Nejistá budoucnost Lewise Hamiltona se zdaleka netýká jen tohoto britského jezdce. Pokud by opravdu opustil McLaren, nastává otázka - kdo by jej nahradil?
Je to téma, které bude přinášet nové spekulace zřejmě až do chvíle, kdy bude vše oficiálně oznámeno.
James Allen, britský novinář zabývající se F1, dnes na svém webu uvedl, že se domnívá, že smlouva Lewise Hamiltona s Mercedesem byla dotažena do konce v Monze, kde se dokonce Ron Dennis odmítl zúčastnit vítězných oslav... Domněnky či realita? Kdo ví.
Pokud se v McLarenu opravdu pro příští sezonu uvolní sedačka, kdo by mohl zaplnit prázdné místo po Hamiltonovi?
Horkým kandidátem se zdá být Paul di Resta. Ten během víkendu oznámil, že jej nově zastupuje agenturea The Sport Partnership, která má na starosti kariéru také Jensona Buttona. Ten pro Daily Telegraph uvedl, že svým manažerům věří a že by s tím neměl žádný problém.
"Podle mě to je skvělý nápad, mít ve společnosti dalšího jezdce. Musel to být někdo, komu věřím, ale kdo je také velmi talentovaný a s kým bych mohl spolupracovat...," řekl Button. Když byl následně dotázán, zda to znamená, že Di Resta byl v hledáčku McLarenu nebo jiného velkého týmu, odpověděl, že není na něm toto oznamovat a nebylo by to správné.
Button, Di Resta, Hamilton: Kdo z nich oblékne v příští sezoně kombinézu McLarenu? (foto: Sahara Force India)
Dodal, že se skotským pilotem Force Indie strávil hodně času při trénování a ví, že je velmi talentovaný a vždy ochotný se učit.
A Force India minulý týden oznámila, že svým jezdcům v cestě stát nebude, pokud by o ně projevil zájem některý z větších týmů.
Di Resta však není jediným jménem, které je v této souvislosti zmiňováno. Objevila se také jména dvou "navrátilců". Heikki Kovalainen z Caterhamu, který za tým z Wokingu jezdil v roce 2008 a 2009 či Kimi Räikkönen, který zde působil v letech 2002-2006. Ten má však platnou smlouvu u Lotusu.
Šéf McLarenu Martin Whitmarsh se však nechal slyšet, že zatím o žádném náhradním plánu neuvažovali.
Nejistá je zatím také budoucnost Felipeho Massy u Ferrari a otázka ukončení kariéry Michaela Schumachera. Sezona 2012 zatím rozhodně není zajímavá jen nepředvídatelnými výsledky a zajímavými závody.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.