Budoucnost Felipeho Massy u Ferrari je stále nejasná, avšak Brazilec se tím nenechává znepokojovat a soustředí se prý pouze na zisk bodů a dobré výsledky v závodě. To prý mu může pomoct.
Felipe Massa jel v Singapuru poprvé v roce 2008 a získal tehdy pole position, závod však nedokončil. "Mám rád okruh v Singapuru a cítím, že mi tamější trať sedne, i když jsem tam zatím neměl moc štěstí. Rozhodně se těším na další dobrý výsledek a doufám, že bude ještě lepší, než ty z předchozích dvou závodů," říká Brazilec v předzávodním prohlášení na oficiálních stránkách Ferrari.
Podle něj jsou schopni po dobrých závodech ve Spa a v Monze pokračovat stejným způsobem. Získal prý pro tým důležité body pro boj o pohár konstruktérů a rád by také ubíral body soupeřům a pomohl tak Fernandu Alonsovi.
Tento městský okruh sdílí některé charakteristiky s Monte Carlem či Hungaroringem, avšak jeho unikátností je časování - první a jediný noční závod v kalendáři F1. S tím však Massa problém nemá.
"Není to problém jezdit pod umělým osvětlením, protože lampy jsou tak dobré, že viditelnost je stejná jako normálně, víceméně. Fyzicky nemám problém se adaptovat na noční režim, protože jednoduše nezměním časové pásmo a zůstanu na evropském čase. Jdu spát v pět ráno a vstávám o osm hodin později, brzy odpoledne. Je to sice divné jít spát v pět hodin ráno, ale funguje to," komentuje to Massa.
Massa doufá, že si sedačku ve Ferrari udrží (foto: Scuderia Ferrari)
Ačkoliv stále není jasno, jaká bude jeho budoucnost, Brazilec zůstává klidný. "Nejsou žádné novinky ohledně mého působení ve Ferrari. Jsem si však jistý, že dobré výsledky mi pomohou. Musím se i nadále hodně snažit, získávat dobré výsledky a doufat, že uslyším nějaké dobré zprávy," uvedl.
Dodal však, že se tímto příliš nezabývá, především když je v autě, protože výsledky jsou to, na čem záleží a prioritou je dokončit závod. "Vždy je lepší vědět, na čem jste a samozřejmě bych rád měl jasno v tom, co budu dělat příští rok. Nikdy se však nestalo, že bych byl uprostřed závodu a pomyslel si - co budu dělat příští rok," dodává Massa.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.