David Coulthard ve svém pravidelném sloupku v Daily Telegraph hodnotí VC Belgie - nehodu v první zatáčce i Twitter Lewise Hamiltona.
Davidovi Coulthardovi nehoda po startu závodu ve Spa připoměla jeho vlastní zážitek, kdy jeho vůz Red Bull přeletěl auto Alexandra Wurze při Velké ceně Austrálie v roce 2007. Uvedl, že zpomalené záběry letícího Lotusu jsou zkrátka hrozivé a je rád, že Fernando Alonso nebyl zraněn. "Bez přehánění však můžeme říct, že jsme mohli být svědky osudové nehody," napsal Skot.
Také on připomněl smrtelnou nehodu Henryho Surteese na Brands Hatchi a nebezpečnou nehodu Felipeho Massy v Maďarsku. A podle něj je po neděli opět jasné, že se musí něco udělat.
"Nejsem si jistý, že souhlasím s řešením s klenbou. Nejen že to s sebou přináší další rizika jako například - jak co nejrychleji evakuovat jezdce v případě mimořádné události, ale navíc by to zcela změnilo formuli. Otevřený kokpit je součástí formulí a mělo by to tak zůstat. Ale jsou zde jiné možnosti - jako klece či mříže," komentuje situaci bývalý pilot Red Bullu.
Dodal také, že je mu vlastně Romaina Grosjeana líto vzhledem k jeho zákazu startu v Monze. "Byla to hloupá chyba, ale zhoršila se tím, co se stalo následně," a domnívá se, že komisaři také vzali v úvahu i další nehody na startu, do kterých byl Francouz zapleten. "Romain je dobrý a oblíbený pilot a snad se vrátí zpět ještě lepší," uvedl.
Coulthard se svými současnými kolegy z BBC Humphreyem a Jordanem (foto: Red Bull Racing)
Dále se vrátil k situaci v McLarenu a k Twitteru Lewise Hamiltona, která podle něj bohužel zastínila jinak dobrý závod. Domnívá se, že nadávky, které Brit uvedl jsou v pořádku, avšak citlivá týmová data, to už není tolerovatelné.
"Pamatuji si, když jsem začínal, jak jsme používali lidi, kteří procházeli koše ostatních týmu a hledali přesně taková data. Dnes si je každý velmi hlídá v počítačích," popsal Coulthard. Podle něj to ostatním týmům ukázalo, kde přesně McLaren získal s novým a ztratil se starým křídlem a doufá, že to byla pro Lewise další cenná lekce.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.