Bruno Senna pro F1 Racing popsal své pocity a zážitky z italského okruhu v Monze. Jaké výzvy pro piloty tamější okruh představuje?
Bruno Senna uvedl, že je úžasné mít hned za sebou dva skvělé, historické okruhy jakými jsou Spa a Monza. Podle něj je Monza se svou minulostí a fanoušky svět sám o sobě a je to jeden z jeho nejoblíbenějších okruhů.
"Okruh ani nebyl zničen a změny, které byly provedeny, se začlenily velmi dobře a to i ty přidané šikany - je to stále opravdu speciální místo. Nechtěl bych, aby Spa a Monza někdy opustily kalendář F1, vždycky by pro ně mělo být místo," napsal pro F1 Racing.
"Pro jezdce je to těžký úkol a obtížný okruh ke zvládnutí. Jeden z těch, na kterých to můžete snadno přehnat a nezvládnout to s pneumatikami a potom jste v potížích po celou závodní sekci. Ale překvapivě velmi jednoduše ho také můžete pokazit," popsal jezdec Williamsu.
"Minulý rok jsem zde jel 215 mil za hodinu Při rychlostech, jakými se na tamějším okruhu jezdí piloti jedou téměř 100 metrů za sekundu. Takže si představte brzdnou zónu jen dva metry, kterou musíte znovu a znovu naprosto přesně trefit. A mezitím se mění podmínky na traťi, chování pneumatik a ubývá vám palivo," komentuje své zkušenosti Senna.
Podle něj to jezdcům ztěžuje malý přítlak vozů, kvůli kterému je složité dát dohromady perfektní kolo vzhledem k tomu, jak přesný zde musíte být. Je to prý velmi těžké a okruh nabízí mnoho výzev. Dodal, že je zde také dost únikových zón a běžně zde nevídáte nehody kvůli chybám pilota jako spíše dvě auta, které kolidují.
Okruh v Monze má brazilský pilot velmi rád (foto: Lotus F1 Team)
"Loni jsem zde zajel dobrou kvalifikaci a dostal se opět do její třetí části. A potom v závodě jsem poprvé v mé kariéře v F1 dojel na bodech - na devátém místě, poté, co mě brzká zastávka v boxech odsunula na osmnáctou pozici. Mám na Monzu tudíž dobré vzpomínky a je to okruh, který si užívám," zavzpomínal Brazilec.
A jako bonus zmínil také italské jídlo, které je podle něj zkrátka výborné. Ačkoliv prý není znalec vína, co se týče jídla, nemůže prý nikdo popřít, že je velmi dobré.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.