Po Schumacherově třístovce bude v nadcházející Velké ceně Itálie slavit další pilot kulaté výroční. Na Španěla Pedra de la Rosu totiž čeká stý závod Formule 1.
„Dostat se na stou grand prix je velmi významné. Na Itálii jsem hodně motivovaný, nejen díky jubileu, ale také díky osobnímu přesvědčení, že můžeme být konkurenceschopní,“ uvedl de la Rosa, jenž debutoval ve Velké ceně Austrálie 1999 a jako jeden z mála pilotů v historii F1 si hned při prvním startu odvezl bod.
„Monza je velmi podobná okruhu v Kanadě, kde dosahujeme maximálních rychlostí a stabilita při brzdění je obzvlášť důležitá – to jsou naše silné stránky,“ pokračoval 41letý závodník.
„Mám rád závody těsně za sebou, líbí se mi ta kontinuita a navíc, Monza patří mezi mé oblíbené dráhy, protože se od ostatních hodně liší,“ dodal Španěl.
Pedro de la Rosa debutoval v roce 1999 u týmu Arrows. Tam zůstal ještě další sezónu a na léta 2001 – 2002 se přesunul ke stáji Jaguar. Poté strávil sedm let jako testovací pilot stáje McLaren, což mu vyneslo i devět startů, jedno nejrychlejší kolo a pohár za druhé místo.
Po odchodu z McLarenu působil rok u Sauberu a nyní má před sebou první kompletní sezónu od roku 2002.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.