MONZA - Jak hodnotí páteční tréninky McLaren a jak je spokojen se svým vozem a jeho rychlostí?
Lewis Hamilton, jehož budoucnost je teď v Monze námětem číslo jedna, nejdříve hovoří o náročnosti zdánlivě jednoduché dráhy: "Je to trochu klamné: na mapě vypadá dráha celkem jednoduše, ve skutečnosti je však neuvěřitelně technická, což znamená, že je hrozně těžké stáhnout ty poslední tisíciny během rychlého kola."
"A o tom byl skutečně celý dnešní den: snažíme se vyladit vyvážení a nalézt ta nejdrobnější časové zisky. Je to extrémně těsné. Dnešek byl celkově produktivní a věci šly hladce. Snad nejsme ve špatné pozici, ačkoliv máme několik věcí, které stále můžeme před zítřkem na voze zlepšit," hodnotí páteční jízdy Hamilton.
Jeho týmový kolega Jenson Button si počasí i dobré výkony svého vozu MP4-27 pochvaluje: "Bylo uspokojující, že jsme dnes mohli jezdit za sucha, protože jsme tak mohli nasbírat spoustu užitečných informací.
Odpoledne jsme zkoušeli několik směrů v nastavení - některé byli lepší, jiné horší, před zítřejším třetím tréninkem se rozhodneme pro to, co bude fungovat nejlépe, a učiníme patřičné úpravy, abychom získali správné vyvážení.
"S autem jsem byl dnes hodně spokojený. Vždy chcete více, ale dnes jsme odvedli poměrně dobrou práci. Z pohledu na data vyplývá, že dnes bylo rychlých i několik dalších týmů: je to velmi těsné, závod proto bude velmi zajímavý," očekává Button.
McLaren by v Monze chtěl zopakovat vítězství ze Spa, po pátku je se svou rychlostí spokojený(foto: McLaren Mercedes)
Šéf McLarenu Martin Whitmarsh dodává: "Zvládnout perfektně kompromis mezi odporem a přítlakem je zde vždy náročné. I když stále musíme vylepšit nastavení, s nímž se rozhodneme odjet zbytek víkendu, zatím jsme spokojeni se svým pokrokem a užitečným množstvím dat, která jsme úspěšně nasbírali."
Naši pozornost teď nevyhnutelně upřeme k datům a budeme je zpracovávat, abychom před zítřkem učinili ta nejlepší rozhodnutí. Lewis i Jenson byli s vozem spokojeni, uspokojivé však je, že oba cítí, že z balíku mohou dostat ještě více," dodává.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.