McLaren si uvědomuje, že musí ve zbytku sezóny lépe využívat své příležitosti, má-li se udržet v boji o mistrovské tituly.
Podle svého šéfa Martina Whitmarshe jejich vozu totiž rychlost nechybí, zatím však z MP4-27 nedostávají maximum, což je jeden z důvodů, proč je ve vedení s náskokem jiný pilot: Fernando Alonso s Ferrari.
V rozhovoru pro Autosport Whitmarsh přiznává, že vědí, kde selhávali, ale že i nadále věří v zisk titulu: "V prvních jedenácti závodech jsme osmkrát stáli v první řadě, takže auto není alespoň v kvalifikacích pomalé.
Tato sezóna však byla obtížná pro všechny - a musíte uznat, že Fernando Alonso a Ferrari odvedli skvělou práci: jak v oblasti vývoj, tak i v tom, že z balíku dostali to nejlepší. My jsme ze svého balíku to nejlepší nedostávali," uznává šéf McLarenu, který sezónu začal s nejrychlejším vozem.
Pak se začal trápit s letošními pneumatikami Pirelli: "Pneumatiky byly skutečnou výzvou. Existuje několik paralelních cest, kterými se nyní musíte ubírat. My jsme udělali několik chyb, které musíme eliminovat, udělali jsme v tom ale trochu pokrok.
Letos obzvlášť musíte dostat pneumatiky do ideálního stavu, udělali jsme v tom nějaký pokrok, jenže jakmile to vyřešíte u suchých pneumatik, pak začíná výzva s přechodnými a mokrými.
Musíte uznat, že v Británii jsme za sucha byli rychlí, rychlí i za mokra, ale slabí na přechodných [pneumatikách]. Pak jsme v dalším závodě [v Německu] byli rychlí za sucha i za přechodných podmínek, ale slabí v dešti, takže to není jednoduché. Ale je to zajímavá výzva," pokračuje Whitmarsh.
McLaren by chtěl navázat na výsledek posledního závodu před letní přestávkou,vůz MP4-27 na titul podle Whitmarshe má (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Podle něj ztráta na soupeře není příliš velká vzhledem k tomu, kolik závodů zbývá. Hamilton za Alonsem zaostává o 47 bodů, mezi týmy chybí McLarenu na Red Bull 52 bodů: "Učíme se, zlepšujeme auto, ale nic z toho se neděje tak rychle, jak bychom si přáli.
Přesto si myslím, že stojíme na pevnějších základech, nějaké pokroky děláme. Zbývá spousta bodů, což si musíme neustále připomínat. Nesmíme tím ale být posedlí.
Posedlí musíme být tím, abychom v každé velké ceně měli nejrychlejší auto, nedělali chyby, získávali co nejlepší porozumění pneumatik, co nejlépe nastavovali vozy, zajeli dobře kvalifikaci a pak v závodě podali dobrý výkon," dodává Whitmarsh.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.