Lotus může stavět na své skvělé formě z posledních závodů. V posledních devíti závodech této sezony by se však mohl stát ještě silnějším týmem.
Alespoň podle názoru ředitele Lotusu pro traťové operace, Alana Permaneho, by na tým mohla čekat silná druhá polovina sezony. Věří také, že by ještě letos mohli získat tolik kýžené vítězství. Jeho tým v posledních pěti závodech získal ze všech týmů nejvíce bodů. Až na Silverstone byl také alespoň jeden z jejich jezdců vždy na stupních vítězů. Parmane věří, že tým může v takovýchto výkonech pokračovat i v druhé polovině sezony. Pomoci by také mohlo to, že dva jezdci, kteří za ně jezdí teprve od začátku této sezony, se v týmu již adaptovali.
"V druhé polovině budeme mnohem silnější. Auto je skvělé, začali jsme s ním a ukázali jsme, že ho dokážeme vyvíjet stejně dobře ne-li lépe jako ostatní týmy. Určitý čas jsme strávili poznáváním se s jezdci a Romain měl pár bouraček v prních kolech. Bez toho by věci mohly být jiné. Není tedy žádný důvod proto, proč bychom nemohli mít dobrou i druhou půlku," říká Alan Permane.
"Myslím, že našemu autu sedí každá trať. V Silverstone a v Maďarsku jsme byli super rychlí a to jsou absolutně odlišné tratě. Nic nás tedy nemůže překvapit." Permane také připouští, že jeho tým se snažil získat větší přítlak na svých autech, aby zlepšil svoje kvalifikační výsledky. Podle něj by se ale týmu na nadcházejících tratích, které nabízí možnosti předjíždět, a tak snižují důležitost kvalifikace, mělo dařit.
Alan Permane při GP Monaka (foto: Renault)
"Nemyslím, že by toho bylo hodně v setupu," odpověděl na otázku, kde si myslí, že se Lotus může ještě zlepšit. "[po posledním tréninku v Maďarsku] Kimi byl spokojen s autem jako nikdy. Řekl jsem mu: ´Co potřebuješ?´ a on prostě odpověděl: ´Víc přítlaku´. Auto je dobré, ale abychom byli ještě rychlejší, tak potřebujeme více přítlaku na předním i zadním křídle."
"Když srovnáme jeho závodní rychlost, tak neměl žádnou šanci být v kvalifikaci o čtyři desetiny rychlejší. Takže tady se musíme určitě zlepšit. Na trati jako je ta na Hungaroringu nestačí být druzí [na roštu]. Na ostatních tratích se dá předjíždět, následuje Monza a Spa - absolutně jiné příběhy. Pokud bychom byli schopní dojíždět na druhém nebo třetím místě v každém závodu tohoto roku a vyhrát oba šampionáty, tak bych byl absolutně spokojený. Hodně ale toužíme po vítězství."
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.