Lotus míří do Singapuru s rozsáhlými vylepšeními pro svůj vůz E20. V trénincích si vyzkouší i nové zadní křídlo s lepším DRS efektem.
Lotus podobně jako McLaren stále věří, že to letos může dotáhnout na titul. Kimi Räikkönen je v šampionátu třetí o bod za Hamiltonem, na vedoucího Fernanda Alonsa mu chybí bodů 38. V Singapuru bude muset po zklamání v Monze zabrat. K lepšímu výsledku by mu měly pomoci i výraznější úpravy monopostu E20.
"Máme novou podlahu a nové zadní křídlo. To funguje při stejné úrovni přítlaku jako naše specifikace zadního křídla pro Monako, dosahuje však většího DRS rozdílu. Znamená to, že je lepší po přepnutí z maximálního na snížený odpor," vysvětluje technický ředitel James Allison.
"Věříme, že jsme byli schopni vyrobit zadní křídlo, které se nachází ve vyšším spektru přítlaku, ale přesto stále umožňuje dosáhnout obrovského potenciálu DRS, což je u vyšších úrovní přítlaku obtížnější. Bude zajímavé sledovat, jak bude fungovat na trati," dodává Allison.
Nové křídlo je zvláštním vývojovým prvkem, který se ale liší od dvojitého DRS, jež bude Lotus znovu zkoušet až v Suzuce, protože by v Singapuru kvůli krátkým rovinkám jeho nasazení nebylo příliš efektivní.
Záď Lotusu E20 v Belgii (foto: Lotus F1 Team)
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.