Michael Schumacher věří, že plánované novinky pro jeho Mercedes F1 W03, které by mohly obsahovat i F-kanál Lotusu na zadním křídle, pomohou zvýšit rychlost vozu, jenž je zatím spíše zklamáním.
"V Monze zřejmě uvidíme vylepšení na našem voze. Zatím jsme toho moc nedokázali, protože se jedná o pokrok, k němuž dojde po Monze. Mezitím to musíme přežít s tím, co máme.
A zřejmě můžeme říct, že tento závod i ten před tím našemu vozu vůbec neseděly. Ostatní navíc udělali pokroky, zatímco my jsme zůstali na místě - proto jsme na tom tak, jak na tom jsme." uvádí Schumacher pro Autosport.
Mercedes krom obvyklého vylepšování aerodynamiky v pátek nastoupil s podobným "zařízením," které používá Lotus, pro které se zavedlo nesprávné označení dvojité DRS (DDRS), přestože s aktivací DRS nesouvisí. Mercedes používá svůj systém DDRS, který snižuje přítlak jak na zadním, tak i na předním křídle. Po nasazení systému Lotusu se bude zřejmě hovořit o trojitém DRS.
Nico Rosberg tento systém vyzkoušel během pátečních deštivých tréninků. Pokud by se osvědčil, mohli bychom se ho na voze dočkat během několika příštích závodů. Šéf týmu Ross Brawn vylepšení Mercedesu nechtěl detailněji rozebírat, je si však jistý, že se rychlost týmu v dalších velkých cenách zlepší.
Dárek, který včera od Mercedesu dostal Schumacher k jubilejnímu 300. závodu: přední křídlo s výčtem všech velkých cen, kterých se zúčastnil (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Monza samozřejmě bude o nízkém přítlaku, takže pro ni bude balík pro nízký přítlak, s nímž budeme závodit. Kvůli několika příštím závodům na to opravdu hodně tlačíme. Myslím, že v nich na voze spatříte nějaké změny," popisuje Brawn.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.