na jeho voze se objevil často diskutovaný DDRS.
Z náhradních pilotů dnes dostal šanci Valteri Bottas ve Williamsu a Giedo Van Der Garde v Caterhamu.
HRT zkouší různé podlay - De La Rosa jede se starou verzí, Karthikejan testuje novou. Po úvodním zahajovacím kole všichni zajeli do boxů.
První na trati se objevil Pastor Maldonado. Následuje jej pár dalších. Piloti začínají na tvrdé sadě pneumatik. Ani po téměř dvaceti minutách však nesvítí u žádného pilota měřený čas. Ne však nadlouho. Na trať se vydává Lewis Hamilton a zajíždí čas s hodnotou 1:37,008 min.
Na trať vyjíží i Hamiltonův týmový kolega Jenson Button. Toho na startu čeká posun o pět míst dozadu kvůli výměně převodovky. Na druhé místo za Hamiltona se zařazuje Sergio Pérez v Sauberu. Brzy jej však střídá Ferrari Felipeho Massy.
Pořadí v polovině tréninku:1. Hamilton 1:34,9102. Webber +0,3793. Kobajaši +0,9324. Massa +0,9665. Pérez +1,0056. Schumacher +1,4837. Alonso +1,545
Massa si do rádia stěžuje na přetáčivost. Na trati je teď spousta akce. Mark Webber zeširoka najel do poslední šikany, ale pokračuje. Následně zajíždí nejlepší čas a odsouvá Hamiltona (1:34,856).
Lotus momentálně na devátém a desátém místě. Je otázkou, zda si své DDRS ponechají i do závodu. Zbývá ještě 40 minut a dva piloti ještě nezajeli měřený čas - Button a Di Resta.
Di Restova Force India podle některých informací měnila řídící jednotku a proto nastalo to zdržení. Skot už je však na trati a jeho první čas ho zařadil na dvanácté místo.
Button mezitím nejprve zajel pátý čas, poté se zlepšil a posouvá se před Webbera na první místo s časem 1:34,507min. Formu McLarenu potvrzuje zlepšeným časem i Hamilton, který se posouvá na druhé místo.
FIA mezitím studuje přední křídla Red Bullu, Ferrari, Mercedesu a McLarenu, aby se ujistila, že týmy neporušují pravidla (informovali jsme zde).
Všichni piloti zatím stále na tvrdých pneumatikách. Měkká sada by se poprvé měla objevit až dnes odpoledne (tamějšího času). Ačkoliv má na svém kontě zatím nejvíc najetých kol (osmnáct), patří Fernandu Alonsovi 11. místo. Druhý muž v tabulce šampionátu Sebastian Vettel je dokonce až sedmnáctý.
Do konce zbývá deset minut. Za poslední půl hodinu jsme neviděli příliš změn v časech. První tři bez změny - Button, Hamilton, Webber a jsou následováni Mercedesy. A většina pilotů vyjíždí na trať, aby zajela poslední kola prvního tréninku.
Button si do rádia nejprve stěžoval na nedotáčivost, nyní na přetáčivost. Brit se svým vozem bojuje - zablokoval kola a jeho pneumatiky už "to mají za sebou".
Sebastian Vettel se však na konci tréninku usmíval a to ačkoliv je sedmnáctý. Je tedy možné, že jel svou naplánovanou strategii. To by naznačovala i rychlost, kterou ukázal jeho týmový kolega Webber.
Rosberg zastavuje svůj Mercedes vedle trati a odchází do garáže. Kvůli varování o tlaku oleje se mu zastavil motor.
Přehled všech časů úvodního tréninku: zde (PDF).
Dvojnásobný mistr světa F1 Mika Häkkinen je přesvědčen, že "dveře jsou stále otevřené" pro návrat Micka Schumachera do královny motorsportu. Podle Häkkinena má Schumacher stále příležitost vrátit se do Formule 1, pokud se naskytne správná možnost.
Lando Norris vstupuje do sezóny Formule 1 2025 jako jeden z hlavních favoritů na zisk titulu mistra světa, i když britského jezdce čeká značná hrozba, která mu může cestu k vítězství zkomplikovat.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nejen obrovský rozruch mezi fanoušky, ale okamžitě ovlivnil i finanční trhy. John Elkann a bývalý prezident Luca di Montezemolo odmítli spekulace o marketingovém motivu a zdůrazňují, že cílem je přivést Ferrari zpět na vrchol motorsportu.
Lewis Hamilton prožívá obrovský pocit spokojenosti poté, co se k němu znovu připojila jeho bývalá osobní trenérka Angela Cullenová, s níž měl dlouhodobě úzkou spolupráci.
Sedmá série Drive to Survive dorazí na Netflix už v pátek a fanoušci s napětím čekají jaké zápletky letošní série přinese. Jak napovídají některé články, nebude chybět velmi zvláštní konec Daniela Ricciarda ve Formuli 1 a jak byl blízko sedačky Red Bullu.
Mladý Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu ve Formuli 1, se ohrazuje proti tvrzením, že je pouhou náhradou za odcházejícího Lewise Hamiltona. Talentovaný italský jezdec zdůrazňuje, že jeho příchod je součástí dlouhodobé strategie týmu, a ne jen reakcí na odchod sedminásobného mistra světa.
Lewis Hamilton úspěšně zakončil předsezónní testování a nyní se soustředí na svůj první závod ve Ferrari, který ho čeká během Velké ceny Austrálie.
Carlos Sainz dominoval předsezónním testům, když se mu podařilo zajet nejrychlejší čas i v druhé fázi testování. Ale...
Red Bull mezi neúspěšným modelem RB20 a novým RB21 implementoval mnohem hlubší změny, než by se mohlo na první pohled zdát. Tým přistoupil k radikálním úpravám, které mají za cíl zlepšit výkon a stabilitu vozu v nadcházející sezóně.
McLaren po vítězství Landa Norrise v Abú Dhabí, navazuje na úspěch týmu, čímž uzavřel jednu kapitolu a otevřel novou éru. Generální ředitel Zaka Brown zdůraznil, že nový model MCL39, i když podobný předchůdci, přináší významné inovace, které by měly tým posunout kupředu.
Güenther Steiner si vzal pod drobnohled rivalitu mezi Lewisem Hamiltonem a Charlesem Leclercem. Ostřílený manažer se zaměřil na jejich soupeření a jeho dopad na dění ve Formuli 1, což naznačuje, že vztah těchto dvou pilotů bude i nadále předmětem pozornosti.
Lewis Hamilton by mohl být v sezóně 2025 nucen nosit výstroj Ferrari při každém závodě. Sedminásobný šampion, který byl známý tím, že během své kariéry u Mercedesu preferoval vlastní oblečení, se nyní ocitá v nové situaci.