Po Schumacherově třístovce bude v nadcházející Velké ceně Itálie slavit další pilot kulaté výroční. Na Španěla Pedra de la Rosu totiž čeká stý závod Formule 1.
„Dostat se na stou grand prix je velmi významné. Na Itálii jsem hodně motivovaný, nejen díky jubileu, ale také díky osobnímu přesvědčení, že můžeme být konkurenceschopní,“ uvedl de la Rosa, jenž debutoval ve Velké ceně Austrálie 1999 a jako jeden z mála pilotů v historii F1 si hned při prvním startu odvezl bod.
„Monza je velmi podobná okruhu v Kanadě, kde dosahujeme maximálních rychlostí a stabilita při brzdění je obzvlášť důležitá – to jsou naše silné stránky,“ pokračoval 41letý závodník.
„Mám rád závody těsně za sebou, líbí se mi ta kontinuita a navíc, Monza patří mezi mé oblíbené dráhy, protože se od ostatních hodně liší,“ dodal Španěl.
Pedro de la Rosa debutoval v roce 1999 u týmu Arrows. Tam zůstal ještě další sezónu a na léta 2001 – 2002 se přesunul ke stáji Jaguar. Poté strávil sedm let jako testovací pilot stáje McLaren, což mu vyneslo i devět startů, jedno nejrychlejší kolo a pohár za druhé místo.
Po odchodu z McLarenu působil rok u Sauberu a nyní má před sebou první kompletní sezónu od roku 2002.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.