Technický ředitel McLarenu Paddy Lowe dnes potvrdil, že jeho tým zná přesnou příčinu Buttonova odstoupení. Uvědomuje si, jak důležitá je dobrá rychlost v kvalifikaci, z čehož se letos snaží co nejvíce těžit.
Jenson musel odstoupit z druhého místa ve Velké ceně Itálie v 32. kole, což po vítězství v předchozím závodě v Belgii byla rána pro jeho mistrovské naděje. McLarenu se podařilo přesně identifikovat a učinit nápravu.
"Nebyl to k nalezení jednoduchý problém. Nikdy jsme se s ním dříve nesetkali. Jsme jím velmi zklamáni, opravdu to bylo zdrcující vidět, jak vůz v Monze odstavuje. Naštěstí se nám podařilo zjistit příčinu," říká Lowe v dnešní telekonferenci.
"Opravdu jsme se cítili špatně kvůli tomu, že jsme Jensona nechali na holičkách kvůli poruše palivového čerpadla," uvedl pro F1news.cz sportovní ředitel McLarenu Sam Michael.
Podle Lowe se závada již nezopakuje: "Byl to problém s palivovým čerpadlem. Něco, co se nám podaří zcela odstranit před zbývajícími závody."
McLaren v předchozích třech závodech pokaždé vyhrál, což technický ředitel přičítá vydařeným kvalifikacím: "Objevuje se zajímavý trend, kdy je jste schopni mnohem lépe kontrolovat vůz a pneumatiky když vedete, než když je tomu opačně. My jsme si ho rozhodně všimli a můžeme kvůli tomu některé věci dělat odlišně.
V několika málo oblastech můžeme ovlivnit rozdíl mezi závodní a kvalifikační rychlostí, ve většině oblastí nikoliv. Tam, kde to lze, děláme propočty, abychom dokázali určit priority mezi těmito dvěma rychlostmi. Z posledních statistik vyplývá, že protěžování kvalifikací je zřejmě lepší, než si mi nebo většina lidí myslí."
Jenson Button cíl v Monze neviděl (foto: McLaren Mercedes)
McLaren loni podle Lowa bojoval s opačným trendem - měl lepší auto v závodě než v kvalifikacích: "Jsme ve výborné pozici, protože se momentálně dokážeme dobře kvalifikovat. To se prokazuje být velkou výhodou vzhledem k naší závodní rychlosti, která je relativně slabší. Minulý rok to bylo naopak: měli jsme velmi dobrou závodní rychlost, což bylo velmi těžké."
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.