Bruno Senna včera v Singapuru uvedl, proč v kvalifikacích na svého týmového kolegu Pastora Maldonada ztrácí.
Brazilec byl letos v kvalifikacích pouze dvakrát rychlejší než jeho týmový kolega, jedenáctkrát potvrdil svou převahu Maldonado. Čím to je? "Není to jednoduchá situace. Myslím, že Pastor má jízdní styl, který lépe sedí pneumatikám," vysvětluje Bruno.
"Minulý rok jsem v kvalifikacích jezdil lépe než letos, což není normální, ale pneumatiky se změnily a zatím mi to moc nesedlo. V minulém závodě to v kvalifikaci bylo velmi těsné, podle mě se vždy něco dá naučit," pokračuje Senna, kterému se víc daří o nedělích.
"Má závodní rychlost je výborná a má konzistence v závodě dobrá, když se mi tedy podaří kvalifikace, vím, že pak můžu získat pro tým spoustu bodů, a to je cílem, říká Senna, který v šampionátu nasbíral zatím 25 bodů - o čtyři méně než jeho venezuelský kolega.
Pastorovi se už podařilo vyhrát, může to dokázat i Bruno? "Jsem si jistý, že ano. Viděli jsme několik víkendů, kdy někdo najednou vyskočil do čela, vyhrál závod a dominoval. Pokud poskládáte vše do správného rámce v tom, jak vozy fungují, pak jsme více než schopní zajet dobrý výsledek."
Bruno Senna viní ze špatných výsledků v minulých závodech i nevhodně zvolené strategie(foto: Williams F1 Team)
Brazilec očekává, že v Singapuru budou velmi konkurenceschopní: "Našemu autu okruhy vyžadující vysoký přítlak hodně vyhovují a zde jezdíme se vším, co máme, takže to je pro nás dobrou zprávou. Myslím, že po několika obtížných závodech, kde se na výsledku občas podepsala i naše strategie, doufáme, že budeme zpět a získáme pro tým solidní počet bodů."
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.