Lotus věří, že se jim podaří zvýšit šance Kimiho Räikkönena na zisk titulu díky dalšímu velkému balíku vylepšení, která na vůz E20 hodlají nasadit v příštích dvou závodech.
Tým z Enstone prožil v Singapuru těžký víkend a nové zadní křídlo, které si vyzkoušelo, podobně jako u Ferrari nefungovalo. V Suzuce ale hodlají otestovat své dvojité DRS (na rozdíl od Mercedesu pasivní) a pro další závod v Koreji plánují další novinky.
"V Koreji přijde další velké vylepšení, opravdu dobré aerodynamické vylepšení. Navíc plánujeme nasadit zadní křídlo s naším zařízením v Suzuce," uvedl pro Autosport ředitel provozu Alan Permane.
"Spadli jsme za záda těch tří špičkových týmů a potřebujeme se dostat zpět do boje s nimi. Doufám, že si to s nimi budeme moci zrovna tak, jako tomu bylo v Budapešti," pokračuje.
Zadní křídlo podle něj nebylo s přihlédnutím k proměnlivým podmínkám až tak špatné, jak se Lotusu zdálo v pátek v Singapuru: "Měli jsme některá vylepšení v pátek, o nichž jsme nebyli přesvědčení. V Singapuru je obtížné posuzovat, co se vlastně děje. Rozhodli jsme se pro jistotu a sundali jsme je.
Souboj týmových kolegů Lotusu v Singapuru (foto: Lotus F1 Team)
"Vše z aerodynamického tunelu fungovalo, možná jsme tentokrát kvůli tomu nebyli dostatečně opatrní. Může se stát, že dorazíme do Suzuky a bude to opravdu dobře fungovat.
Jsem optimistou v tom, že následující novinky nám díky zlepšení výkonností umožní bojovat. Ačkoliv nemáme žádné záruky, celkem si věřím, že v Suzuce budeme ve formě," dodává Permane.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.