Kimi Räikkönen a Lotus by podle představitelů ostatních vedoucích týmů měli být bráni jako možní kandidáti na titul. A šéf týmu Eric Boullier navzdory spekulacím nebere Ferrari jako hrozbu, která by jim finského pilota přetáhla.
Šéf Ferrari Stefano Domenicali se domnívá, že Lotus stále nedokázal využít všech monžností a vidí tedy v jejich voze potenciál získat ještě mnohem víc během druhé poloviny sezony. A není sám, kdo si myslí, že vzrůstající konkurenceschopnost černozlatých vozů bude v druhé polovině ještě silnější.
"Kimi mě nepřekvapil, vždycky jsem si myslel, že je hodně dobrý jezdec a mistr světa - což nezvládnete, pokud nemáte něco speciálního. Nemyslím, že Lotus nasbíral body, které byl schopen získat. Od začátku mají dobré auto a umí to s pneumatikami. Budou v druhé polovině hodně silní," cituje Domenicaliho Autosport.
Také šéf Red Bullu Christian Horner uvedl, že Lotus byl rychlý po celý rok a mají dva dobré jezdce, proto by v šampionátu neměl být Räikkönen podceňován. "Je jen bod za Lewisem (Hamiltonem). Bylo by od nás hloupé podcenit kteréhokoliv z našich soupeřů, protože máme před sebou ještě dlouhou cestu," nechal se slyšet.
Sportovní ředitel McLarenu Sam Michael dodal: "Ano, jsou rychlí, ale mít z nich strach nic neřeší. Musíte zrychlit auto."
Räikkönen jako nástupce Massy? V Lotusu je prý spokojen (foto: Lotus F1 Team)
Kimi Räikkönen je nyní také spojován s Ferrari jako možný nástupce Felipeho Massy. Podle šéfa Lotusu Erica Boulliera však Fin zůstane v jejich týmu. Ačkoliv ani Ferrari ani Räikkönen možnost nové spolupráce zcela nevyloučili, Boullier se nebojí.
"Je hezké vidět Ferrari v novinách, ale nevím o tom, že by Kimi plánoval jít zpět do Ferrari," uvedl. Očekává totiž, že v příštím roce bude mít Lotus stejné jezdecké složení - Grosjean, Räikkönen. "Nemají důvod odcházet," domnívá se.
Ferrari naopak trvá na tom, že s rozhodnutím o druhém jezdci nespěchá. "Kimi s námi získal titul mistra světa a viděl jsem spekulace v médiích, ale nic víc. Mohu potvrdit to, co jsem vám řekl minulý týden: nespěcháme s rozhodnutím a prohlášením, protože si chceme nechat čas. Jsme si s Felipem blízcí a chceme ho ochránit, je to důležité pro šampionát. Takže není nic nového," komentuje situaci Domenicali.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.