Generální ředitel McLarenu Jonathan Neale přiznal, že se britská stáj z Woking nacházela za svými soupeři a ve vývoji byla překonána. Alespoň na počátku sezóny. Podle Neale je nyní čas udeřit.
U McLarenu je věru tradiční záležitostí, že jejich monopost na prahu nových sezón nefunguje a ztrácí. Letos se na první pohled karta obrátila, ale jen co dozněly oslavy z Albert Parku, McLaren začal ztrácet.Další vítězství po Jensonu Buttonovi v Austrálii nepřišlo až do Grand Prix Kanady, kde triumfoval Lewis Hamilton.„Kolem Velikonoc nás konkurence předběhla, na druhou stranu si myslím, že jsme je ve vývoji předběhli v červnu,“ míní Neale.„Červenec a srpen v podstatě ještě běží, takže uvidíme. Rozdíly mezi monoposty jsou asi desetina až dvě na jedno kolo, což je opravdu málo,“ tvrdí Neale. „Pro fanoušky a diváky je vzrušující vidět tolik rozdílných vítězů a jejich následný úpadek.“„Poslední závod pro nás byl opravdu potěšující. Získali jsme 150. pole-position v historii týmu, na což bychom měli být velmi hrdí. Myslím, že úpravy, které jsme přivezli do Německa a Maďarska, nám výrazně zvýšily konkurenceschopnost,“ pokračuje Neale.
Zastávky v boxech - největší slabina McLarenu (foto: McLaren Mercedes)
Všehovšudy má McLaren tři vítězství, celkově čtvrtý Hamilton má po dvou, sedmý Button zvítězil na začátku roku. Nicméně o titul mohli bojovat z mnohem lepších pozicí, nebýt zpackaných zastávek v boxech.
„Samozřejmě je hezké mít nejrychlejší pitstop, ale potřebujeme stabilitu. Nemá smysl dát zastávku za 2,31 vteřiny a další víkend za šest vteřin,“ naráží Neale na různorodé výkony mechaniků během pitstopů.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.