A je to oficiální. Lewis Hamilton potvrdil přechod k týmu Mercedes, McLaren oznámil svého nového jezdce pro příští rok. Je jím Sergio Pérez.
Sága letošního léta je u konce. Lewis Hamilton podepsal s Mercedesem tříletou smlouvu za 100 milionů dolarů. "Věřím, že kombinace Lewise a Nica bude tou nejdynamičtější a utvoří skvělou dvojici na startovním roštu při příští sezoně," uvedl šéf Mercedesu Ross Brawn. Upozornil také na to, že oba piloti budou mít v příští sezoně rovné šance.
"Společně se s touto novou výzvou můžeme zvednout a vyrůst. Věřím, že mohu pomoci Stříbrným šípům do čela," dodává Hamilton.
S McLarenem Hamilton strávil více než polovinu svého života, nyní se však jejich cesty rozcházejí a tým z Wokingu i přes ujišťování, že si jsou prodloužením smlouvy jistí, musel hledat náhradu. Tou se stal Sergio Pérez, se kterým podepsali víceletou smlouvu.
"Je to obrovský krok v mé kariéře, ale jsem na to připraven," nechal se slyšet Pérez, který se stal týmovým kolegou Jensona Buttona.
Podle Andrewa Bensona (BBC) u McLarenu ani v Singapuru nevěděli jistě, že o Hamiltona přijdou a stále doufali, že zůstane. "Lewis strávil velkou část svého života a kariéry s naším týmem. Byl a vždy bude čestným členem exkluzivního klubu, klubu mistrů světa u McLarenu," uvedl Whitmarsh v oficiálním prohlášení a pro Sky Sports news dodal, že pro udržení Hamiltona udělali maximum.
Hamilton a Pérez v centru veškeré pozornosti (foto Sauber Motorsport AG)
McLaren má v letošní sezoně stále teoretickou šanci na zisk titulu mistra světa a tým upozornil, že dá oběma svým pilotům rovné šance. Nyní však bude Lewis po zbývajících šest závodů bez jakýchkoliv informací o vývoji vozu.
A co si myslí Eddie Jordan, muž, který svým prohlášením celou tuto kauzu před několika týdny odstartoval? "Nevidím důvod, proč by Lewis nemohl získat titul s Mercedesem," cituje jej BBC.
Zda tento krok ukončí kariéru Michaela Schumachera není úplně jasné, ačkoliv pravděpodobné. Objevily se však zprávy, že jeho manažer v Singapuru komunikoval právě se Sauberem, který teď přišel o jednoho ze svých jezdců.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.