Kimi Räikkönen a Lotus by podle představitelů ostatních vedoucích týmů měli být bráni jako možní kandidáti na titul. A šéf týmu Eric Boullier navzdory spekulacím nebere Ferrari jako hrozbu, která by jim finského pilota přetáhla.
Šéf Ferrari Stefano Domenicali se domnívá, že Lotus stále nedokázal využít všech monžností a vidí tedy v jejich voze potenciál získat ještě mnohem víc během druhé poloviny sezony. A není sám, kdo si myslí, že vzrůstající konkurenceschopnost černozlatých vozů bude v druhé polovině ještě silnější.
"Kimi mě nepřekvapil, vždycky jsem si myslel, že je hodně dobrý jezdec a mistr světa - což nezvládnete, pokud nemáte něco speciálního. Nemyslím, že Lotus nasbíral body, které byl schopen získat. Od začátku mají dobré auto a umí to s pneumatikami. Budou v druhé polovině hodně silní," cituje Domenicaliho Autosport.
Také šéf Red Bullu Christian Horner uvedl, že Lotus byl rychlý po celý rok a mají dva dobré jezdce, proto by v šampionátu neměl být Räikkönen podceňován. "Je jen bod za Lewisem (Hamiltonem). Bylo by od nás hloupé podcenit kteréhokoliv z našich soupeřů, protože máme před sebou ještě dlouhou cestu," nechal se slyšet.
Sportovní ředitel McLarenu Sam Michael dodal: "Ano, jsou rychlí, ale mít z nich strach nic neřeší. Musíte zrychlit auto."
Räikkönen jako nástupce Massy? V Lotusu je prý spokojen (foto: Lotus F1 Team)
Kimi Räikkönen je nyní také spojován s Ferrari jako možný nástupce Felipeho Massy. Podle šéfa Lotusu Erica Boulliera však Fin zůstane v jejich týmu. Ačkoliv ani Ferrari ani Räikkönen možnost nové spolupráce zcela nevyloučili, Boullier se nebojí.
"Je hezké vidět Ferrari v novinách, ale nevím o tom, že by Kimi plánoval jít zpět do Ferrari," uvedl. Očekává totiž, že v příštím roce bude mít Lotus stejné jezdecké složení - Grosjean, Räikkönen. "Nemají důvod odcházet," domnívá se.
Ferrari naopak trvá na tom, že s rozhodnutím o druhém jezdci nespěchá. "Kimi s námi získal titul mistra světa a viděl jsem spekulace v médiích, ale nic víc. Mohu potvrdit to, co jsem vám řekl minulý týden: nespěcháme s rozhodnutím a prohlášením, protože si chceme nechat čas. Jsme si s Felipem blízcí a chceme ho ochránit, je to důležité pro šampionát. Takže není nic nového," komentuje situaci Domenicali.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.