Lotus míří do Singapuru s rozsáhlými vylepšeními pro svůj vůz E20. V trénincích si vyzkouší i nové zadní křídlo s lepším DRS efektem.
Lotus podobně jako McLaren stále věří, že to letos může dotáhnout na titul. Kimi Räikkönen je v šampionátu třetí o bod za Hamiltonem, na vedoucího Fernanda Alonsa mu chybí bodů 38. V Singapuru bude muset po zklamání v Monze zabrat. K lepšímu výsledku by mu měly pomoci i výraznější úpravy monopostu E20.
"Máme novou podlahu a nové zadní křídlo. To funguje při stejné úrovni přítlaku jako naše specifikace zadního křídla pro Monako, dosahuje však většího DRS rozdílu. Znamená to, že je lepší po přepnutí z maximálního na snížený odpor," vysvětluje technický ředitel James Allison.
"Věříme, že jsme byli schopni vyrobit zadní křídlo, které se nachází ve vyšším spektru přítlaku, ale přesto stále umožňuje dosáhnout obrovského potenciálu DRS, což je u vyšších úrovní přítlaku obtížnější. Bude zajímavé sledovat, jak bude fungovat na trati," dodává Allison.
Nové křídlo je zvláštním vývojovým prvkem, který se ale liší od dvojitého DRS, jež bude Lotus znovu zkoušet až v Suzuce, protože by v Singapuru kvůli krátkým rovinkám jeho nasazení nebylo příliš efektivní.
Záď Lotusu E20 v Belgii (foto: Lotus F1 Team)
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.