Lotus věří, že se jim podaří zvýšit šance Kimiho Räikkönena na zisk titulu díky dalšímu velkému balíku vylepšení, která na vůz E20 hodlají nasadit v příštích dvou závodech.
Tým z Enstone prožil v Singapuru těžký víkend a nové zadní křídlo, které si vyzkoušelo, podobně jako u Ferrari nefungovalo. V Suzuce ale hodlají otestovat své dvojité DRS (na rozdíl od Mercedesu pasivní) a pro další závod v Koreji plánují další novinky.
"V Koreji přijde další velké vylepšení, opravdu dobré aerodynamické vylepšení. Navíc plánujeme nasadit zadní křídlo s naším zařízením v Suzuce," uvedl pro Autosport ředitel provozu Alan Permane.
"Spadli jsme za záda těch tří špičkových týmů a potřebujeme se dostat zpět do boje s nimi. Doufám, že si to s nimi budeme moci zrovna tak, jako tomu bylo v Budapešti," pokračuje.
Zadní křídlo podle něj nebylo s přihlédnutím k proměnlivým podmínkám až tak špatné, jak se Lotusu zdálo v pátek v Singapuru: "Měli jsme některá vylepšení v pátek, o nichž jsme nebyli přesvědčení. V Singapuru je obtížné posuzovat, co se vlastně děje. Rozhodli jsme se pro jistotu a sundali jsme je.
Souboj týmových kolegů Lotusu v Singapuru (foto: Lotus F1 Team)
"Vše z aerodynamického tunelu fungovalo, možná jsme tentokrát kvůli tomu nebyli dostatečně opatrní. Může se stát, že dorazíme do Suzuky a bude to opravdu dobře fungovat.
Jsem optimistou v tom, že následující novinky nám díky zlepšení výkonností umožní bojovat. Ačkoliv nemáme žádné záruky, celkem si věřím, že v Suzuce budeme ve formě," dodává Permane.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.