Simulátorům věnují týmy kvůli zákazu testování v průběhu sezóny hodně pozornosti a zdrojů. S tím, který používá Scuderia Ferrari v Maranellu, nás seznamuje inženýr Gabriele Delli Colli.
"S omezením testů se v roce 2006 stalo využívání simulátorů pro týmy Formule 1 atraktivnější než v minulosti. V roce 2006 jsme začali pracovat se simulátorem externí společnosti. Navrhli jsme pak vlastní simulátor, který byl dokončen a nainstalován zde v Maranellu na konci roku 2008," popisuje Delli Celli náročné období Scuderie, která se musela vzdát intenzivního testování na dráze ve Fioranu za branami své továrny.
Projektor v pohyblivé kleci simulátoru Ferrari promítá obraz na velkoplošné plátno
Jak je využíván simulátor Ferrari? "Obvykle sem v rámci přípravy na závod přicházejí naši oficiální piloti - Fernando a Felipe - pro ověření modelu vozu a pomáhají nám simulátor učinit realističtějším. Jezdí zde zejména před závodem, kdy testují nějaké možnosti pro nastavení, pak přicházejí v pondělí či v úterý po závodě, aby zhodnotili věrnost simulátorů a ukázali, co je třeba vylepšit."
Tajné prostory Ferrari: simulátor
"Jednou z činností, které zde provádíme s oficiálním testovacím pilotem, je učení se nových tratí, jelikož nedávno v šampionátu přibylo hodně nových okruhů. Proto potřebujeme, aby si jezdec zvykl na novou trať a my poznali závodní stopu, nasbírali data pro off-line simulace, které jsou klíčové pro obvyklé předzávodní simulace," pokračuje inženýr.
Leze se po něj zespodu po žebříku
"Dalším využitím je školení mladých pilotů, kteří si obvykle jedou s vozem Formule 1 poprvé a my jim pomáháme před naplánovaným dnem testů si zvyknout na auto, na práci, kterou dělat v autě, když řídíte. Je to pak pro ně jednodušší s autem jezdit a je to také efektivnější, protože už trochu zvyklí na práci ve skutečném voze a mohou lépe využít testovací den," dodává Delli Colli.
Rozbor telemetrie ze simulátoru
Jaký je rozdíl mezi simulátorem a skutečným Ferrari na trati? "Rozdíl je trochu v silách při akceleraci a ve vnímání bočního přetížení. Simulátor je dnes velmi podobný jako skutečnému autu: můžete jezdit stejnou trajektorii a také na to stejně tlačit. Myslím, že trénování na simulátoru je pro pilota velmi dobrou možností," hodnotí Davide Rigon, jeden z mladých talentů Ferrari.
Grafika simulátoru: virtuální testovací okruh ve Fioranu
Grafika simulátoru: probrzdění pneumatiky v nájezdu do zatáčky
© Foto: Scuderia Ferrari, 2012
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.