Lotus připouští, že svůj dvojitý DRS systém možná nasadí již příští týden během Velké ceny Belgie.
Po dobrých výsledcích nového konceptu v Německu a v Maďarsku tým doufá, že tentokrát jej bude moci poprvé nasadit i do kvalifikace i do závodu. Podle technického ředitele Jamese Allisona to však bude záležen na tom, zda s ním absolvují bezproblémové tréninky.
"Hodně jsme se soustředili na přípravě pro Monzu, která následuje po Spa a vyžaduje balík s unikátním přítlakem. Jedná se pouze o jeden závod, vyžaduje však celou novou sadu křídel a nepřiměřené množství práce.
Také jsme se soustředili na to, abychom byli schopni jezdit s novým zařízením ve Spa, budeme-li mu dostatečně věřit," popisuje Allison. Jejich systém na rozdíl od systému Mercedesu poskytuje výhodu nejen v kvalifikaci při otevření DRS klapky, ale i během závodu při zavřeném křídle na rovinkách.
Jedná se totiž spíše o F-kanál s fluidikovým přepínačem, který při určité nastavené rychlosti přesměrovává tok vzduchu nahoru do zadního křídla, kde dochází k odtržení proudění. Lotus ho ale přesto označuje jako DDRS. Podle Pata Symondse by kvůli jeho pasivitě (nezávislosti na aktivaci DRS) mohl být přes zákaz DDRS systémů příští rok i nadále legální.
Räikkönen s DDRS na svém voze, všimněte si dvou dodatečných otvorů po stranách airboxu(foto: Lotus F1 Team)
Romain Grosjean se těší na to, že jim jejich unikátní systém konečně pomůže k vítězství: "Bude to dobré. Doufám, že vylepšení na voze způsobí rozdíl.
Pokud bychom měli takovou rychlost, jakou jsme předvedli v Budapešti, na normální trati s lepšími místy pro předjíždění, mohli bychom vyhrát. Spa je běžnějším okruhem s dobrými možnostmi pro předjíždění, takže uvidíme, jak to dopadne.
Pokud mi to [DDRS] poskytne výhodu, rozhodně se těším na jízdu s ním. Jsem si jistý, že půjde o dobrou věc, obzvlášť když nám dobře fungovala. Doufejme, že nám poskytne výhodu a kýžené vítězství v závodě," dodává Grosjean.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.