Generální ředitel McLarenu Jonathan Neale přiznal, že se britská stáj z Woking nacházela za svými soupeři a ve vývoji byla překonána. Alespoň na počátku sezóny. Podle Neale je nyní čas udeřit.
U McLarenu je věru tradiční záležitostí, že jejich monopost na prahu nových sezón nefunguje a ztrácí. Letos se na první pohled karta obrátila, ale jen co dozněly oslavy z Albert Parku, McLaren začal ztrácet.Další vítězství po Jensonu Buttonovi v Austrálii nepřišlo až do Grand Prix Kanady, kde triumfoval Lewis Hamilton.„Kolem Velikonoc nás konkurence předběhla, na druhou stranu si myslím, že jsme je ve vývoji předběhli v červnu,“ míní Neale.„Červenec a srpen v podstatě ještě běží, takže uvidíme. Rozdíly mezi monoposty jsou asi desetina až dvě na jedno kolo, což je opravdu málo,“ tvrdí Neale. „Pro fanoušky a diváky je vzrušující vidět tolik rozdílných vítězů a jejich následný úpadek.“„Poslední závod pro nás byl opravdu potěšující. Získali jsme 150. pole-position v historii týmu, na což bychom měli být velmi hrdí. Myslím, že úpravy, které jsme přivezli do Německa a Maďarska, nám výrazně zvýšily konkurenceschopnost,“ pokračuje Neale.
Zastávky v boxech - největší slabina McLarenu (foto: McLaren Mercedes)
Všehovšudy má McLaren tři vítězství, celkově čtvrtý Hamilton má po dvou, sedmý Button zvítězil na začátku roku. Nicméně o titul mohli bojovat z mnohem lepších pozicí, nebýt zpackaných zastávek v boxech.
„Samozřejmě je hezké mít nejrychlejší pitstop, ale potřebujeme stabilitu. Nemá smysl dát zastávku za 2,31 vteřiny a další víkend za šest vteřin,“ naráží Neale na různorodé výkony mechaniků během pitstopů.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.