Simulátorům věnují týmy kvůli zákazu testování v průběhu sezóny hodně pozornosti a zdrojů. S tím, který používá Scuderia Ferrari v Maranellu, nás seznamuje inženýr Gabriele Delli Colli.
"S omezením testů se v roce 2006 stalo využívání simulátorů pro týmy Formule 1 atraktivnější než v minulosti. V roce 2006 jsme začali pracovat se simulátorem externí společnosti. Navrhli jsme pak vlastní simulátor, který byl dokončen a nainstalován zde v Maranellu na konci roku 2008," popisuje Delli Celli náročné období Scuderie, která se musela vzdát intenzivního testování na dráze ve Fioranu za branami své továrny.
Projektor v pohyblivé kleci simulátoru Ferrari promítá obraz na velkoplošné plátno
Jak je využíván simulátor Ferrari? "Obvykle sem v rámci přípravy na závod přicházejí naši oficiální piloti - Fernando a Felipe - pro ověření modelu vozu a pomáhají nám simulátor učinit realističtějším. Jezdí zde zejména před závodem, kdy testují nějaké možnosti pro nastavení, pak přicházejí v pondělí či v úterý po závodě, aby zhodnotili věrnost simulátorů a ukázali, co je třeba vylepšit."
Tajné prostory Ferrari: simulátor
"Jednou z činností, které zde provádíme s oficiálním testovacím pilotem, je učení se nových tratí, jelikož nedávno v šampionátu přibylo hodně nových okruhů. Proto potřebujeme, aby si jezdec zvykl na novou trať a my poznali závodní stopu, nasbírali data pro off-line simulace, které jsou klíčové pro obvyklé předzávodní simulace," pokračuje inženýr.
Leze se po něj zespodu po žebříku
"Dalším využitím je školení mladých pilotů, kteří si obvykle jedou s vozem Formule 1 poprvé a my jim pomáháme před naplánovaným dnem testů si zvyknout na auto, na práci, kterou dělat v autě, když řídíte. Je to pak pro ně jednodušší s autem jezdit a je to také efektivnější, protože už trochu zvyklí na práci ve skutečném voze a mohou lépe využít testovací den," dodává Delli Colli.
Rozbor telemetrie ze simulátoru
Jaký je rozdíl mezi simulátorem a skutečným Ferrari na trati? "Rozdíl je trochu v silách při akceleraci a ve vnímání bočního přetížení. Simulátor je dnes velmi podobný jako skutečnému autu: můžete jezdit stejnou trajektorii a také na to stejně tlačit. Myslím, že trénování na simulátoru je pro pilota velmi dobrou možností," hodnotí Davide Rigon, jeden z mladých talentů Ferrari.
Grafika simulátoru: virtuální testovací okruh ve Fioranu
Grafika simulátoru: probrzdění pneumatiky v nájezdu do zatáčky
© Foto: Scuderia Ferrari, 2012
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.