Pro bývalého hlavního mechanika McLarenu Marca Priestleyho je Spa nejen jedním z nejoblíbenějších okruhů přinášejících zajímavé závody, ale také místo, kde se dověděl o vyloučení týmu ze šampionátu v roce 2007. A dodnes je to pro něj bolestivá vzpomínka.
I když má Marc Priestley jako bývalý mechanik týmu z Wokingu na belgický okruh mnoho vzpomínek, špionážní aféra mezi Ferrari a McLarenem v roce 2007 je jednou z těch, které mu v paměti utkvěly nejvíce.
"Ve čtvrtek večer před závodním víkendem toho roku, jsme dokončili práci na autech a měli vše připraveno na tréninky následujícího rána. Opustili jsme okruh a jeli zpět na hotel. I přes napětí mezi oběma jezdci jsme tou dobou jako tým vypadali dobře.
Oba vozy konzistentně sbíraly body a vyhrávaly závody, oba šampionáty byly poprvé za mnoho let na dosah a reálnou možností," vzpomíná na začátek onoho víkendu na svém blogu f1elvis Priestley.
Následoval telefonát, který jim prý nařídil vrátit se na okruh, kde měli počkat na rozhodnutí FIA ohledně vyšetřování špionážní aféry mezi jejich týmem a Ferrari. Napětí a obavy byly očividné. Každý se podle něj bál, že se naplní možnost vyloučení z dalších závodů a oni tak ztratí práci. "Bylo to pár hodně frustrujících hodin, kdy jsme mohli jen čekat," popisuje Priestley.
Jakmile jim byl sdělen verdikt, nejprve prý pocítil úlevu - stále měli práci a stále mohli pokračovat ve Formuli 1. Přesto jim po chvíli začala docházet závažnost onoho trestu. "Pokuta 100 milionů dolarů byla nepředstavitelná a neslýchaná, avšak popravdě řečeno - věděli jsme, že to na nás přímo nebude mít výrazný vliv. Co však opravdu zabolelo a vlastně stále bolí, je vyloučení ze šampionátu konstruktérů pro daný rok," uvádí Brit.
Mnoho lidí prý pociťovalo velký vztek, protože to byl rok, ve kterém měli po dlouhých letech šanci na zisk poháru konstruktérů a jak Pristley dodává - to vše bylo ztraceno kvůli hloupé individuální akci dvou lidí. Motivace pro následující závod se prý hledala jen těžce.
"Při posledním závodě v Brazílii, kde byl Lewis a Fernando první a druhý v šampionátu jezdců, si možná mnoho lidí pomyslelo, že výsledek závodu musel být nějakým způsobem ovlivněn osudem, který dal jednobodový náskok, vítězství a titul mistra světa Kimimu Räikkönenovi. A když se ohlížím zpět za tím, co se tehdy všechno stalo, je těžké s tím nesouhlasit," zamyslel se Priestley.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.