Dvacetiletý Tio Ellinas dostane příští rok příležitost svézt se s monopostem F1 během testování mladých pilotů.
Marussia o svou testovací pilotku Marii de Villotaovou 3. července 2012 přišla při nešťastné nehodě během aerodynamického testu na letišti v Duxfordu. Španělka se během ní vážně zranila a přišla o oko. Během testování na letišti v Kemble tento týden ve středu za volant proto usedl závodní pilot Charles Pic.
Ruský tým si nyní vyhlídl rodáka z řecké části Kypru - Ellinase, který vyhrál poslední letošní závod GP3 v Monze a v tomto šampionátu skončil nejvýše v pořadí z pilotů Marussia Manor Racing, celkově osmý. Příští rok se s Marusií zúčastní testu mladých pilotů.
"Náš program pro mladé piloty je a od počátku byl významnou součástí našeho týmu. Je pro nás velmi důležité poskytovat příležitost nejen pro současné piloty, ale také pro příští generaci vycházejících hvězd," říká šéf týmu John Booth.
"Zatímco zůstáváme neuvěřitelně soustředěni na provoz týmu Marussia F1 při velkých cenách, přirozeně také se zájmem sledujeme i velmi vzrušující a povzbudivé výkony v nižších formulových sériích. Tio po celou sezónu odváděl skvělou práci a proto si naprosto zaslouží příležitost při testu F1," myslí si Booth.
Tio Ellinas po vítězství v Monze (foto: GP3 Series)
Šťastný Ellinas sděluje: "Bylo to fantastické zažít své první vítězství v závodě minulý týden v Monze. Byla to těžká sezóna, hodně jsem se ale naučil a vyvrcholilo to úspěchem na úžasném okruhu. Zdá se to až neuvěřitelné, že budu testovat s vozem F1 - je to něco, o čem jsem vždy snil už jako dítě.
K testování by mělo dojít po sezóně příští rok, takže na něj budu připravený. Předtím mě čeká spousta práce, takže přes zimu se budu držet při zemi a tvrdě pracovat na přípravě pro sezónu 2013. Opravdu bych chtěl poděkovat týmu Marussia F1 za tuto úžasnou příležitost," dodává Ellinas.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.