V příštím testu mladých pilotů, který se uskuteční na bývalém dlouholetém dějišti závodů F1, francouzském Magny-Cours, se v kokpitu vozu Force Indie svezou Jules Bianchi, Luiz Razia a Rodolfo Gonzales.
O koho se vlastně jedná? Nejde o úplně neznámá jména, Bianchi je členem jezdecké akademie Ferrari a pro Force Indii letos pracuje jako oficiální testovací a třetí pilot.
Současně se účastní šampionátu Formule Renault 3.5. Razia s Gonzalesem letos oba závodí v sérii GP2, která je obvykle posledním stupněm před vstupem do F1 a přišli z ní i Lewis Hamilton nebo Nico Rosberg. Oba posledně jmenovaní účastníci testu už se s vozem F1 svezli při minulých příležitostech.
První den, kterým je úterý, stráví ve voze Razia, ve středu převezme štafetu Bianchi a jako poslední se ve čtvrtek sveze Gonzales.
Pojďme si nyní celé testovací trio ve stručnosti představit:
Jules Bianchi (Francie)Začínal na motokárách, odkud se roku 2007 přesunul do Formule Renault 2.0. Odsud přes různé série F3 a GP2 Asia doputoval až do hlavní série GP2. Zde v sezoně 2011 skončil na celkovém třetím místě a letos závodí ve Formuli Renault 3.5, kde se drží na průběžném třetím místě. Krom toho je členem jezdecké akademie Ferrari, podobně jako například Sergio Pérez. Mezi jeho největší úspěchy patří mistrovské tituly ze sérií francouzské Formule Renault 2.0 (2007) a Euro série F3 (2009).
Luiz Razia (Brazílie)S monoposty začal závodit v roce 2005 v jihoamerické sérii Formule 3, kde hned ve druhé sezoně získal titu, a brazilské Formuli Renault. Přes různé nižší série se dostal v roce 2008 do GP2 Asia a o rok později i do hlavní série. V roce 2010 dělal testovacího pilota tehdejší stáje Virgin (dnes Marussia) a během loňské sezony tehdejšímu Teamu Lotus (Caterham) Tonyho Fernandese. Letos zatím drží průběžné druhé místo v hlavní sérii GP2 v týmu Arden International.
Rodolfo Gonzales (Venezuela)Od britských sérií Formule Ford a Renault, kde závodil od roku 2002, se přes Formuli 3 (mistrovský titul britské série - 2006) dostal do GP2 Asia a GP2. Tam v letošní sezoně závodí pro Caterham Racing, tým spojený s týmem F1 Tonyho Fernandese. Zatím se drží na průběžné 22. pozici celkového pořadí.
Bianchi v pátečním tréninku v Monze(Foto: Sahara Force India)
Vijay Mallya, šéf Force Indie, se na test těší a je rád, že může mladým jezdcům tuto příležitost poskytnout.
"Test mladých pilotů je příležitost, jak dát mladíkům z nižších sérií příležitost ukázat se. Bereme to velmi vážně a mladíkům dáváme příležitost tak často, jak jen to jde."
"Julese známe z jeho jízd v pátečních trénincích, strávit celý den v autě pro něj bude dobré. Luiz a Rodolfo jsou již oba zapracovaní v GP2 a bude zajímavé vidět, jak si povedou."
Testu v Magny-Cours se zúčastní ještě další dva týmy: Ferrari s Julesem Bianchim a Davidem Rigonem, Mercedes první dva dny se Samem Birdem - a nezvládnou-li celý program, dají ve čtvrtek příležitost Brendonovi Hartleymu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.