Lotus na svých stránkách zveřejnil rozhovor s technickým ředitelem Jamesem Allisonem, který shrnuje nejlepší, nejstrašidelnější či nejhorší momenty sezony 2012 a jeho očekávání do druhé poloviny.
Q: Co prozatím vyčnívá jako váš nejoblíbenější moment sezony 2012?
JA: Bylo zde hodně dobrých momentů, ale kvalifikace v Melbourne mi dala největší uspokojení. Už před sezonou jsme věděli, že máme dobré auto, ale dokud se nezačne závodit, nemůžete si být jistí. Když Romain projel třetí část kvalifikace se třetím časem věděli jsme, že rychlost v předsezonním testování byla reálná, že po složitém loňském roce budeme znovu bojovat, že nikomu ve startovním poli neulehčíme život a že to pro nás bude dobrá sezona.
Q: Byl zde také nejhorší moment?
JA: Ano, jednoznačně nejhorším momentem bylo rozbití Romainova šasi první den testování v Barceloně. Asi dvanáct hodin jsem si nebyl jistý, že zvládneme celé auto do prvního závodu opravit. Zmeškání prvního testu bylo hrozné samo o sobě, ale zmeškat závod, to by byla zoufalá situace. Ale jakmile jsme porozuměli problému, zjistili, jak ho napravit, svět se zase obrátil k normálu.
Q: Byla chvíle, kterou jste vnímal jako obzvlášť děsivou?
JA: Problém s šasi, které jsem zmínil, byl hodně děsivý - nepřál bych to nikomu! Možná si myslíte, že by to pro mě mohl být souboj v první zatáčce mezi Kimim a Romainem v Maďarsku, ale to pro mě nebylo děsivé, protože jsem ho neviděl. Byl jsem na pitwall a sledoval časy a telemetrii. Slyšel jsem ve vysílačce, že jim inženýři říkali, že budou bojovat se svým týmovým kolegou, takže jsem věděl, že to bude napínavé. Naši jezdci jsou ale vnímaví a proto jsem neočekával, že skončím v slzách. Když jsem se dozvěděl, že to v té zatáčce bylo kolo na kolo, bylo po všem, takže jsem se nemusel obávat.
Q: Na jaký moment jste zatím obzvlášť pyšný?
JA: Pochopitelně jsou tu chvíle, kdy jsme se dostali na pódium, jasně cítíte hrdost na celý tým. Ten pocit je ale velmi rychle nahrazen obavou, jak dopadne další závod. Na co jsem opravdu pyšný je fakt, že pracuji v Enstone a jsem součástí týmu, který v posledních letech zažil hodně bouří a stále se nevzdal. Byli jsme mnohokrát odepsáni i když jsme věděli, že to není fér. Máme zde skvělé lidi, kteří tvrdě pracují a nyní se jim námaha vrací zpět a ukazuje se kvalita, která zde byla po celou dobu. Máme pár dobrých jezdců a všechna práce a vývoj nyní přináší své ovoce. A já jsem šťastný a hrdý, že toho mohu být součástí.
Q: A nakonec, na co se nejvíc těšíte v druhé polovině sezony 2012?
JA: Nejvíc se těším na to, jak dopadnou bitvy v obou šampionátech. Sbírali jsme body, které nás drží v dosahu v poháru jezdců i konstruktérů. A přestože jsme od VC Monaka získali více bodů, než jiné týmy víme, že jsme s našimi jezdci a rychlostí mohli získat ještě mnohem víc. Vypadáme stále silněji, oba naši piloti jsou silní a já se dívám na kalendář a myslím si, že auto by mělo být dobré na tom a na tom ... a na tom okruhu. Ta moje polovina, která chce zůstat ženatá, si přeje letní přestávku. Ale nemalá část mě si přeje ji rovnou přeskočit na další závody, abychom měli šanci stíhaty ty před námi a vidět, jestli s nimi můžeme bojovat.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.