Michael Schumacher věří, že plánované novinky pro jeho Mercedes F1 W03, které by mohly obsahovat i F-kanál Lotusu na zadním křídle, pomohou zvýšit rychlost vozu, jenž je zatím spíše zklamáním.
"V Monze zřejmě uvidíme vylepšení na našem voze. Zatím jsme toho moc nedokázali, protože se jedná o pokrok, k němuž dojde po Monze. Mezitím to musíme přežít s tím, co máme.
A zřejmě můžeme říct, že tento závod i ten před tím našemu vozu vůbec neseděly. Ostatní navíc udělali pokroky, zatímco my jsme zůstali na místě - proto jsme na tom tak, jak na tom jsme." uvádí Schumacher pro Autosport.
Mercedes krom obvyklého vylepšování aerodynamiky v pátek nastoupil s podobným "zařízením," které používá Lotus, pro které se zavedlo nesprávné označení dvojité DRS (DDRS), přestože s aktivací DRS nesouvisí. Mercedes používá svůj systém DDRS, který snižuje přítlak jak na zadním, tak i na předním křídle. Po nasazení systému Lotusu se bude zřejmě hovořit o trojitém DRS.
Nico Rosberg tento systém vyzkoušel během pátečních deštivých tréninků. Pokud by se osvědčil, mohli bychom se ho na voze dočkat během několika příštích závodů. Šéf týmu Ross Brawn vylepšení Mercedesu nechtěl detailněji rozebírat, je si však jistý, že se rychlost týmu v dalších velkých cenách zlepší.
Dárek, který včera od Mercedesu dostal Schumacher k jubilejnímu 300. závodu: přední křídlo s výčtem všech velkých cen, kterých se zúčastnil (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Monza samozřejmě bude o nízkém přítlaku, takže pro ni bude balík pro nízký přítlak, s nímž budeme závodit. Kvůli několika příštím závodům na to opravdu hodně tlačíme. Myslím, že v nich na voze spatříte nějaké změny," popisuje Brawn.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.