Lewis Hamilton včera musel ve Velké ceně Singapuru kvůli interní závadě převodovky předčasně odstoupit z prvního místa. McLaren před závodem nic netušil, jak někteří usuzovali z radiokomunikace.
Brit musel svůj vůz odstavit na začátku 23. kola poté, co mu převodovka začala zlobit v nájezdu do první zatáčky, a poté nemohl zařadit žádný rychlostní stupeň. V rádiu mu jeho inženýr řekl, že po kvalifikaci "udělali všechno, co mohli," z čehož někteří usuzují, že závadu McLaren tušil již v sobotu.
Technický ředitel Paddy Lowe večer potvrdil, že se jednalo o interní selhání převodovky, sportovní ředitel Sam Michael však uvedl, že před závodem nic nevěděli: "Ne. Před tím ne."
"Varovné příznaky se objevily o několik kol dříve. Pár kol jsme předtím [v dřívějších závodech] jsme pozorovali určité potíže. Někdy to může trvat celý závod, jindy ne. Měli jsme tedy jasné varování. Včera jsme provedli plnou inspekci, ale netýkala se toho. Nevím o žádném příznaku, který by se toho týkal," pokračuje Michael.
Šéf týmu Martin Whitmarsh dodává: "Viděli jsme, že rostou teploty, stoupají tlaky a pár dalších úkazů - bylo to tak bolestivé, když jsme to pozorovali několik kol."
Problému si o několik kol dříve povšimli za ním jedoucí Sebastian Vettel či Jenson Button, který řekl: "Tři či čtyři kola mu stříkal olej z převodovky. Tehdy jsem si myslel, že to pochází z vozu o kolo zpět, ale pak jsem viděl Lewise, jak odstupuje, takže jsem poznal, že to bylo z jeho vozu."
Do cíle v Singapuru dojel opět pouze jeden vůz, McLaren se poráží sám(foto: McLaren Mercedes)
Někteří poukazovali na kontakt Hamiltona po kvalifikaci a na to, že se Williams rozhodl po doteku zdi vyměnit převodovku u Bruna Senny. Šéf McLarenu však kontruje: "Když se podíváte na Sennu a několik dalších, obrousili to dost těžce.
Mluvil jsem ráno s kluky: kolo mělo dvou- až třicentimentrovou odřeninu, nebylo však poškozeno. Ráfky jsou celkem tenké a křehké a inženýři provedli NDT (nedestruktivní testování) celého zavěšení.
Byli si naprosto jistí, že se jedná jen o velmi lehkou odřeninu, ne takovou, která by měla způsobit nějaké poškození. Nemyslím si, že dnešek jakkoliv souvisel se včerejškem," dodal Whitmarsh po závodě.
McLaren musel kvůli technickým závadám odstoupit z čelních pozic v posledních dvou závodech za sebou: v Monze zůstal stát kvůli poruše palivového čerpadla Button. Ve Wokingu to budou muset co nejdříve vyřešit, chtějí-li si uchovat klesající šance na titul, protože auto má jinak výbornou rychlost a jejich závodní tým na trati odvádí skvělou práci.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.