Romain Grosjean se nechal slyšet, že se ze svých chyb chce poučit. Podle něj jde především o zkušenosti a není prý jediným, kdo může udělat chybu.
Romain Grosjean uvedl, že incident mezi Fernandem Alonsem a Sebastianem Vettelem na Monze dokazuje, že i ti nejlepší piloti mohou udělat chybu. Vettel byl v Itálii za vytlačení Alonsa mimo trať potrestán průjezdem boxy.
Grosjean byl ze závodu v Itálii vyloučen kvůli kolizi na startu VC Belgie a musel tak závod sledovat jen z boxové zídky, zatímco v jeho voze se proháněl Jérome D´Ambrosio.
Před víkendovou VC Singapuru byl Francouz dotázán, jak opatrně se bude na startu chovat. On odvětil, že to není jen on, kdo je schopen udělat chybu nebo špatné rozhodnutí.
"Myslím, že to je komplexnější než jen být extra pozorný. Musíte mít na paměti více věcí a my se budeme snažit se poučit a zlepšit se. Myslíte, že pokud bych nebyl na startovním roštu, nebyly by žádné kolize? To je hloupost, abych pravdu řekl. Nejsem jediný, měl jsem jich pár, ale není to vždy stejné. Když se podíváte na Monzu, během závodu to bylo to samé se dvěma mistry světa," cituje pilota Lotusu espn.com.
Několik závodů Grosjean sledoval jen z boxové zídky (foto: Lotus F1 Team)
"Je to těžké najít balanc, přichází to se zkušenostmi. Většinu času se zapomíná, že to je můj první rok v F1. Bojuji v první desítce, protože jsme skoro vždy schopni se kvalifikovat do Q3, což znamená, že vždy jezdím vedle zkušených pilotů a to možná není tak lehké, jako učit se zezadu. A také jsou ty chyby více vidět," uvedl Grosjean.
Dodal, že udělat správné či špatné rozhodnutí trvá někdy méně než 0.1 sekundy a jste pod velkým stresem. Podle něj až díky zkušenostem zjistíte, co přesně si můžete dovolit a jak se rozhodnout. Chce změnit pár věcí, aby se na závod lépe připravil a zlepšil se.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.