Eddie Jordan minulý týden rozvířil spekulace ohledně přestupu Lewise Hamiltona z McLarenu do Mercedesu. Šéf stáje Red Bull Christian Horner si však myslí, že Brit nakonec působiště nezmění.
Hamiltona zastupuje společnost XIX Entertainment, která se mu snaží vyjednat co nejlukrativnější smlouvu. Během letní přestávky údajně oslovila Ferrari a Red Bull, nyní také Mercedes.
Není jediný, jehož budoucnost se horečně probírá: Ecclestone svým výrokem rozvířil spekulace i o možném odchodu Michaela Schumachera. Horner je však spíše názoru, že vše zůstane při starém a Hamilton ani Schumacher neodejdou.
"Je zajímavé sledovat všechny ty hry a dozvědět se, kdo bude sedět na židlích, až přestane hrát hudba. Pokud věříte Eddiemu Jordanovi, pak Hamilton odejde, a když věříte Berniemu, pak se Schumacher znovu vrátí do důchodu. Jako vždy se o tom hodně hovoří, ale já si nemyslím, že se toho moc změní, jakmile přestane hrát hudba," uvádí Horner pro rakouskou Servus TV.
Podobný názor má i bývalý jezdec F1 - Christian Danner: "Příběh Hamiltona je o jeho pozici v McLarenu - o tom, jak na sebe může ve světě vydělávat a jaká práva dostane. Pokud však bude naslouchat hlasu svého závodního srdce, zůstane v McLarenu, kde má nejvyšší šanci na to, aby se stal znovu mistrem světa. Tečka."
Odejde či zůstane? (foto: McLaren Mercedes)
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.