SPA - 2. TRÉNINK; Za hustého deště testování nemělo smysl, týmy nechtěli podstupovat zbytečná rizika. Na dráze se několik pilotů po 45 min objevilo, k měřenému kolu se však odhodlali až po vypršení časového limitu. FIA přesto časy započítala, ten nejrychlejší si tak připsal Charles Pic s Marusií.
Podmínky i odpoledne zůstávaly nepříznivé. Týmy si zatím neměly vůbec šanci vyzkoušet hladkou středně-tvrdou (medium) a tvrdou (hard) směs. V Belgii i nadále pršelo a piloti se do akce po rozsvícení zelených světel ve 14 hod nehrnuli. Teploty byli dokonce ještě o stupeň nižší než ráno.
Výkonnostní ředitel Caterhamu John Illey s frustracemi přemýšlel, kdy vlastně naposledy zažili suché páteční tréninky, kdy mohli smysluplně testovat: "V Bahrajnu?" položil si nahlas otázku.
Jenson Button během se během oběda vrátil k úvodním jízdám a šprýmoval: "No, to byla legrace! Dva děsné kola. Pro druhý trénink potřebuji pláštěnku a nějaké nové spodky!"
Uběhlo 45 min od začátku a na dráze se stále nic nedělo. Za těchto podmínek se toho dá naučit jen velmi málo, pokud vůbec něco, jak si posteskl technický ředitel McLarenu Paddy Lowe během oběda.
Jenson Button s vylepšeným McLarenem MP4-27 za deště ve Spa(foto: McLaren Mercedes)
Spokojený byl zatím s vylepšeními, které McLaren nasadil před víkendem - alespoň s tím, jak se jevily za daných podmínek. Dle propočtů McLarenu týkajících se relativní výkonností vozů si věří, že by měli mít dostatečnou výkonnost pro boj o vítězství v obou šampionátech, i když vede Alonso se 40bodovým náskokem, což bude "výzvou."
Přiznal, že se F-kanálem Lotusu zabývají, a nevyloučil nasazení jeho vlastní verze do konce roku - "ne však během příštích dvou závodů." Tento systém může zvýšit efektivitu DRS o dalších 20 %. Ve Spa díky němu v trénincích a v kvalifikaci piloti dosahují o 1,2 sec rychlejší časy na kolo.
Christian Horner věří, že Red Bull bude po nečekaném poklesu v Maďarsku ve Spa konkurenceschopný: "Myslím, žen naše rychlost v závodě vlastně byla velmi dobrá. Špatně jsme se kvalifikovali, takže to byl pro Seba frustrující závod, než se dostal na čerstvý vzduch. Snad zde tedy prožijeme lepší závod.
Byli jsme zde silní minulý rok, což bylo nečekané, pak i další víkend v Monze, ale letos to je tak těsné, že je to s tolika proměnnými těžké předpovídat. Oba naši kluci jsou stále v honbě za titulem a bude to fascinující po celou dobu až do Brazílie. Máme některé děsivé soupeře, šanci mají čtyři nebo pět pilotů," sděluje šéf stáje Red Bull.
Mercedes testuje podobný systém, jako používá Lotus - trojité DRS? (foto: Twitter/XPB Images)
Po 47 min se konečně odhodlal Nico Rosberg vyzkoušet podmínky na dráze. Množství stojící vody bylo ohromné: Eau Rouge projel pouze 161 km/hod, na konci rovinky mu radar naměřil jen o 10 km/hod více.
Po něm se na trať vydal jeho týmový kolega Michael Schumacher i Heikki Kovalainen. Nico byl požádán o to, aby při podřazování stále držel trochu sešlápnutý plynový pedál kvůli sběru dat. Je upozorněn na hodiny Caterhamu v zatáčce č. 5.
Po hodině min si dráhu otestovali také Button, Hamilton, Hülkenberg, Massa a Vettel, nikdo se ovšem nepouštěl do měřeného kola. V Eau Rouge byl nejodvážnější pilot Force Indie - 202 km/hod.
Po 75 min po výměně motoru Massa zkontroloval, zda je jeho Ferrari v pořádku, zadní křídlo měl pokryto flow-visem. Svému inženýrovi Smedleymu hlásil obrovské problémy s "aquaplaningem na rovinkách." Ten jen potvrdil: "OK, chápu." A poslal ho hned do dalšího kola.
Podmínky se ani v závěru nelepšily, nikdo proto nechtěl jít do rizika. Po vypršení limitu zajela desítka jezdců měřená kola, nejrychlejší z nich překvapivě Charles Pic, což před chvíli oviciálně potvrdila FIA. S pěti koly byl nejaktivnější Hülkenberg, jenž byl i nejodvážnější v Eau Rouge.
Maximální rychlosti: 1. Hamilton - 233 km/hod; 2. Hülkenberg - 226; 3. Senna - 224; 4. Maldonado - 222; 5. Vettel - 217; 6. Pérez - 215.
Přehled všech časů: PDF.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.