Vzhledem k zákazu startu Romaina Grosjeana za způsobení nehody v první zatáčce na okruhu ve Spa se Pastor Maldonado svých dalších návštěv sportovních komisařů obává.
Pastor Maldonado nastoupí do závodu v Monze se dvěma penalizacemi - ulitému startu ve Spa a kolizi s Timem Glockem po restartu závodu. A pokračuje tak jeho řada trestů, které Venezuelan dostal za kolize s Hamiltonem, Pérezem či Di Restou.
"Byl jsem celkem často penalizován a musím udělat něco jinak, abych se komisařům vyhnul. Udělám vše, co bude v mých silách, abych se opět neocitl v jejich kanceláři a získal body," uvedl.
"Někdy jsem tam byl kvůli malým kolizím, takže se musím vyhnout všemu. Zároveň se ale budu snažit jet naplno a získat pro sebe a tým dobrý výsledek. Co se stalo, se stalo a my se musíme zaměřit na další závody," cituje Maldonada Autosport.
Dodal, že je možná někdy příliš agresivní, ale je to prý jedna z jeho charakteristik, a každý to ví. Nemyslí si ale, že všechny penalizace byly ovlivněny právě tím.
"Některé byly kvůli jiným hloupým věcem. Ale teď mám řešení ve svých rukou. Jsem konkurenceschopný, cítím se v dobré formě a všem jsem ve Spa ukázal, že jsem po pauze rychlý," nechal se slyšet.
Je však přesvědčen, že může začít znovu a zajet dobré závody, protože každý pilot prý může mít špatné období.
Maldonado hodlá být v soubojích opatrnější (foto: Williams F1 Team)
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.