Technický ředitel McLarenu Paddy Lowe dnes potvrdil, že jeho tým zná přesnou příčinu Buttonova odstoupení. Uvědomuje si, jak důležitá je dobrá rychlost v kvalifikaci, z čehož se letos snaží co nejvíce těžit.
Jenson musel odstoupit z druhého místa ve Velké ceně Itálie v 32. kole, což po vítězství v předchozím závodě v Belgii byla rána pro jeho mistrovské naděje. McLarenu se podařilo přesně identifikovat a učinit nápravu.
"Nebyl to k nalezení jednoduchý problém. Nikdy jsme se s ním dříve nesetkali. Jsme jím velmi zklamáni, opravdu to bylo zdrcující vidět, jak vůz v Monze odstavuje. Naštěstí se nám podařilo zjistit příčinu," říká Lowe v dnešní telekonferenci.
"Opravdu jsme se cítili špatně kvůli tomu, že jsme Jensona nechali na holičkách kvůli poruše palivového čerpadla," uvedl pro F1news.cz sportovní ředitel McLarenu Sam Michael.
Podle Lowe se závada již nezopakuje: "Byl to problém s palivovým čerpadlem. Něco, co se nám podaří zcela odstranit před zbývajícími závody."
McLaren v předchozích třech závodech pokaždé vyhrál, což technický ředitel přičítá vydařeným kvalifikacím: "Objevuje se zajímavý trend, kdy je jste schopni mnohem lépe kontrolovat vůz a pneumatiky když vedete, než když je tomu opačně. My jsme si ho rozhodně všimli a můžeme kvůli tomu některé věci dělat odlišně.
V několika málo oblastech můžeme ovlivnit rozdíl mezi závodní a kvalifikační rychlostí, ve většině oblastí nikoliv. Tam, kde to lze, děláme propočty, abychom dokázali určit priority mezi těmito dvěma rychlostmi. Z posledních statistik vyplývá, že protěžování kvalifikací je zřejmě lepší, než si mi nebo většina lidí myslí."
Jenson Button cíl v Monze neviděl (foto: McLaren Mercedes)
McLaren loni podle Lowa bojoval s opačným trendem - měl lepší auto v závodě než v kvalifikacích: "Jsme ve výborné pozici, protože se momentálně dokážeme dobře kvalifikovat. To se prokazuje být velkou výhodou vzhledem k naší závodní rychlosti, která je relativně slabší. Minulý rok to bylo naopak: měli jsme velmi dobrou závodní rychlost, což bylo velmi těžké."
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.