Šéf týmu Red Bull Christian Horner přiznal, že byl během závodu v Singapuru velmi nervózní. Jejich problémy s alternátory totiž nebyly stoprocentně vyřešeny.
Sezona se pomalu přibližuje ke konci a s tím vrcholí i souboj o titul mistra světa. Vedoucí Fernando Alonso má na druhého Sebastiana Vettela náskok 29 bodů. A většina týmů hlásí: hlavní je teď spolehlivost.
Vettel kvůli problémům s alternátorem odstoupil už ze dvou závodů (ve Valencii a v Monze). Renault, který jim alternátory poskytuje, si ale stále nebyl stoprocentně jistý, co stojí za závadami jejich výrobku. Christian Horner proto doufá, že tyto problémy před závodem v Japonsku vyřeší.
Šéf Red Bullu byl v Singapuru velmi nervózní. "Pokaždé, když jsem viděl zastavit auto využívající služeb Renaultu, první otázka byla - proč? Maldonado odstoupil, ale myslím, že měl problém s hydraulikou, potom jsme viděli problémy u Caterhamu, ale to si myslím bylo kvůli tomu, že zapomněli nasadit kolo," cituje Hornera Alan Cooper.
Dodal, že alternátory se však na obou vozech chovaly perfektně a to i během tak náročného závodu, jakým je Singapur. Podle něj jim dalo vodítko, v čem je problém a co dělat, prozkoumání pokaženého alternátoru z vozu Jéromeho D´Ambrosia z Monzy. Avšak podle Hornera musejí ještě udělat další testování na dynamometru.
Sebastian Vettel v Singapuru (foto: Red Bull Racing)
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.