Technický ředitel Ferrari Pat Fry během pauzy hovoří o tom, co pomohlo k obratu formy a vzestupu výkonnosti vozu F2012.
"Na počátku roku jsme měli několik problémů. Nechtěl bych o všech podrobně hovořit, ale tím nejzřejmějším byl koncept výfuků, které jsme používali. Ačkoliv nám poskytoval poměrně dost přítlaku, způsoboval také problémy s teplotou pneumatik. Proto jsme jej nakonec opustili," vysvětluje Fry pro Autosport.
"Některé vlastnosti, které jsme měli, způsobovaly, že se auto těžko ovládalo, a proto že výfukový systém nefungoval přesně tak, jak jsme chtěli, chyběl nám také přítlak. Takže jsme učinili uvědomělé rozhodnutí změnit koncept výfuků a pokusit se o přepracování.
Bylo to správné rozhodnutí, protože se nám podařilo vyřešit všechny charakteristické problémy a základní problémy s CL [koeficientem vztlaku], které jsme měli. Výfuky jsme pak nasadili v Kanadě."
Alonso táhne Ferrari: s vozem, který měl na začátku sezóny sotva na postup do Q3 a na nejrychlejší ztrácel 1,5 vteřiny, vede šampionát s komfortním čtyřicetibodovým náskokem(foto: Scuderia Ferrari)
"Po práci odvedené v únoru jsme mohli nasadit kanadský systém téměř bez jakéhokoliv zaškobrtnutí. Jsem si jistý, že po veškerém úsilí, které jsme odvedli, musím být člověkem, který ví o teplotách pneumatik a výfuků v pitlane nejvíce.
Efekt výfuků je však malý. Poskytuje vám to přítlak, většina lidí se je snaží lépe využívat. Myslím, že jsme učinili poměrně slušný pokrok během Velké ceny Španělska - a součástí balíku přitom výfuky nebyly. Představují opravdu jen drobný krok správným směrem, není to věc, která by změnila auto," snaží se Fry bagatelizovat přínosy výfuků okopírovaných od McLarenu.
"Bylo tam několik dalších aerodynamických vlastností, s nimiž jsme nebyli spokojeni. Museli jsme si to uvědomit a změnit způsob, jakým jsme pracovali, abychom se ujistili, že budeme brát v potaz všechny parametry, které bychom měli."
Efekt změny výfuků je podle Frye malý, k obratu přispěla i změna přístupu k vývoji vozu a využívaných metodologií (foto: Scuderia Ferrari)
"Bylo uvědomělé rozhodnutí si říct: 'Dobrá, nyní úplně změníme práci, abychom se to ve skutečnosti pokusili změnit a zlepšili se.' Rozhodně se zdá, že to funguje," pokračuje technický ředitel Ferrari.
Je z toho patrné, že v Maranellu neřešili pouze potíže s vozem, ale kompletně přístup k vývoji vozu v aerodynamickém tunelu a s důkladnějším využitím počítačových simulací po éře, kdy mohli bez omezení testovat na dráze u své továrny.
"Kvůli problémům, které jsme měli s vozem, toho nemůžeme moc skrývat, že jo? Pak to bylo o práci a rychlejším zlepšování a dřívějším nasazování novinek, než jsme doufali. Směr je správný, jedná se o obrovské množství práce až do konce roku, abychom udrželi tempo se všemi ostatními," dodává Fry.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.