David Coulthard ve svém pravidelném sloupku v Daily Telegraph hodnotí VC Belgie - nehodu v první zatáčce i Twitter Lewise Hamiltona.
Davidovi Coulthardovi nehoda po startu závodu ve Spa připoměla jeho vlastní zážitek, kdy jeho vůz Red Bull přeletěl auto Alexandra Wurze při Velké ceně Austrálie v roce 2007. Uvedl, že zpomalené záběry letícího Lotusu jsou zkrátka hrozivé a je rád, že Fernando Alonso nebyl zraněn. "Bez přehánění však můžeme říct, že jsme mohli být svědky osudové nehody," napsal Skot.
Také on připomněl smrtelnou nehodu Henryho Surteese na Brands Hatchi a nebezpečnou nehodu Felipeho Massy v Maďarsku. A podle něj je po neděli opět jasné, že se musí něco udělat.
"Nejsem si jistý, že souhlasím s řešením s klenbou. Nejen že to s sebou přináší další rizika jako například - jak co nejrychleji evakuovat jezdce v případě mimořádné události, ale navíc by to zcela změnilo formuli. Otevřený kokpit je součástí formulí a mělo by to tak zůstat. Ale jsou zde jiné možnosti - jako klece či mříže," komentuje situaci bývalý pilot Red Bullu.
Dodal také, že je mu vlastně Romaina Grosjeana líto vzhledem k jeho zákazu startu v Monze. "Byla to hloupá chyba, ale zhoršila se tím, co se stalo následně," a domnívá se, že komisaři také vzali v úvahu i další nehody na startu, do kterých byl Francouz zapleten. "Romain je dobrý a oblíbený pilot a snad se vrátí zpět ještě lepší," uvedl.
Coulthard se svými současnými kolegy z BBC Humphreyem a Jordanem (foto: Red Bull Racing)
Dále se vrátil k situaci v McLarenu a k Twitteru Lewise Hamiltona, která podle něj bohužel zastínila jinak dobrý závod. Domnívá se, že nadávky, které Brit uvedl jsou v pořádku, avšak citlivá týmová data, to už není tolerovatelné.
"Pamatuji si, když jsem začínal, jak jsme používali lidi, kteří procházeli koše ostatních týmu a hledali přesně taková data. Dnes si je každý velmi hlídá v počítačích," popsal Coulthard. Podle něj to ostatním týmům ukázalo, kde přesně McLaren získal s novým a ztratil se starým křídlem a doufá, že to byla pro Lewise další cenná lekce.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.