Lewis Hamilton se nechal slyšet, že jeho dvacáté vítězství v kariéře nebylo nikdy opravdu v ohrožení a to i přes stíhací jízdu Sergia Péreze v závěru VC Itálie.
Britský pilot dominoval téměř po celý víkend, v sobotu získal svou 23. pole position a v závodě pohodlně kontroloval první místo.
"Jel jsem si svou stálou rychlostí a potom jsem slyšel, že mě Pérez stahuje sekundu na kolo do asi 14s, potom jsem se to snažil vybalancovat. Když zbývalo šest kol, byl asi sedm sekund za mnou. Nemůžu říct, že by to byl nějaký velký tlak, myslím, že pokud by byl na startu výš, potom by to bylo mnohem těžší. Posledních pár kol jsem musel jen přidat, abych zredukoval čas, kterým mě stahoval," uvedl Hamilton.
Dodal také, že Pérezovo předjetí Alonsa pro něj znamenalo výhodu. "Když jsem slyšet, že se Fernando posunul na druhé místo, pomyslel jsem si - jak se tam sakra dostal?, ale potom jsem si řekl - v pořádku, musím se prostě snažit a dojet. Takže když jsem se dověděl, že ho Sergio předjel, moje reakce byla - to je skvělé," cituje Brita Autosport.
Pérez startoval dvanáctý a ze skvělé strategie a pozdní zastávky v boxech vytěžil maximum, dokázal předjet obě Ferrari a stíhat vedoucího Hamiltona. Na konci byl mezi nimi odstup pět sekund.
Hamilton byl po celý víkend středem pozornosti kvůli spekulacím o své budoucnosti,jeho výkon na trati to však neovlivnilo (foto: McLaren Mercedes)
Lewis Hamilton zde získal své první vítězství při VC Itálie a přidal tak do sbírky trofejí další z klasického okruhu. Je teprve druhým jezdcem (po Fernandu Alonsovi) v letošní sezoně, který vyhrál tři závody.
"Je to neuvěřitelný pocit. Nikdy nevíte, co se o závodním víkendu stane. Ale byl jsem šťastný, že vše probíhalo tak snadno a lidé v týmu odvedli na voze skvělou práci. Po minulém týdnu a s rychlostí, kterou měl Jenson, jsem hned věděl, že zde budu muset udělat to samé. A je to Monza, jeden z historických okruhů, na kterém jsem předtím nikdy nevyhrál. Je to skvělé," popsal.
Dodal, že ačkoliv to není tak speciální okruh jako Silverstone či Monako, je to rozhodně jeden z těch speciálních, především kvůli své historii. Přál by si prý, aby ho zde přivítali lépe, ale věděl, že jsou tam i britští fanoušci, snažící se překřičet dav rudých tifosi.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.