Bruno Senna včera v Singapuru uvedl, proč v kvalifikacích na svého týmového kolegu Pastora Maldonada ztrácí.
Brazilec byl letos v kvalifikacích pouze dvakrát rychlejší než jeho týmový kolega, jedenáctkrát potvrdil svou převahu Maldonado. Čím to je? "Není to jednoduchá situace. Myslím, že Pastor má jízdní styl, který lépe sedí pneumatikám," vysvětluje Bruno.
"Minulý rok jsem v kvalifikacích jezdil lépe než letos, což není normální, ale pneumatiky se změnily a zatím mi to moc nesedlo. V minulém závodě to v kvalifikaci bylo velmi těsné, podle mě se vždy něco dá naučit," pokračuje Senna, kterému se víc daří o nedělích.
"Má závodní rychlost je výborná a má konzistence v závodě dobrá, když se mi tedy podaří kvalifikace, vím, že pak můžu získat pro tým spoustu bodů, a to je cílem, říká Senna, který v šampionátu nasbíral zatím 25 bodů - o čtyři méně než jeho venezuelský kolega.
Pastorovi se už podařilo vyhrát, může to dokázat i Bruno? "Jsem si jistý, že ano. Viděli jsme několik víkendů, kdy někdo najednou vyskočil do čela, vyhrál závod a dominoval. Pokud poskládáte vše do správného rámce v tom, jak vozy fungují, pak jsme více než schopní zajet dobrý výsledek."
Bruno Senna viní ze špatných výsledků v minulých závodech i nevhodně zvolené strategie(foto: Williams F1 Team)
Brazilec očekává, že v Singapuru budou velmi konkurenceschopní: "Našemu autu okruhy vyžadující vysoký přítlak hodně vyhovují a zde jezdíme se vším, co máme, takže to je pro nás dobrou zprávou. Myslím, že po několika obtížných závodech, kde se na výsledku občas podepsala i naše strategie, doufáme, že budeme zpět a získáme pro tým solidní počet bodů."
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.