MONZA - Jak hodnotí páteční tréninky McLaren a jak je spokojen se svým vozem a jeho rychlostí?
Lewis Hamilton, jehož budoucnost je teď v Monze námětem číslo jedna, nejdříve hovoří o náročnosti zdánlivě jednoduché dráhy: "Je to trochu klamné: na mapě vypadá dráha celkem jednoduše, ve skutečnosti je však neuvěřitelně technická, což znamená, že je hrozně těžké stáhnout ty poslední tisíciny během rychlého kola."
"A o tom byl skutečně celý dnešní den: snažíme se vyladit vyvážení a nalézt ta nejdrobnější časové zisky. Je to extrémně těsné. Dnešek byl celkově produktivní a věci šly hladce. Snad nejsme ve špatné pozici, ačkoliv máme několik věcí, které stále můžeme před zítřkem na voze zlepšit," hodnotí páteční jízdy Hamilton.
Jeho týmový kolega Jenson Button si počasí i dobré výkony svého vozu MP4-27 pochvaluje: "Bylo uspokojující, že jsme dnes mohli jezdit za sucha, protože jsme tak mohli nasbírat spoustu užitečných informací.
Odpoledne jsme zkoušeli několik směrů v nastavení - některé byli lepší, jiné horší, před zítřejším třetím tréninkem se rozhodneme pro to, co bude fungovat nejlépe, a učiníme patřičné úpravy, abychom získali správné vyvážení.
"S autem jsem byl dnes hodně spokojený. Vždy chcete více, ale dnes jsme odvedli poměrně dobrou práci. Z pohledu na data vyplývá, že dnes bylo rychlých i několik dalších týmů: je to velmi těsné, závod proto bude velmi zajímavý," očekává Button.
McLaren by v Monze chtěl zopakovat vítězství ze Spa, po pátku je se svou rychlostí spokojený(foto: McLaren Mercedes)
Šéf McLarenu Martin Whitmarsh dodává: "Zvládnout perfektně kompromis mezi odporem a přítlakem je zde vždy náročné. I když stále musíme vylepšit nastavení, s nímž se rozhodneme odjet zbytek víkendu, zatím jsme spokojeni se svým pokrokem a užitečným množstvím dat, která jsme úspěšně nasbírali."
Naši pozornost teď nevyhnutelně upřeme k datům a budeme je zpracovávat, abychom před zítřkem učinili ta nejlepší rozhodnutí. Lewis i Jenson byli s vozem spokojeni, uspokojivé však je, že oba cítí, že z balíku mohou dostat ještě více," dodává.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.