Šéf týmu Red Bull Christian Horner přiznal, že byl během závodu v Singapuru velmi nervózní. Jejich problémy s alternátory totiž nebyly stoprocentně vyřešeny.
Sezona se pomalu přibližuje ke konci a s tím vrcholí i souboj o titul mistra světa. Vedoucí Fernando Alonso má na druhého Sebastiana Vettela náskok 29 bodů. A většina týmů hlásí: hlavní je teď spolehlivost.
Vettel kvůli problémům s alternátorem odstoupil už ze dvou závodů (ve Valencii a v Monze). Renault, který jim alternátory poskytuje, si ale stále nebyl stoprocentně jistý, co stojí za závadami jejich výrobku. Christian Horner proto doufá, že tyto problémy před závodem v Japonsku vyřeší.
Šéf Red Bullu byl v Singapuru velmi nervózní. "Pokaždé, když jsem viděl zastavit auto využívající služeb Renaultu, první otázka byla - proč? Maldonado odstoupil, ale myslím, že měl problém s hydraulikou, potom jsme viděli problémy u Caterhamu, ale to si myslím bylo kvůli tomu, že zapomněli nasadit kolo," cituje Hornera Alan Cooper.
Dodal, že alternátory se však na obou vozech chovaly perfektně a to i během tak náročného závodu, jakým je Singapur. Podle něj jim dalo vodítko, v čem je problém a co dělat, prozkoumání pokaženého alternátoru z vozu Jéromeho D´Ambrosia z Monzy. Avšak podle Hornera musejí ještě udělat další testování na dynamometru.
Sebastian Vettel v Singapuru (foto: Red Bull Racing)
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.