McLaren nevidí žádný důvod, proč by jejich dobré výsledky a forma neměly pokračovat i v následujícím závodě v italské Monze.
McLaren začal sezonu dobře - Jenson Button zvítězil v Austrálii, poté však nastal velký propad. Dokázal se ale vrátit do čela a dvanáctý závod sezony v Belgii jednoznačně ovládl. Lewis Hamilton zvítězil v Kanadě a v Maďarsku.
Body McLarenu sebraly i špatné zastávky v boxech, které však dokázali vylepšit a byl z toho dokonce rekord. Sezona jako na houpačce, dalo by se říct.
Novinky, které McLaren představil, fungují a tým je přesvědčen, že svou rychlost by si měli udržet. "Jensonovo nastavení v Belgii není tak odlišné od toho, které pojedeme v Monze, takže je povzbudivé, že vůz jede dobře a mnoho prvků, které jsme použili, použijeme znovu," uvedl pro Autosport technický ředitel McLarenu Paddy Lowe.
Dodal, že byli rychlí ve Spa a na Hungaroringu, což byl také velmi specifický okruh. Vnímá to tedy jako velmi pozitivní krok a důkaz, že mají potřebnou rychlost a domnívá se, že jim to pomůže i v dalších osmi nadcházejících závodech.
A šéf týmu Martin Whitmarsh věří, že jejich současná forma znamená, že oba jejich piloti mohou získat titul mistra světa.
Whitmarsh věří, že McLaren bude podobně slavit i v dalších závodech (foto: McLaren Mercedes)
"Jenson jel v posledních závodech velmi dobře a v Belgii výjimečně dobře a není důvod, proč by nemohl získat hodně bodů a mnoho vítězství ve zbytku sezony. Ale stejně tak to platí o Lewisovi. Naší prací je dát jim to nejlepší možné auto a ujistit se, že neuděláme chyby v pitstopech či se strategií. Myslím, že to se nám velmi dobře podařilo v Belgii a proto ty věci zůstaly bez povšimnutí," nechal se slyšet.
Dodal, že je stále k dispozici velký počet bodů a sezona je rozjeta velmi zajímavě a tím pádem je možné téměř všechno. Proto věří, že nás čeká osm skvělých závodů.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.