Pro bývalého hlavního mechanika McLarenu Marca Priestleyho je Spa nejen jedním z nejoblíbenějších okruhů přinášejících zajímavé závody, ale také místo, kde se dověděl o vyloučení týmu ze šampionátu v roce 2007. A dodnes je to pro něj bolestivá vzpomínka.
I když má Marc Priestley jako bývalý mechanik týmu z Wokingu na belgický okruh mnoho vzpomínek, špionážní aféra mezi Ferrari a McLarenem v roce 2007 je jednou z těch, které mu v paměti utkvěly nejvíce.
"Ve čtvrtek večer před závodním víkendem toho roku, jsme dokončili práci na autech a měli vše připraveno na tréninky následujícího rána. Opustili jsme okruh a jeli zpět na hotel. I přes napětí mezi oběma jezdci jsme tou dobou jako tým vypadali dobře.
Oba vozy konzistentně sbíraly body a vyhrávaly závody, oba šampionáty byly poprvé za mnoho let na dosah a reálnou možností," vzpomíná na začátek onoho víkendu na svém blogu f1elvis Priestley.
Následoval telefonát, který jim prý nařídil vrátit se na okruh, kde měli počkat na rozhodnutí FIA ohledně vyšetřování špionážní aféry mezi jejich týmem a Ferrari. Napětí a obavy byly očividné. Každý se podle něj bál, že se naplní možnost vyloučení z dalších závodů a oni tak ztratí práci. "Bylo to pár hodně frustrujících hodin, kdy jsme mohli jen čekat," popisuje Priestley.
Jakmile jim byl sdělen verdikt, nejprve prý pocítil úlevu - stále měli práci a stále mohli pokračovat ve Formuli 1. Přesto jim po chvíli začala docházet závažnost onoho trestu. "Pokuta 100 milionů dolarů byla nepředstavitelná a neslýchaná, avšak popravdě řečeno - věděli jsme, že to na nás přímo nebude mít výrazný vliv. Co však opravdu zabolelo a vlastně stále bolí, je vyloučení ze šampionátu konstruktérů pro daný rok," uvádí Brit.
Mnoho lidí prý pociťovalo velký vztek, protože to byl rok, ve kterém měli po dlouhých letech šanci na zisk poháru konstruktérů a jak Pristley dodává - to vše bylo ztraceno kvůli hloupé individuální akci dvou lidí. Motivace pro následující závod se prý hledala jen těžce.
"Při posledním závodě v Brazílii, kde byl Lewis a Fernando první a druhý v šampionátu jezdců, si možná mnoho lidí pomyslelo, že výsledek závodu musel být nějakým způsobem ovlivněn osudem, který dal jednobodový náskok, vítězství a titul mistra světa Kimimu Räikkönenovi. A když se ohlížím zpět za tím, co se tehdy všechno stalo, je těžké s tím nesouhlasit," zamyslel se Priestley.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.