Mercedes otestuje tento týden ve Francii rozsáhlejší úpravy pro svůj vůz F1 W03 - včetně nových výfuků. Bude se jednat o první balík, který byl připraven po přechodu z 50% na 60% modely v aerodynamickém tunelu.
Mercedes stále jezdí s konvenčními výfuky a nevyužívá horké plyny ke zvýšení efektivity difuzoru. Důvodem bylo, že se snažil nejprve porozumět svým problémům s pneumatikami. To se však již zřejmě brzy změní.
Tento týden během testu mladých pilotů v Magny-Cours vyzkouší nové výfuky včetně přepracovaného dvojitého DRS systému.
"Nerozuměli jsme pneumatikám a udělali jsme tu nejefektivnější věc, kterou jsme mohli, spíše než že bychom hned šli do Coanda systému, totiž pochopit pneumatiky a dostat je více pod kontrolu. Možná jsme mohli dělat paralelně obojí, my jsme se však zaměřili na to, co jsme považovali za nejdůležitější," vysvětluje pozadí vývoje Mercedesu šéf týmu Ross Brawn.
Mercedes konečně přijde s vylepšením svých výfuků (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Nyní jsme ve zvládání pneumatik mnohem lepší a vlastně jsme zvládli několik závodů, kdy naše pneumatiky vydržely lépe než některým našim soupeřům, což tak na počátku roku nebylo.
Také jsme odvedli práci v aerodynamickém tunelu s naším 60% modelem, což nám pomáhá lépe s tímto systémem výfuků. Budeme ho vyhodnocovat tento týden.
Myslíme si, že to bude docela významné pro trakci v pomalých místech. Efekt výfuků je významnější při nižších než při vyšších rychlostech a také zlepšuje vyvážení, které potřebujete pro zadní pneumatiky," pokračuje Brawn.
Krom nových Coanda výfuků dojde i na nové dvojité DRS podobné tomu, které testoval Lotus: "Ke konci bude několik závodů, kde by tato filozofie mohla být užitečná. Jedná se o pasivní systém, který může fungovat jen v určitých kombinacích zatáček.
Vzhledem k šikaně Ascari by bylo náročné jej tady používat. Je to o tom, jak jej využíváte na trati, není vhodný pro všechny okruhy. Musí být vyladěný - a ladění je výzvou," dodává Brawn.
Michael Schumacher v boxech v Monze (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Mercedes chce testovat první dva dny se Samem Birdem, vyžádá-li si to dokončení programu, bude jezdit i ve čtvrtek, kdy by dal zřejmě šanci Brendonovi Harlteymu.
McLaren, jenž s mladými piloty bude testovat až ke konci sezóny v Abú Zabí, si vyzkoušel novinky pro svůj vůz MP4-27 včera při aerodynamickém testu na rovince, za volantem se představil Oliver Turvey.
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.