McLaren si uvědomuje, že musí ve zbytku sezóny lépe využívat své příležitosti, má-li se udržet v boji o mistrovské tituly.
Podle svého šéfa Martina Whitmarshe jejich vozu totiž rychlost nechybí, zatím však z MP4-27 nedostávají maximum, což je jeden z důvodů, proč je ve vedení s náskokem jiný pilot: Fernando Alonso s Ferrari.
V rozhovoru pro Autosport Whitmarsh přiznává, že vědí, kde selhávali, ale že i nadále věří v zisk titulu: "V prvních jedenácti závodech jsme osmkrát stáli v první řadě, takže auto není alespoň v kvalifikacích pomalé.
Tato sezóna však byla obtížná pro všechny - a musíte uznat, že Fernando Alonso a Ferrari odvedli skvělou práci: jak v oblasti vývoj, tak i v tom, že z balíku dostali to nejlepší. My jsme ze svého balíku to nejlepší nedostávali," uznává šéf McLarenu, který sezónu začal s nejrychlejším vozem.
Pak se začal trápit s letošními pneumatikami Pirelli: "Pneumatiky byly skutečnou výzvou. Existuje několik paralelních cest, kterými se nyní musíte ubírat. My jsme udělali několik chyb, které musíme eliminovat, udělali jsme v tom ale trochu pokrok.
Letos obzvlášť musíte dostat pneumatiky do ideálního stavu, udělali jsme v tom nějaký pokrok, jenže jakmile to vyřešíte u suchých pneumatik, pak začíná výzva s přechodnými a mokrými.
Musíte uznat, že v Británii jsme za sucha byli rychlí, rychlí i za mokra, ale slabí na přechodných [pneumatikách]. Pak jsme v dalším závodě [v Německu] byli rychlí za sucha i za přechodných podmínek, ale slabí v dešti, takže to není jednoduché. Ale je to zajímavá výzva," pokračuje Whitmarsh.
McLaren by chtěl navázat na výsledek posledního závodu před letní přestávkou,vůz MP4-27 na titul podle Whitmarshe má (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Podle něj ztráta na soupeře není příliš velká vzhledem k tomu, kolik závodů zbývá. Hamilton za Alonsem zaostává o 47 bodů, mezi týmy chybí McLarenu na Red Bull 52 bodů: "Učíme se, zlepšujeme auto, ale nic z toho se neděje tak rychle, jak bychom si přáli.
Přesto si myslím, že stojíme na pevnějších základech, nějaké pokroky děláme. Zbývá spousta bodů, což si musíme neustále připomínat. Nesmíme tím ale být posedlí.
Posedlí musíme být tím, abychom v každé velké ceně měli nejrychlejší auto, nedělali chyby, získávali co nejlepší porozumění pneumatik, co nejlépe nastavovali vozy, zajeli dobře kvalifikaci a pak v závodě podali dobrý výkon," dodává Whitmarsh.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.