O možném odchodu Lewise Hamiltona z týmu McLaren se mluví už velmi dlouho, ale obě strany se nijak zvlášť nehnaly do vyjasnění celé situace. Tu nám nyní objasnil James Allen - novinář, komentátor a vážená postava v paddocku F1. Podle něj Hamilton podepsal s Mercedesem tříletou smlouvu.
Šéf stáje McLaren Martin Whitmarsh nechce o šampióna z roku 2008 přijít, naopak Hamilton hledá různé alternativy a bystrému oku neuniká, jak je v McLarenu poslední dobou otrávený.
Co si budeme namlouvat, Lewis Hamilton je mediální hvězdou a svými náladovými vrtochy je pro média mnohem lačnějším soustem než např. klidnější Jenson Button.
Agentura XIX Entertainment, která se o Hamiltona stará, si je plně vědoma potenciálu značky jménem Hamilton a není důvod ji nezobchodovat. A z Hamiltona spadne ona psychická zátěž McLarenu, která mu sice pomohla k pohádkové kariéře, ale také k osobním problémům, související s okamžitou slávou a publicitou.
Kde tedy lze zpeněžit jméno Hamilton a zároveň se oprostit od okovů McLarenu? V týmu Mercedes…
Německá automobilka má velmi silné jméno a bohaté sponzory. Hamilton by si přišel na hodně peněz a utekl by z ledově chladného prostředí McLarenu. Ano, Mercedes je automobilka s pověstí německé dokonalosti a disciplíny, leč samotný tým je postaven na základech Tyrrellu, B.A.R., Hondy. A řada lidí, která u Tyrrellu v 90. letech pracovala, u Mercedesu stále působí.
Hamilton bude šťastný, Mercedes bude šťastný a sponzoři bude vypisovat šeky. Smlouva byla podepsána s trváním tří let a výplatní páskou o 96 milionech dolarů. Této sumě nemohl McLaren konkurovat, obzvlášť když je Vodafone na odchodu, v lepším případě omezí své sponzorství.
Připomeňme si ještě, co říkal Bernie Ecclestone o Schumacherovi. Během víkendové Grand Prix Itálie se vyjádřil v tom smyslu, že nám bude chybět. Věděl už tehdy Ecclestone o přestupu Hamiltona k Mercedesu?
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.