SPA - 2. TRÉNINK; Za hustého deště testování nemělo smysl, týmy nechtěli podstupovat zbytečná rizika. Na dráze se několik pilotů po 45 min objevilo, k měřenému kolu se však odhodlali až po vypršení časového limitu. FIA přesto časy započítala, ten nejrychlejší si tak připsal Charles Pic s Marusií.
Podmínky i odpoledne zůstávaly nepříznivé. Týmy si zatím neměly vůbec šanci vyzkoušet hladkou středně-tvrdou (medium) a tvrdou (hard) směs. V Belgii i nadále pršelo a piloti se do akce po rozsvícení zelených světel ve 14 hod nehrnuli. Teploty byli dokonce ještě o stupeň nižší než ráno.
Výkonnostní ředitel Caterhamu John Illey s frustracemi přemýšlel, kdy vlastně naposledy zažili suché páteční tréninky, kdy mohli smysluplně testovat: "V Bahrajnu?" položil si nahlas otázku.
Jenson Button během se během oběda vrátil k úvodním jízdám a šprýmoval: "No, to byla legrace! Dva děsné kola. Pro druhý trénink potřebuji pláštěnku a nějaké nové spodky!"
Uběhlo 45 min od začátku a na dráze se stále nic nedělo. Za těchto podmínek se toho dá naučit jen velmi málo, pokud vůbec něco, jak si posteskl technický ředitel McLarenu Paddy Lowe během oběda.
Jenson Button s vylepšeným McLarenem MP4-27 za deště ve Spa(foto: McLaren Mercedes)
Spokojený byl zatím s vylepšeními, které McLaren nasadil před víkendem - alespoň s tím, jak se jevily za daných podmínek. Dle propočtů McLarenu týkajících se relativní výkonností vozů si věří, že by měli mít dostatečnou výkonnost pro boj o vítězství v obou šampionátech, i když vede Alonso se 40bodovým náskokem, což bude "výzvou."
Přiznal, že se F-kanálem Lotusu zabývají, a nevyloučil nasazení jeho vlastní verze do konce roku - "ne však během příštích dvou závodů." Tento systém může zvýšit efektivitu DRS o dalších 20 %. Ve Spa díky němu v trénincích a v kvalifikaci piloti dosahují o 1,2 sec rychlejší časy na kolo.
Christian Horner věří, že Red Bull bude po nečekaném poklesu v Maďarsku ve Spa konkurenceschopný: "Myslím, žen naše rychlost v závodě vlastně byla velmi dobrá. Špatně jsme se kvalifikovali, takže to byl pro Seba frustrující závod, než se dostal na čerstvý vzduch. Snad zde tedy prožijeme lepší závod.
Byli jsme zde silní minulý rok, což bylo nečekané, pak i další víkend v Monze, ale letos to je tak těsné, že je to s tolika proměnnými těžké předpovídat. Oba naši kluci jsou stále v honbě za titulem a bude to fascinující po celou dobu až do Brazílie. Máme některé děsivé soupeře, šanci mají čtyři nebo pět pilotů," sděluje šéf stáje Red Bull.
Mercedes testuje podobný systém, jako používá Lotus - trojité DRS? (foto: Twitter/XPB Images)
Po 47 min se konečně odhodlal Nico Rosberg vyzkoušet podmínky na dráze. Množství stojící vody bylo ohromné: Eau Rouge projel pouze 161 km/hod, na konci rovinky mu radar naměřil jen o 10 km/hod více.
Po něm se na trať vydal jeho týmový kolega Michael Schumacher i Heikki Kovalainen. Nico byl požádán o to, aby při podřazování stále držel trochu sešlápnutý plynový pedál kvůli sběru dat. Je upozorněn na hodiny Caterhamu v zatáčce č. 5.
Po hodině min si dráhu otestovali také Button, Hamilton, Hülkenberg, Massa a Vettel, nikdo se ovšem nepouštěl do měřeného kola. V Eau Rouge byl nejodvážnější pilot Force Indie - 202 km/hod.
Po 75 min po výměně motoru Massa zkontroloval, zda je jeho Ferrari v pořádku, zadní křídlo měl pokryto flow-visem. Svému inženýrovi Smedleymu hlásil obrovské problémy s "aquaplaningem na rovinkách." Ten jen potvrdil: "OK, chápu." A poslal ho hned do dalšího kola.
Podmínky se ani v závěru nelepšily, nikdo proto nechtěl jít do rizika. Po vypršení limitu zajela desítka jezdců měřená kola, nejrychlejší z nich překvapivě Charles Pic, což před chvíli oviciálně potvrdila FIA. S pěti koly byl nejaktivnější Hülkenberg, jenž byl i nejodvážnější v Eau Rouge.
Maximální rychlosti: 1. Hamilton - 233 km/hod; 2. Hülkenberg - 226; 3. Senna - 224; 4. Maldonado - 222; 5. Vettel - 217; 6. Pérez - 215.
Přehled všech časů: PDF.
Silverstone, tradiční dějiště Britské Grand Prix, bude v sezóně 2026 hostit sprint závod, který je součástí šesti sprintů v kalendáři F1. Tento formát přinese fanouškům více akcí a napětí během víkendového programu.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.