U Ferrari jsou zaskočeni neobvyklými technickými problémy, které je při dnešních trénincích na Monze potkaly.
Pat Fry na oficiálních stránkách týmu Ferrari uvedl, že to byl neobvyklý den plný problémů se spolehlivostí, které jim znemožnily uskutečnění jejich plánovaného programu.
"Mechanici se dnes rozhodně neměli čas nudit! Je to pro nás neobvyklá situace - problémy ve třech různých oblastech - motor, brzdy a převodovka, a to ve stejný den. Musíme se velmi pečlivě podívat na to, co se stalo a ujistit se, že se to nebude opakovat," uvedl Fry.
Dodal, že co se týče motoru a převodovky, nebyly to jednotky, které hodlali použít v závodě (a proto jim nehrozí penalizace). Startovní pole je prý velmi vyrovnané a proto byla důležitá získaná data a porce kilometrů, které dnes zajel Felipe Massa.
"Stále máme zítra k dispozici hodinu tréninků na zjištění více informací. Klíčem ke kvalifikaci a závodu bude aerodynamický přítlak stejně jako pneumatiky, u kterých stále nedokážeme říct, které mají lepší výkon," komentuje situaci technický ředitel Ferrari.
Alonso konce tréninků strávil v boxech sledováním oprav jeho vozu (foto: Scuderia Ferrari)
Fernando Alonso se nechal slyšet, že to byl zvláštní pátek, avšak se svým třetím nejrychlejším časem a vyvážením vozu byl spokojen.
"Musíme to zvládnout opravit a bylo to dobré upozornění toho, jak důležitá je říditelnost vozu a práce na všech detailech, protože i malý problém ihned auto zastaví. Někdy, když se něco stane v pátek, nezopakuje se to v sobotu či neděli. Musíme se ujistit, že už se to nebude opakovat," řekl Alonso.
Je však se svým výkonem celkem spokojen a to především s faktem, že nemusejí pro zítřek měnit balanc auta, který je prý ještě lepší, než samotný výkon vozu. To je pro něj prý dobrá zpráva, protože někdy auto během tréninků hodně měnili.
"Zatím jsme v trénincích byli konzistentní a oba vozy byli pokaždé v první sedmičce, což není vždy zvykem. To je co se výkonu týče nejlepší zpráva," uvedl Španěl.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.