Michael Schumacher podle šéfa Mercedesu Rosse Brawna by mohl v týmu zůstat v managementu, až se opět rozhodne pověsit závodění v F1 na hřebík.
Michael Schumacher však o svém odchodu ještě nerozhodl, spekuluje se o něm stejně jako o možném přestupu Lewise Hamiltona do Mercedesu za mnohem lepší finanční nabídku. Pokud by se ale Michael rozhodl skončit, podle Brawna zřejmě zůstane působit u Mercedesu v jedné z manažerských rolí.
"Je to možné. Přijde den, kdy toho nechá. Nehovoříme o tom do detailu, protože o tom momentálně nepřemýšlíme. Ale Michaelovy zkušenosti se závoděním, jeho úsudky a tak dále, to by mohly být pro tým přínosné věci," připouští Brawn.
"Nevím, jestli by chtěl práci každodenní povahy, kterou někteří z nás vykonávají, ale chtěl by zůstat - sport miluje, miluje závodění, vývoj vozů, práci týmu. Takže si dokážu představit, že u něj silný zájem přetrvá. Jednou k tomu dojde a já doufám, že bude pracovat u nás," pokračuje šéf závodního týmu Mercedesu.
Michael Schumacher v boxech v Monze se svými mechaniky (foto: Mercedes AMG F1 Team)
A co samotný Ross, nehodlá si po 35 letech v F1 už také odpočinout? "Momentálně odchod neplánuji. Velmi mě vzrušuje motorový program pro rok 2014. Myslím, že to změní hru v F1. Stále mám stejnou vývojářskou vášeň, takže mít tak odlišný motor a balík v roce 2014 je vzrušující, vzrušující je i rozvoj týmu.
Jak dlouho? Kdo ví. Každopádně nemám zájem v brzké budoucnosti skončit," dodává Brawn.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.