Mercedes otestuje tento týden ve Francii rozsáhlejší úpravy pro svůj vůz F1 W03 - včetně nových výfuků. Bude se jednat o první balík, který byl připraven po přechodu z 50% na 60% modely v aerodynamickém tunelu.
Mercedes stále jezdí s konvenčními výfuky a nevyužívá horké plyny ke zvýšení efektivity difuzoru. Důvodem bylo, že se snažil nejprve porozumět svým problémům s pneumatikami. To se však již zřejmě brzy změní.
Tento týden během testu mladých pilotů v Magny-Cours vyzkouší nové výfuky včetně přepracovaného dvojitého DRS systému.
"Nerozuměli jsme pneumatikám a udělali jsme tu nejefektivnější věc, kterou jsme mohli, spíše než že bychom hned šli do Coanda systému, totiž pochopit pneumatiky a dostat je více pod kontrolu. Možná jsme mohli dělat paralelně obojí, my jsme se však zaměřili na to, co jsme považovali za nejdůležitější," vysvětluje pozadí vývoje Mercedesu šéf týmu Ross Brawn.
Mercedes konečně přijde s vylepšením svých výfuků (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Nyní jsme ve zvládání pneumatik mnohem lepší a vlastně jsme zvládli několik závodů, kdy naše pneumatiky vydržely lépe než některým našim soupeřům, což tak na počátku roku nebylo.
Také jsme odvedli práci v aerodynamickém tunelu s naším 60% modelem, což nám pomáhá lépe s tímto systémem výfuků. Budeme ho vyhodnocovat tento týden.
Myslíme si, že to bude docela významné pro trakci v pomalých místech. Efekt výfuků je významnější při nižších než při vyšších rychlostech a také zlepšuje vyvážení, které potřebujete pro zadní pneumatiky," pokračuje Brawn.
Krom nových Coanda výfuků dojde i na nové dvojité DRS podobné tomu, které testoval Lotus: "Ke konci bude několik závodů, kde by tato filozofie mohla být užitečná. Jedná se o pasivní systém, který může fungovat jen v určitých kombinacích zatáček.
Vzhledem k šikaně Ascari by bylo náročné jej tady používat. Je to o tom, jak jej využíváte na trati, není vhodný pro všechny okruhy. Musí být vyladěný - a ladění je výzvou," dodává Brawn.
Michael Schumacher v boxech v Monze (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Mercedes chce testovat první dva dny se Samem Birdem, vyžádá-li si to dokončení programu, bude jezdit i ve čtvrtek, kdy by dal zřejmě šanci Brendonovi Harlteymu.
McLaren, jenž s mladými piloty bude testovat až ke konci sezóny v Abú Zabí, si vyzkoušel novinky pro svůj vůz MP4-27 včera při aerodynamickém testu na rovince, za volantem se představil Oliver Turvey.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.