Lotus může stavět na své skvělé formě z posledních závodů. V posledních devíti závodech této sezony by se však mohl stát ještě silnějším týmem.
Alespoň podle názoru ředitele Lotusu pro traťové operace, Alana Permaneho, by na tým mohla čekat silná druhá polovina sezony. Věří také, že by ještě letos mohli získat tolik kýžené vítězství. Jeho tým v posledních pěti závodech získal ze všech týmů nejvíce bodů. Až na Silverstone byl také alespoň jeden z jejich jezdců vždy na stupních vítězů. Parmane věří, že tým může v takovýchto výkonech pokračovat i v druhé polovině sezony. Pomoci by také mohlo to, že dva jezdci, kteří za ně jezdí teprve od začátku této sezony, se v týmu již adaptovali.
"V druhé polovině budeme mnohem silnější. Auto je skvělé, začali jsme s ním a ukázali jsme, že ho dokážeme vyvíjet stejně dobře ne-li lépe jako ostatní týmy. Určitý čas jsme strávili poznáváním se s jezdci a Romain měl pár bouraček v prních kolech. Bez toho by věci mohly být jiné. Není tedy žádný důvod proto, proč bychom nemohli mít dobrou i druhou půlku," říká Alan Permane.
"Myslím, že našemu autu sedí každá trať. V Silverstone a v Maďarsku jsme byli super rychlí a to jsou absolutně odlišné tratě. Nic nás tedy nemůže překvapit." Permane také připouští, že jeho tým se snažil získat větší přítlak na svých autech, aby zlepšil svoje kvalifikační výsledky. Podle něj by se ale týmu na nadcházejících tratích, které nabízí možnosti předjíždět, a tak snižují důležitost kvalifikace, mělo dařit.
Alan Permane při GP Monaka (foto: Renault)
"Nemyslím, že by toho bylo hodně v setupu," odpověděl na otázku, kde si myslí, že se Lotus může ještě zlepšit. "[po posledním tréninku v Maďarsku] Kimi byl spokojen s autem jako nikdy. Řekl jsem mu: ´Co potřebuješ?´ a on prostě odpověděl: ´Víc přítlaku´. Auto je dobré, ale abychom byli ještě rychlejší, tak potřebujeme více přítlaku na předním i zadním křídle."
"Když srovnáme jeho závodní rychlost, tak neměl žádnou šanci být v kvalifikaci o čtyři desetiny rychlejší. Takže tady se musíme určitě zlepšit. Na trati jako je ta na Hungaroringu nestačí být druzí [na roštu]. Na ostatních tratích se dá předjíždět, následuje Monza a Spa - absolutně jiné příběhy. Pokud bychom byli schopní dojíždět na druhém nebo třetím místě v každém závodu tohoto roku a vyhrát oba šampionáty, tak bych byl absolutně spokojený. Hodně ale toužíme po vítězství."
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.