Ferrari oznámilo finanční výsledky a spokojenost s hospodařením během prvních šesti měsíců letošního roku.
Představenstvo se k jejich prozkoumání sešlo včera v Maranellu společně se svým předsedou Lucou di Montezemolem. Ferrari opět hlásí rekordní příjmy a počty dodaných vozů.
Příjmy se zvýšily o 11,9 % na 1,208 miliard Eur (kolem 30 mld. Kč), zatímco svým prodejcům dodalo celkem 3 664 homologovaných silničních vozů, což je 7,4% vzrůst. Obchodní zisk stoupl o 13 % na 152,2 mil. Eur a čistý zisk dosáhl 100,8 mil. Eur (přes 2,5 miliardy Kč), což je vzrůst o 10 %.
Společnost měla k 30. červnu v hotovosti prostředky ve výši 895 mil. Euro, čistý cash-flow za první pololetí roku 2012 činil před výplatou dividend 203 mil. Euro.
Ferrari za úspěch vděčí 8válcovým modelům - obzvlášť nové Californii 30 (30 zde vyjadřuje snížení hmotnosti o 30 kg za současného navýšení výkonu o 30 koní) a modelu 458 Spider, jejichž motor získal ocenění Nejlepší výkonnostní motor roku.
Dobře se prodávají i dvanáctiválec FF, nová F12 Berlinetta se na výsledcích ještě nepodepsala vzhledem k tomu, že její dodávky budou zahájeny až na podzim. Přesto již stihla sklidit několik ocenění, například Auto Bild Design Award.
Prodeje vzrostly v USA o 17 %, celkem se prodalo 851 vozů - 23 % z celkového počtu prodaných kusů. Rekordní odbyt zaznamenalo Ferrari ve Velké Británii: 393 aut představuje 43% vzrůst. Dobré výsledky hlásí i z Německa (+ 18 %) a Švýcarska (+ 17 %), kde si oblíbili zejména model FF.
Ve světě se daří i na dálném východě: + 10 % v oblasti Číny, Hong Kongu a na Taiwanu, či na Středním východě (190 aut, + 7 %). Neúspěch však Scuderia zažívá doma v Itálii, kde se prodalo pouhých 187 kusů - o 164 méně než loni.
Prezident Ferrari se letos může pochlubit dobrým hospodářským výsledkem(foto: Scuderia Ferrari)
Ferrari si pochvaluje také příjmy plynoucí ze svého e-shopu, které vzrostly o 24 %. Oficiální stránky Ferrari.com navštívilo o 22 % více lidí, na Facebooku zaznamenalo již 9,3 milionů přátel - brzy jich bude mít více než Česká republika obyvatel.
"Tyto výsledky, kterých jsme dosáhli na stále velmi náročné mezinárodní ekonomické scéně, jsou prvořadou a hlavní odměnou za naše ustavičné a významné investice do technologických inovací. Díky zcela nové řadě, kterou nyní máme a kterou nabízíme klientům po celém světě, se můžeme těšit na zakončení roku 2012 poté, co se nám dále daří vylepšovat loňskou finanční výkonnost," komentuje výsledky hospodaření prezident Ferrari - Luca di Montezemolo.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.