Romain Grosjean se nechal slyšet, že se ze svých chyb chce poučit. Podle něj jde především o zkušenosti a není prý jediným, kdo může udělat chybu.
Romain Grosjean uvedl, že incident mezi Fernandem Alonsem a Sebastianem Vettelem na Monze dokazuje, že i ti nejlepší piloti mohou udělat chybu. Vettel byl v Itálii za vytlačení Alonsa mimo trať potrestán průjezdem boxy.
Grosjean byl ze závodu v Itálii vyloučen kvůli kolizi na startu VC Belgie a musel tak závod sledovat jen z boxové zídky, zatímco v jeho voze se proháněl Jérome D´Ambrosio.
Před víkendovou VC Singapuru byl Francouz dotázán, jak opatrně se bude na startu chovat. On odvětil, že to není jen on, kdo je schopen udělat chybu nebo špatné rozhodnutí.
"Myslím, že to je komplexnější než jen být extra pozorný. Musíte mít na paměti více věcí a my se budeme snažit se poučit a zlepšit se. Myslíte, že pokud bych nebyl na startovním roštu, nebyly by žádné kolize? To je hloupost, abych pravdu řekl. Nejsem jediný, měl jsem jich pár, ale není to vždy stejné. Když se podíváte na Monzu, během závodu to bylo to samé se dvěma mistry světa," cituje pilota Lotusu espn.com.
Několik závodů Grosjean sledoval jen z boxové zídky (foto: Lotus F1 Team)
"Je to těžké najít balanc, přichází to se zkušenostmi. Většinu času se zapomíná, že to je můj první rok v F1. Bojuji v první desítce, protože jsme skoro vždy schopni se kvalifikovat do Q3, což znamená, že vždy jezdím vedle zkušených pilotů a to možná není tak lehké, jako učit se zezadu. A také jsou ty chyby více vidět," uvedl Grosjean.
Dodal, že udělat správné či špatné rozhodnutí trvá někdy méně než 0.1 sekundy a jste pod velkým stresem. Podle něj až díky zkušenostem zjistíte, co přesně si můžete dovolit a jak se rozhodnout. Chce změnit pár věcí, aby se na závod lépe připravil a zlepšil se.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.