Lewis Hamilton včera musel ve Velké ceně Singapuru kvůli interní závadě převodovky předčasně odstoupit z prvního místa. McLaren před závodem nic netušil, jak někteří usuzovali z radiokomunikace.
Brit musel svůj vůz odstavit na začátku 23. kola poté, co mu převodovka začala zlobit v nájezdu do první zatáčky, a poté nemohl zařadit žádný rychlostní stupeň. V rádiu mu jeho inženýr řekl, že po kvalifikaci "udělali všechno, co mohli," z čehož někteří usuzují, že závadu McLaren tušil již v sobotu.
Technický ředitel Paddy Lowe večer potvrdil, že se jednalo o interní selhání převodovky, sportovní ředitel Sam Michael však uvedl, že před závodem nic nevěděli: "Ne. Před tím ne."
"Varovné příznaky se objevily o několik kol dříve. Pár kol jsme předtím [v dřívějších závodech] jsme pozorovali určité potíže. Někdy to může trvat celý závod, jindy ne. Měli jsme tedy jasné varování. Včera jsme provedli plnou inspekci, ale netýkala se toho. Nevím o žádném příznaku, který by se toho týkal," pokračuje Michael.
Šéf týmu Martin Whitmarsh dodává: "Viděli jsme, že rostou teploty, stoupají tlaky a pár dalších úkazů - bylo to tak bolestivé, když jsme to pozorovali několik kol."
Problému si o několik kol dříve povšimli za ním jedoucí Sebastian Vettel či Jenson Button, který řekl: "Tři či čtyři kola mu stříkal olej z převodovky. Tehdy jsem si myslel, že to pochází z vozu o kolo zpět, ale pak jsem viděl Lewise, jak odstupuje, takže jsem poznal, že to bylo z jeho vozu."
Do cíle v Singapuru dojel opět pouze jeden vůz, McLaren se poráží sám(foto: McLaren Mercedes)
Někteří poukazovali na kontakt Hamiltona po kvalifikaci a na to, že se Williams rozhodl po doteku zdi vyměnit převodovku u Bruna Senny. Šéf McLarenu však kontruje: "Když se podíváte na Sennu a několik dalších, obrousili to dost těžce.
Mluvil jsem ráno s kluky: kolo mělo dvou- až třicentimentrovou odřeninu, nebylo však poškozeno. Ráfky jsou celkem tenké a křehké a inženýři provedli NDT (nedestruktivní testování) celého zavěšení.
Byli si naprosto jistí, že se jedná jen o velmi lehkou odřeninu, ne takovou, která by měla způsobit nějaké poškození. Nemyslím si, že dnešek jakkoliv souvisel se včerejškem," dodal Whitmarsh po závodě.
McLaren musel kvůli technickým závadám odstoupit z čelních pozic v posledních dvou závodech za sebou: v Monze zůstal stát kvůli poruše palivového čerpadla Button. Ve Wokingu to budou muset co nejdříve vyřešit, chtějí-li si uchovat klesající šance na titul, protože auto má jinak výbornou rychlost a jejich závodní tým na trati odvádí skvělou práci.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.