SPA - 2. TRÉNINK; Za hustého deště testování nemělo smysl, týmy nechtěli podstupovat zbytečná rizika. Na dráze se několik pilotů po 45 min objevilo, k měřenému kolu se však odhodlali až po vypršení časového limitu. FIA přesto časy započítala, ten nejrychlejší si tak připsal Charles Pic s Marusií.
Podmínky i odpoledne zůstávaly nepříznivé. Týmy si zatím neměly vůbec šanci vyzkoušet hladkou středně-tvrdou (medium) a tvrdou (hard) směs. V Belgii i nadále pršelo a piloti se do akce po rozsvícení zelených světel ve 14 hod nehrnuli. Teploty byli dokonce ještě o stupeň nižší než ráno.
Výkonnostní ředitel Caterhamu John Illey s frustracemi přemýšlel, kdy vlastně naposledy zažili suché páteční tréninky, kdy mohli smysluplně testovat: "V Bahrajnu?" položil si nahlas otázku.
Jenson Button během se během oběda vrátil k úvodním jízdám a šprýmoval: "No, to byla legrace! Dva děsné kola. Pro druhý trénink potřebuji pláštěnku a nějaké nové spodky!"
Uběhlo 45 min od začátku a na dráze se stále nic nedělo. Za těchto podmínek se toho dá naučit jen velmi málo, pokud vůbec něco, jak si posteskl technický ředitel McLarenu Paddy Lowe během oběda.
Jenson Button s vylepšeným McLarenem MP4-27 za deště ve Spa(foto: McLaren Mercedes)
Spokojený byl zatím s vylepšeními, které McLaren nasadil před víkendem - alespoň s tím, jak se jevily za daných podmínek. Dle propočtů McLarenu týkajících se relativní výkonností vozů si věří, že by měli mít dostatečnou výkonnost pro boj o vítězství v obou šampionátech, i když vede Alonso se 40bodovým náskokem, což bude "výzvou."
Přiznal, že se F-kanálem Lotusu zabývají, a nevyloučil nasazení jeho vlastní verze do konce roku - "ne však během příštích dvou závodů." Tento systém může zvýšit efektivitu DRS o dalších 20 %. Ve Spa díky němu v trénincích a v kvalifikaci piloti dosahují o 1,2 sec rychlejší časy na kolo.
Christian Horner věří, že Red Bull bude po nečekaném poklesu v Maďarsku ve Spa konkurenceschopný: "Myslím, žen naše rychlost v závodě vlastně byla velmi dobrá. Špatně jsme se kvalifikovali, takže to byl pro Seba frustrující závod, než se dostal na čerstvý vzduch. Snad zde tedy prožijeme lepší závod.
Byli jsme zde silní minulý rok, což bylo nečekané, pak i další víkend v Monze, ale letos to je tak těsné, že je to s tolika proměnnými těžké předpovídat. Oba naši kluci jsou stále v honbě za titulem a bude to fascinující po celou dobu až do Brazílie. Máme některé děsivé soupeře, šanci mají čtyři nebo pět pilotů," sděluje šéf stáje Red Bull.
Mercedes testuje podobný systém, jako používá Lotus - trojité DRS? (foto: Twitter/XPB Images)
Po 47 min se konečně odhodlal Nico Rosberg vyzkoušet podmínky na dráze. Množství stojící vody bylo ohromné: Eau Rouge projel pouze 161 km/hod, na konci rovinky mu radar naměřil jen o 10 km/hod více.
Po něm se na trať vydal jeho týmový kolega Michael Schumacher i Heikki Kovalainen. Nico byl požádán o to, aby při podřazování stále držel trochu sešlápnutý plynový pedál kvůli sběru dat. Je upozorněn na hodiny Caterhamu v zatáčce č. 5.
Po hodině min si dráhu otestovali také Button, Hamilton, Hülkenberg, Massa a Vettel, nikdo se ovšem nepouštěl do měřeného kola. V Eau Rouge byl nejodvážnější pilot Force Indie - 202 km/hod.
Po 75 min po výměně motoru Massa zkontroloval, zda je jeho Ferrari v pořádku, zadní křídlo měl pokryto flow-visem. Svému inženýrovi Smedleymu hlásil obrovské problémy s "aquaplaningem na rovinkách." Ten jen potvrdil: "OK, chápu." A poslal ho hned do dalšího kola.
Podmínky se ani v závěru nelepšily, nikdo proto nechtěl jít do rizika. Po vypršení limitu zajela desítka jezdců měřená kola, nejrychlejší z nich překvapivě Charles Pic, což před chvíli oviciálně potvrdila FIA. S pěti koly byl nejaktivnější Hülkenberg, jenž byl i nejodvážnější v Eau Rouge.
Maximální rychlosti: 1. Hamilton - 233 km/hod; 2. Hülkenberg - 226; 3. Senna - 224; 4. Maldonado - 222; 5. Vettel - 217; 6. Pérez - 215.
Přehled všech časů: PDF.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace