O možném odchodu Lewise Hamiltona z týmu McLaren se mluví už velmi dlouho, ale obě strany se nijak zvlášť nehnaly do vyjasnění celé situace. Tu nám nyní objasnil James Allen - novinář, komentátor a vážená postava v paddocku F1. Podle něj Hamilton podepsal s Mercedesem tříletou smlouvu.
Šéf stáje McLaren Martin Whitmarsh nechce o šampióna z roku 2008 přijít, naopak Hamilton hledá různé alternativy a bystrému oku neuniká, jak je v McLarenu poslední dobou otrávený.
Co si budeme namlouvat, Lewis Hamilton je mediální hvězdou a svými náladovými vrtochy je pro média mnohem lačnějším soustem než např. klidnější Jenson Button.
Agentura XIX Entertainment, která se o Hamiltona stará, si je plně vědoma potenciálu značky jménem Hamilton a není důvod ji nezobchodovat. A z Hamiltona spadne ona psychická zátěž McLarenu, která mu sice pomohla k pohádkové kariéře, ale také k osobním problémům, související s okamžitou slávou a publicitou.
Kde tedy lze zpeněžit jméno Hamilton a zároveň se oprostit od okovů McLarenu? V týmu Mercedes…
Německá automobilka má velmi silné jméno a bohaté sponzory. Hamilton by si přišel na hodně peněz a utekl by z ledově chladného prostředí McLarenu. Ano, Mercedes je automobilka s pověstí německé dokonalosti a disciplíny, leč samotný tým je postaven na základech Tyrrellu, B.A.R., Hondy. A řada lidí, která u Tyrrellu v 90. letech pracovala, u Mercedesu stále působí.
Hamilton bude šťastný, Mercedes bude šťastný a sponzoři bude vypisovat šeky. Smlouva byla podepsána s trváním tří let a výplatní páskou o 96 milionech dolarů. Této sumě nemohl McLaren konkurovat, obzvlášť když je Vodafone na odchodu, v lepším případě omezí své sponzorství.
Připomeňme si ještě, co říkal Bernie Ecclestone o Schumacherovi. Během víkendové Grand Prix Itálie se vyjádřil v tom smyslu, že nám bude chybět. Věděl už tehdy Ecclestone o přestupu Hamiltona k Mercedesu?
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.