Šéf týmu Red Bull Christian Horner přiznal, že byl během závodu v Singapuru velmi nervózní. Jejich problémy s alternátory totiž nebyly stoprocentně vyřešeny.
Sezona se pomalu přibližuje ke konci a s tím vrcholí i souboj o titul mistra světa. Vedoucí Fernando Alonso má na druhého Sebastiana Vettela náskok 29 bodů. A většina týmů hlásí: hlavní je teď spolehlivost.
Vettel kvůli problémům s alternátorem odstoupil už ze dvou závodů (ve Valencii a v Monze). Renault, který jim alternátory poskytuje, si ale stále nebyl stoprocentně jistý, co stojí za závadami jejich výrobku. Christian Horner proto doufá, že tyto problémy před závodem v Japonsku vyřeší.
Šéf Red Bullu byl v Singapuru velmi nervózní. "Pokaždé, když jsem viděl zastavit auto využívající služeb Renaultu, první otázka byla - proč? Maldonado odstoupil, ale myslím, že měl problém s hydraulikou, potom jsme viděli problémy u Caterhamu, ale to si myslím bylo kvůli tomu, že zapomněli nasadit kolo," cituje Hornera Alan Cooper.
Dodal, že alternátory se však na obou vozech chovaly perfektně a to i během tak náročného závodu, jakým je Singapur. Podle něj jim dalo vodítko, v čem je problém a co dělat, prozkoumání pokaženého alternátoru z vozu Jéromeho D´Ambrosia z Monzy. Avšak podle Hornera musejí ještě udělat další testování na dynamometru.
Sebastian Vettel v Singapuru (foto: Red Bull Racing)
Od chvíle, kdy Lewis Hamilton oznámil přestup k Ferrari, se mu v letošní sezoně formule 1 nedaří. Sedminásobný mistr světa zatím marně hledá formu – jediným světlejším momentem bylo vítězství ve sprintu v Číně. Jinak se čtyřicetiletý Brit trápí: páté místo v Bahrajnu a sedmé v Saúdské Arábii mu na klidu nepřidaly.
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.