Lotus může stavět na své skvělé formě z posledních závodů. V posledních devíti závodech této sezony by se však mohl stát ještě silnějším týmem.
Alespoň podle názoru ředitele Lotusu pro traťové operace, Alana Permaneho, by na tým mohla čekat silná druhá polovina sezony. Věří také, že by ještě letos mohli získat tolik kýžené vítězství. Jeho tým v posledních pěti závodech získal ze všech týmů nejvíce bodů. Až na Silverstone byl také alespoň jeden z jejich jezdců vždy na stupních vítězů. Parmane věří, že tým může v takovýchto výkonech pokračovat i v druhé polovině sezony. Pomoci by také mohlo to, že dva jezdci, kteří za ně jezdí teprve od začátku této sezony, se v týmu již adaptovali.
"V druhé polovině budeme mnohem silnější. Auto je skvělé, začali jsme s ním a ukázali jsme, že ho dokážeme vyvíjet stejně dobře ne-li lépe jako ostatní týmy. Určitý čas jsme strávili poznáváním se s jezdci a Romain měl pár bouraček v prních kolech. Bez toho by věci mohly být jiné. Není tedy žádný důvod proto, proč bychom nemohli mít dobrou i druhou půlku," říká Alan Permane.
"Myslím, že našemu autu sedí každá trať. V Silverstone a v Maďarsku jsme byli super rychlí a to jsou absolutně odlišné tratě. Nic nás tedy nemůže překvapit." Permane také připouští, že jeho tým se snažil získat větší přítlak na svých autech, aby zlepšil svoje kvalifikační výsledky. Podle něj by se ale týmu na nadcházejících tratích, které nabízí možnosti předjíždět, a tak snižují důležitost kvalifikace, mělo dařit.
Alan Permane při GP Monaka (foto: Renault)
"Nemyslím, že by toho bylo hodně v setupu," odpověděl na otázku, kde si myslí, že se Lotus může ještě zlepšit. "[po posledním tréninku v Maďarsku] Kimi byl spokojen s autem jako nikdy. Řekl jsem mu: ´Co potřebuješ?´ a on prostě odpověděl: ´Víc přítlaku´. Auto je dobré, ale abychom byli ještě rychlejší, tak potřebujeme více přítlaku na předním i zadním křídle."
"Když srovnáme jeho závodní rychlost, tak neměl žádnou šanci být v kvalifikaci o čtyři desetiny rychlejší. Takže tady se musíme určitě zlepšit. Na trati jako je ta na Hungaroringu nestačí být druzí [na roštu]. Na ostatních tratích se dá předjíždět, následuje Monza a Spa - absolutně jiné příběhy. Pokud bychom byli schopní dojíždět na druhém nebo třetím místě v každém závodu tohoto roku a vyhrát oba šampionáty, tak bych byl absolutně spokojený. Hodně ale toužíme po vítězství."
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.