Luis Perez-Sala věří, že F112 prokázalo v dosavadním průběhu sezony zatím pouze 50 % svého potenciálu. Jen připomeňme, že tým nestihl před startem sezony vůz otestovat a v GP Austrálie se do závodu ani nekvalifikoval.
Od té doby se ale tým výrazně vylepšil, kvalifikoval se do všech závodů a dokonce byl schopný bojovat i s Marussii. "Celkově si myslím, že vůz podává dobrý výkon s ohledem na to, když uvážíme, jak jsme začli. V zimě jsem docela pochyboval, protože auto nám bylo předáno a my jsme neměli dostatek času na jeho přestavbu."
"S přihlédnutím na všechny tyto problémy a na restrukturalizaci týmu myslím, že auto podává dobrý výkon. Má dobrý základ a to je jeho silnou stránkou. Celkově je vůz spolehlivý, má docela dobrou mechanickou přilnavost a je na něm velký potenciál pro vylepšování. Řekl bych, že jsme využili 50 % potenciálu vozu, a dalších 50 % leží především v aerodynamice," říká Perez-Sala.
"Pro závod v Singapuru máme přichystaná vylepšení. Jsme malý tým a nemůžeme si dovolit malá vylepšení na každý druhý nebo třetí závod, kvůli nákladům. Jakékoliv vylepšení je totiž velmi drahé. Hospodaříme s rozpočtem, který je o 50 % menší než má k dispozici Caterham a nebo 7krát menší než ten, co mají přední týmy."
"Kromě aerodynamiky ale nesmíte zapomína ani na ostatní části auta. Jejich vývoj zabere hodně času. My máme ale zcela jasnou vizi, jakým směreme se vydat," zakončil své povídání šéf týmu.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.