Tým Lotus věří, že má stále smysl vyvíjet dvojité DRS a to i přesto, že bude s největší pravděpodobností na konci sezony zakázané.
Tým z anglického Enstone by rád nasadil dvojité DRS do závodu v Belgii poté, co si jej úspěšně otestoval v Maďarsku a Německu. Narozdíl od systému Mercedesu, který při aktivovaném DRS dodává přímý boost vozu, tak systém Lotusu by měl přinášet větší užitek naopak při zavřeném zadním křídle. To by mohlo zajistit velký benefit co se rychlosti týče na tratích jako je Spa, kde jsou dlouhé rovinky.
Technický šéf Lotusu, James Allison, řekl Autosportu, že ačkoliv žádné vylepšení jejich DRS nebude moci být použito v sezoně 2013, tak má stále velkou cenu na systému pro zbytek sezony pracovat.
"Budou tu změny v pravidlech, které mají za účel zakázat dvojité DRS, to ano. Ale my z toho získáme velký užitek. Zatím jsme jen v polovině 20ti dílného kalendáře, tedy těsně za jeho polovinou. Nejsme u konce, takže něco takového se nám určitě vyplatí," řekl technický šéf týmu.
Šéf týmu, Eric Boullier, v Maďarsku řekl, že je potěšen s pokrokem ohledně jejich DRS. "Myslím, že tempo je rozumně pozitivní. Děláme to krůček po krůčku, protože z toho nevidíme drastický přínos. Pokud by tu něco bylo, tak to musíme dát na auto. Myslím ale, že tu ještě je nějaká práce, kterou musíme na autě udělat, ale v jednom z příštích závodů to bude na obou autech."
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.