Michael Schumacher věří, že plánované novinky pro jeho Mercedes F1 W03, které by mohly obsahovat i F-kanál Lotusu na zadním křídle, pomohou zvýšit rychlost vozu, jenž je zatím spíše zklamáním.
"V Monze zřejmě uvidíme vylepšení na našem voze. Zatím jsme toho moc nedokázali, protože se jedná o pokrok, k němuž dojde po Monze. Mezitím to musíme přežít s tím, co máme.
A zřejmě můžeme říct, že tento závod i ten před tím našemu vozu vůbec neseděly. Ostatní navíc udělali pokroky, zatímco my jsme zůstali na místě - proto jsme na tom tak, jak na tom jsme." uvádí Schumacher pro Autosport.
Mercedes krom obvyklého vylepšování aerodynamiky v pátek nastoupil s podobným "zařízením," které používá Lotus, pro které se zavedlo nesprávné označení dvojité DRS (DDRS), přestože s aktivací DRS nesouvisí. Mercedes používá svůj systém DDRS, který snižuje přítlak jak na zadním, tak i na předním křídle. Po nasazení systému Lotusu se bude zřejmě hovořit o trojitém DRS.
Nico Rosberg tento systém vyzkoušel během pátečních deštivých tréninků. Pokud by se osvědčil, mohli bychom se ho na voze dočkat během několika příštích závodů. Šéf týmu Ross Brawn vylepšení Mercedesu nechtěl detailněji rozebírat, je si však jistý, že se rychlost týmu v dalších velkých cenách zlepší.
Dárek, který včera od Mercedesu dostal Schumacher k jubilejnímu 300. závodu: přední křídlo s výčtem všech velkých cen, kterých se zúčastnil (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Monza samozřejmě bude o nízkém přítlaku, takže pro ni bude balík pro nízký přítlak, s nímž budeme závodit. Kvůli několika příštím závodům na to opravdu hodně tlačíme. Myslím, že v nich na voze spatříte nějaké změny," popisuje Brawn.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.