Bruno Senna pro F1 Racing popsal své pocity a zážitky z italského okruhu v Monze. Jaké výzvy pro piloty tamější okruh představuje?
Bruno Senna uvedl, že je úžasné mít hned za sebou dva skvělé, historické okruhy jakými jsou Spa a Monza. Podle něj je Monza se svou minulostí a fanoušky svět sám o sobě a je to jeden z jeho nejoblíbenějších okruhů.
"Okruh ani nebyl zničen a změny, které byly provedeny, se začlenily velmi dobře a to i ty přidané šikany - je to stále opravdu speciální místo. Nechtěl bych, aby Spa a Monza někdy opustily kalendář F1, vždycky by pro ně mělo být místo," napsal pro F1 Racing.
"Pro jezdce je to těžký úkol a obtížný okruh ke zvládnutí. Jeden z těch, na kterých to můžete snadno přehnat a nezvládnout to s pneumatikami a potom jste v potížích po celou závodní sekci. Ale překvapivě velmi jednoduše ho také můžete pokazit," popsal jezdec Williamsu.
"Minulý rok jsem zde jel 215 mil za hodinu Při rychlostech, jakými se na tamějším okruhu jezdí piloti jedou téměř 100 metrů za sekundu. Takže si představte brzdnou zónu jen dva metry, kterou musíte znovu a znovu naprosto přesně trefit. A mezitím se mění podmínky na traťi, chování pneumatik a ubývá vám palivo," komentuje své zkušenosti Senna.
Podle něj to jezdcům ztěžuje malý přítlak vozů, kvůli kterému je složité dát dohromady perfektní kolo vzhledem k tomu, jak přesný zde musíte být. Je to prý velmi těžké a okruh nabízí mnoho výzev. Dodal, že je zde také dost únikových zón a běžně zde nevídáte nehody kvůli chybám pilota jako spíše dvě auta, které kolidují.
Okruh v Monze má brazilský pilot velmi rád (foto: Lotus F1 Team)
"Loni jsem zde zajel dobrou kvalifikaci a dostal se opět do její třetí části. A potom v závodě jsem poprvé v mé kariéře v F1 dojel na bodech - na devátém místě, poté, co mě brzká zastávka v boxech odsunula na osmnáctou pozici. Mám na Monzu tudíž dobré vzpomínky a je to okruh, který si užívám," zavzpomínal Brazilec.
A jako bonus zmínil také italské jídlo, které je podle něj zkrátka výborné. Ačkoliv prý není znalec vína, co se týče jídla, nemůže prý nikdo popřít, že je velmi dobré.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.