Lewis Hamilton měl velké štěstí, že unikl internímu postihu ze strany McLarenu, když na sociální síti Twitter zveřejnil data z telemetrie. Hamilton tak učinil na znamení obrovské frustrace, neboť jeho týmový kolega Jenson Button dostal v kvalifikaci lepší zadní přítlačné křídlo.
Celá aféra odstartovala v sobotu, když se Jenson Button těšil výhodám nového zadního přítlačného křídla. Hamilton svou rozhorčenost ventiloval prostřednictvím sítě Twitter, kam napsal dobře známý anglický akronym WTF.
Následně zveřejnil citlivá data telemetrie, kde bylo mimo jiné rukou napsáno, že Buttonovi dalo nové přítlačné křídlo na první rovince šest desetin vteřiny navíc.
Válka mezi McLarenem a Hamiltonem se přesunula do útrob týmu. Whitmarsh poté potvrdil, že Hamilton se štěstím unikl internímu potrestání. „Bylo by zajímavé, jak by se ostatní šéfové týmů zachovali,“ reagoval Whitmarsh na odmítnutí trestu pro Lewise Hamiltona.
Událost, kterou britská média nazvala Twittergate, okomentoval i šéf stáje Red Bull Christian Horner. „Pokud dobře vím, jednalo se o data z vozu. Proto jsem si jist, že každý inženýr v paddocku je velmi pečlivě prostudoval.“
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.