Vzhledem k zákazu startu Romaina Grosjeana za způsobení nehody v první zatáčce na okruhu ve Spa se Pastor Maldonado svých dalších návštěv sportovních komisařů obává.
Pastor Maldonado nastoupí do závodu v Monze se dvěma penalizacemi - ulitému startu ve Spa a kolizi s Timem Glockem po restartu závodu. A pokračuje tak jeho řada trestů, které Venezuelan dostal za kolize s Hamiltonem, Pérezem či Di Restou.
"Byl jsem celkem často penalizován a musím udělat něco jinak, abych se komisařům vyhnul. Udělám vše, co bude v mých silách, abych se opět neocitl v jejich kanceláři a získal body," uvedl.
"Někdy jsem tam byl kvůli malým kolizím, takže se musím vyhnout všemu. Zároveň se ale budu snažit jet naplno a získat pro sebe a tým dobrý výsledek. Co se stalo, se stalo a my se musíme zaměřit na další závody," cituje Maldonada Autosport.
Dodal, že je možná někdy příliš agresivní, ale je to prý jedna z jeho charakteristik, a každý to ví. Nemyslí si ale, že všechny penalizace byly ovlivněny právě tím.
"Některé byly kvůli jiným hloupým věcem. Ale teď mám řešení ve svých rukou. Jsem konkurenceschopný, cítím se v dobré formě a všem jsem ve Spa ukázal, že jsem po pauze rychlý," nechal se slyšet.
Je však přesvědčen, že může začít znovu a zajet dobré závody, protože každý pilot prý může mít špatné období.
Maldonado hodlá být v soubojích opatrnější (foto: Williams F1 Team)
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.