Michael Schumacher věří, že plánované novinky pro jeho Mercedes F1 W03, které by mohly obsahovat i F-kanál Lotusu na zadním křídle, pomohou zvýšit rychlost vozu, jenž je zatím spíše zklamáním.
"V Monze zřejmě uvidíme vylepšení na našem voze. Zatím jsme toho moc nedokázali, protože se jedná o pokrok, k němuž dojde po Monze. Mezitím to musíme přežít s tím, co máme.
A zřejmě můžeme říct, že tento závod i ten před tím našemu vozu vůbec neseděly. Ostatní navíc udělali pokroky, zatímco my jsme zůstali na místě - proto jsme na tom tak, jak na tom jsme." uvádí Schumacher pro Autosport.
Mercedes krom obvyklého vylepšování aerodynamiky v pátek nastoupil s podobným "zařízením," které používá Lotus, pro které se zavedlo nesprávné označení dvojité DRS (DDRS), přestože s aktivací DRS nesouvisí. Mercedes používá svůj systém DDRS, který snižuje přítlak jak na zadním, tak i na předním křídle. Po nasazení systému Lotusu se bude zřejmě hovořit o trojitém DRS.
Nico Rosberg tento systém vyzkoušel během pátečních deštivých tréninků. Pokud by se osvědčil, mohli bychom se ho na voze dočkat během několika příštích závodů. Šéf týmu Ross Brawn vylepšení Mercedesu nechtěl detailněji rozebírat, je si však jistý, že se rychlost týmu v dalších velkých cenách zlepší.
Dárek, který včera od Mercedesu dostal Schumacher k jubilejnímu 300. závodu: přední křídlo s výčtem všech velkých cen, kterých se zúčastnil (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Monza samozřejmě bude o nízkém přítlaku, takže pro ni bude balík pro nízký přítlak, s nímž budeme závodit. Kvůli několika příštím závodům na to opravdu hodně tlačíme. Myslím, že v nich na voze spatříte nějaké změny," popisuje Brawn.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.