Mercedes otestuje tento týden ve Francii rozsáhlejší úpravy pro svůj vůz F1 W03 - včetně nových výfuků. Bude se jednat o první balík, který byl připraven po přechodu z 50% na 60% modely v aerodynamickém tunelu.
Mercedes stále jezdí s konvenčními výfuky a nevyužívá horké plyny ke zvýšení efektivity difuzoru. Důvodem bylo, že se snažil nejprve porozumět svým problémům s pneumatikami. To se však již zřejmě brzy změní.
Tento týden během testu mladých pilotů v Magny-Cours vyzkouší nové výfuky včetně přepracovaného dvojitého DRS systému.
"Nerozuměli jsme pneumatikám a udělali jsme tu nejefektivnější věc, kterou jsme mohli, spíše než že bychom hned šli do Coanda systému, totiž pochopit pneumatiky a dostat je více pod kontrolu. Možná jsme mohli dělat paralelně obojí, my jsme se však zaměřili na to, co jsme považovali za nejdůležitější," vysvětluje pozadí vývoje Mercedesu šéf týmu Ross Brawn.
Mercedes konečně přijde s vylepšením svých výfuků (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Nyní jsme ve zvládání pneumatik mnohem lepší a vlastně jsme zvládli několik závodů, kdy naše pneumatiky vydržely lépe než některým našim soupeřům, což tak na počátku roku nebylo.
Také jsme odvedli práci v aerodynamickém tunelu s naším 60% modelem, což nám pomáhá lépe s tímto systémem výfuků. Budeme ho vyhodnocovat tento týden.
Myslíme si, že to bude docela významné pro trakci v pomalých místech. Efekt výfuků je významnější při nižších než při vyšších rychlostech a také zlepšuje vyvážení, které potřebujete pro zadní pneumatiky," pokračuje Brawn.
Krom nových Coanda výfuků dojde i na nové dvojité DRS podobné tomu, které testoval Lotus: "Ke konci bude několik závodů, kde by tato filozofie mohla být užitečná. Jedná se o pasivní systém, který může fungovat jen v určitých kombinacích zatáček.
Vzhledem k šikaně Ascari by bylo náročné jej tady používat. Je to o tom, jak jej využíváte na trati, není vhodný pro všechny okruhy. Musí být vyladěný - a ladění je výzvou," dodává Brawn.
Michael Schumacher v boxech v Monze (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Mercedes chce testovat první dva dny se Samem Birdem, vyžádá-li si to dokončení programu, bude jezdit i ve čtvrtek, kdy by dal zřejmě šanci Brendonovi Harlteymu.
McLaren, jenž s mladými piloty bude testovat až ke konci sezóny v Abú Zabí, si vyzkoušel novinky pro svůj vůz MP4-27 včera při aerodynamickém testu na rovince, za volantem se představil Oliver Turvey.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.