Lotus věří, že se jim podaří zvýšit šance Kimiho Räikkönena na zisk titulu díky dalšímu velkému balíku vylepšení, která na vůz E20 hodlají nasadit v příštích dvou závodech.
Tým z Enstone prožil v Singapuru těžký víkend a nové zadní křídlo, které si vyzkoušelo, podobně jako u Ferrari nefungovalo. V Suzuce ale hodlají otestovat své dvojité DRS (na rozdíl od Mercedesu pasivní) a pro další závod v Koreji plánují další novinky.
"V Koreji přijde další velké vylepšení, opravdu dobré aerodynamické vylepšení. Navíc plánujeme nasadit zadní křídlo s naším zařízením v Suzuce," uvedl pro Autosport ředitel provozu Alan Permane.
"Spadli jsme za záda těch tří špičkových týmů a potřebujeme se dostat zpět do boje s nimi. Doufám, že si to s nimi budeme moci zrovna tak, jako tomu bylo v Budapešti," pokračuje.
Zadní křídlo podle něj nebylo s přihlédnutím k proměnlivým podmínkám až tak špatné, jak se Lotusu zdálo v pátek v Singapuru: "Měli jsme některá vylepšení v pátek, o nichž jsme nebyli přesvědčení. V Singapuru je obtížné posuzovat, co se vlastně děje. Rozhodli jsme se pro jistotu a sundali jsme je.
Souboj týmových kolegů Lotusu v Singapuru (foto: Lotus F1 Team)
"Vše z aerodynamického tunelu fungovalo, možná jsme tentokrát kvůli tomu nebyli dostatečně opatrní. Může se stát, že dorazíme do Suzuky a bude to opravdu dobře fungovat.
Jsem optimistou v tom, že následující novinky nám díky zlepšení výkonností umožní bojovat. Ačkoliv nemáme žádné záruky, celkem si věřím, že v Suzuce budeme ve formě," dodává Permane.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.