Lotus připouští, že svůj dvojitý DRS systém možná nasadí již příští týden během Velké ceny Belgie.
Po dobrých výsledcích nového konceptu v Německu a v Maďarsku tým doufá, že tentokrát jej bude moci poprvé nasadit i do kvalifikace i do závodu. Podle technického ředitele Jamese Allisona to však bude záležen na tom, zda s ním absolvují bezproblémové tréninky.
"Hodně jsme se soustředili na přípravě pro Monzu, která následuje po Spa a vyžaduje balík s unikátním přítlakem. Jedná se pouze o jeden závod, vyžaduje však celou novou sadu křídel a nepřiměřené množství práce.
Také jsme se soustředili na to, abychom byli schopni jezdit s novým zařízením ve Spa, budeme-li mu dostatečně věřit," popisuje Allison. Jejich systém na rozdíl od systému Mercedesu poskytuje výhodu nejen v kvalifikaci při otevření DRS klapky, ale i během závodu při zavřeném křídle na rovinkách.
Jedná se totiž spíše o F-kanál s fluidikovým přepínačem, který při určité nastavené rychlosti přesměrovává tok vzduchu nahoru do zadního křídla, kde dochází k odtržení proudění. Lotus ho ale přesto označuje jako DDRS. Podle Pata Symondse by kvůli jeho pasivitě (nezávislosti na aktivaci DRS) mohl být přes zákaz DDRS systémů příští rok i nadále legální.
Räikkönen s DDRS na svém voze, všimněte si dvou dodatečných otvorů po stranách airboxu(foto: Lotus F1 Team)
Romain Grosjean se těší na to, že jim jejich unikátní systém konečně pomůže k vítězství: "Bude to dobré. Doufám, že vylepšení na voze způsobí rozdíl.
Pokud bychom měli takovou rychlost, jakou jsme předvedli v Budapešti, na normální trati s lepšími místy pro předjíždění, mohli bychom vyhrát. Spa je běžnějším okruhem s dobrými možnostmi pro předjíždění, takže uvidíme, jak to dopadne.
Pokud mi to [DDRS] poskytne výhodu, rozhodně se těším na jízdu s ním. Jsem si jistý, že půjde o dobrou věc, obzvlášť když nám dobře fungovala. Doufejme, že nám poskytne výhodu a kýžené vítězství v závodě," dodává Grosjean.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.