Michael Schumacher a Nico Rosberg doufají, že se jejich týmu podaří ve víkendové Velké ceně Singapuru učinit významný krok vpřed ve výkonnosti vozu Mercedes F1 W03, pomoci by jim k tomu měly mimo jiného i nové výfuky využívající Coanda efektu.
Tým sídlící v britském Brackley testoval výrazně pozměněné výfuky na svém vozy W03 během testů mladých pilotů v Magny-Cours, které probíhaly minulý týden. Mercedesu se podařilo, aby jim na voze fungoval systém, který zkoušely letos i týmy jako Ferrari, McLaren a nebo Sauber.
Tým si toto řešení otestoval při testů mladíků ve Francii, kde pro něj jezdili Sam Bird and Brendon Hartley a najezdili přes 1 000 kilometrů. Zdroj z týmu uvadí, že stáj byla velmi povzbuzena výkonem, který jim novinky dodaly.
Mercedes nyní plánuje nasadit novinky na oba své vozy během pátečních tréninků v Singapuru. Pokud se i v pátek osvědčí, tak je tým hodlá nasadit i během velké ceny. Šéf týmu, Ross Brawn, minulý týden Autosportu řekl, že přínosy z nových výfuků, které zlepší i proudění horkých plynů na podlahu vozu, pomohou hlavně v pomalých zatáčkách, které jsou na okruhu v Singapuru.
"Myslíme, že jejich přínos je hlavně při trakci v pomalých rychlostech. Efekt výfuků je více znatelný v nižších rychlostech než ve vyšších, také pomáhá zadním pneumatikám," říká Ross. Ten během Velké ceny Itálie přiznal, že se tým možná až moc zaměřil na pochopení chování pneumatik, než aby se raději soustředil na vylepšování vozu (například nové výfuky), a tak se propadl za své rivaly.
Mercedes ve Francii také testoval dvojité DRS Lotusu, ale je jen velmi málo pravděpodobné, že by ho nasadil. Tým v této oblasti sice během minulého týdne dosáhl významného pokroku, ale zatím spíše dojde k nasazení v některém z pátečních tréninků pro další ověřování dat.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.