David Coulthard ve svém pravidelném sloupku v Daily Telegraph hodnotí VC Belgie - nehodu v první zatáčce i Twitter Lewise Hamiltona.
Davidovi Coulthardovi nehoda po startu závodu ve Spa připoměla jeho vlastní zážitek, kdy jeho vůz Red Bull přeletěl auto Alexandra Wurze při Velké ceně Austrálie v roce 2007. Uvedl, že zpomalené záběry letícího Lotusu jsou zkrátka hrozivé a je rád, že Fernando Alonso nebyl zraněn. "Bez přehánění však můžeme říct, že jsme mohli být svědky osudové nehody," napsal Skot.
Také on připomněl smrtelnou nehodu Henryho Surteese na Brands Hatchi a nebezpečnou nehodu Felipeho Massy v Maďarsku. A podle něj je po neděli opět jasné, že se musí něco udělat.
"Nejsem si jistý, že souhlasím s řešením s klenbou. Nejen že to s sebou přináší další rizika jako například - jak co nejrychleji evakuovat jezdce v případě mimořádné události, ale navíc by to zcela změnilo formuli. Otevřený kokpit je součástí formulí a mělo by to tak zůstat. Ale jsou zde jiné možnosti - jako klece či mříže," komentuje situaci bývalý pilot Red Bullu.
Dodal také, že je mu vlastně Romaina Grosjeana líto vzhledem k jeho zákazu startu v Monze. "Byla to hloupá chyba, ale zhoršila se tím, co se stalo následně," a domnívá se, že komisaři také vzali v úvahu i další nehody na startu, do kterých byl Francouz zapleten. "Romain je dobrý a oblíbený pilot a snad se vrátí zpět ještě lepší," uvedl.
Coulthard se svými současnými kolegy z BBC Humphreyem a Jordanem (foto: Red Bull Racing)
Dále se vrátil k situaci v McLarenu a k Twitteru Lewise Hamiltona, která podle něj bohužel zastínila jinak dobrý závod. Domnívá se, že nadávky, které Brit uvedl jsou v pořádku, avšak citlivá týmová data, to už není tolerovatelné.
"Pamatuji si, když jsem začínal, jak jsme používali lidi, kteří procházeli koše ostatních týmu a hledali přesně taková data. Dnes si je každý velmi hlídá v počítačích," popsal Coulthard. Podle něj to ostatním týmům ukázalo, kde přesně McLaren získal s novým a ztratil se starým křídlem a doufá, že to byla pro Lewise další cenná lekce.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.