Lotus na svých stránkách zveřejnil rozhovor s technickým ředitelem Jamesem Allisonem, který shrnuje nejlepší, nejstrašidelnější či nejhorší momenty sezony 2012 a jeho očekávání do druhé poloviny.
Q: Co prozatím vyčnívá jako váš nejoblíbenější moment sezony 2012?
JA: Bylo zde hodně dobrých momentů, ale kvalifikace v Melbourne mi dala největší uspokojení. Už před sezonou jsme věděli, že máme dobré auto, ale dokud se nezačne závodit, nemůžete si být jistí. Když Romain projel třetí část kvalifikace se třetím časem věděli jsme, že rychlost v předsezonním testování byla reálná, že po složitém loňském roce budeme znovu bojovat, že nikomu ve startovním poli neulehčíme život a že to pro nás bude dobrá sezona.
Q: Byl zde také nejhorší moment?
JA: Ano, jednoznačně nejhorším momentem bylo rozbití Romainova šasi první den testování v Barceloně. Asi dvanáct hodin jsem si nebyl jistý, že zvládneme celé auto do prvního závodu opravit. Zmeškání prvního testu bylo hrozné samo o sobě, ale zmeškat závod, to by byla zoufalá situace. Ale jakmile jsme porozuměli problému, zjistili, jak ho napravit, svět se zase obrátil k normálu.
Q: Byla chvíle, kterou jste vnímal jako obzvlášť děsivou?
JA: Problém s šasi, které jsem zmínil, byl hodně děsivý - nepřál bych to nikomu! Možná si myslíte, že by to pro mě mohl být souboj v první zatáčce mezi Kimim a Romainem v Maďarsku, ale to pro mě nebylo děsivé, protože jsem ho neviděl. Byl jsem na pitwall a sledoval časy a telemetrii. Slyšel jsem ve vysílačce, že jim inženýři říkali, že budou bojovat se svým týmovým kolegou, takže jsem věděl, že to bude napínavé. Naši jezdci jsou ale vnímaví a proto jsem neočekával, že skončím v slzách. Když jsem se dozvěděl, že to v té zatáčce bylo kolo na kolo, bylo po všem, takže jsem se nemusel obávat.
Q: Na jaký moment jste zatím obzvlášť pyšný?
JA: Pochopitelně jsou tu chvíle, kdy jsme se dostali na pódium, jasně cítíte hrdost na celý tým. Ten pocit je ale velmi rychle nahrazen obavou, jak dopadne další závod. Na co jsem opravdu pyšný je fakt, že pracuji v Enstone a jsem součástí týmu, který v posledních letech zažil hodně bouří a stále se nevzdal. Byli jsme mnohokrát odepsáni i když jsme věděli, že to není fér. Máme zde skvělé lidi, kteří tvrdě pracují a nyní se jim námaha vrací zpět a ukazuje se kvalita, která zde byla po celou dobu. Máme pár dobrých jezdců a všechna práce a vývoj nyní přináší své ovoce. A já jsem šťastný a hrdý, že toho mohu být součástí.
Q: A nakonec, na co se nejvíc těšíte v druhé polovině sezony 2012?
JA: Nejvíc se těším na to, jak dopadnou bitvy v obou šampionátech. Sbírali jsme body, které nás drží v dosahu v poháru jezdců i konstruktérů. A přestože jsme od VC Monaka získali více bodů, než jiné týmy víme, že jsme s našimi jezdci a rychlostí mohli získat ještě mnohem víc. Vypadáme stále silněji, oba naši piloti jsou silní a já se dívám na kalendář a myslím si, že auto by mělo být dobré na tom a na tom ... a na tom okruhu. Ta moje polovina, která chce zůstat ženatá, si přeje letní přestávku. Ale nemalá část mě si přeje ji rovnou přeskočit na další závody, abychom měli šanci stíhaty ty před námi a vidět, jestli s nimi můžeme bojovat.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.