Ohlédněme se na závodem na maďarském Hungaroringu, kde zvítězil Lewis Hamilton stíhaný černozlatými Lotusy. Komu se dařilo a kdo naopak bude chtít na tento víkend rychle zapomenout?
Kdo zazářil?
Velmi dobrý víkend měl Lewis Hamilton, který v podstatě nedal šanci nikomu dalšímu. Krom třetích tréninků zajel vždy nejrychleji. I v závodě si své první místo bez větších problémů ohlídal a v podstatě nedal stíhajícímu Kimimu Räikkönenovi šanci. McLaren se díky novinkám na svém voze opět dostal na špici a ve Wokingu doufají, že nepovedené závody už mají za sebou. Negativní ohlasy však tým získal díky nespokojenosti Jensona Buttona, kterému se nelíbila zvolená strategie.
Dalším týmem, který se po VC Maďarska může radovat je Lotus. Druhé a třetí místo ukazuje, že momentálně třetí tým tabulky šampionátu konstruktérů myslí boje o příčky nejvyšší vážně a díky jejich double DRS, který jim má pomoci především na rychlých tratích jako jsou Spa a Monza (následující dva závody po letní přestávce) se jejich příznivci rozhodně mají na co těšit. O tomto týmu se jako o adeptech na vítězství mluví téměř od začátku sezony, zatím jim však stále uniká.
Lewis Hamilton si po nepovedeném Německu spravil chuť (foto: McLaren Mercedes)
Kdo propadl?
Mercedes prožil další víkend, na který budou chtít rychle zapomenout. Tamější trať jejich vozu nesedla a marně hledali rychlost. Především tedy Michael Schumacher. Start byl kvůli jeho špatnému zařazení na startovní slot odložen, přičemž následně Němec vypnul svůj motor a nakonec tak startoval z pit lane. Jel však příliš rychle a byl potrestán průjezdem boxovou uličkou a jeho špatnému víkendu stále nebyl konec, přišel defekt pneumatiky, probléms telemetrií. Nakonec byl jediným pilotem, který neviděl šachovnicovou vlajku. Jeho týmový kolega Nico Rosberg získal pro tým jeden bod a jak sám dodal - být spokojen s jedním bodem není vůbec ideální.
Už od minulého týdne byl Red Bull pod drobnohledem médií především kvůli mapování motorů, které museli na základě změn pravidel FIA upravit. Ačkoliv oba piloti svorně popírali, že by tato změna na jejich výkony měla nějaký vliv, rozhodně neodcházejí na letní přestávku klidní a spokojení. Sebastian Vettel dojel v Maďarsku čtvrtý, Mark Webber osmý. V šampionátu konstruktéru mají na druhý McLaren náskok 53 bodů. Stále jsou na druhém a třetím místě v šampionátu jezdců. Ideální nálada však týmu zřejmě nepanuje.
Kdo ne/překvapil?
Náskok Fernanda Alonsa na druhého Marka Webbera činí 40 bodů. Španěl o tomto víkendu dokázal "zminimalizovat" škody. Páté místo mu zaručilo udržení se v čele šampionátu a i nadále si drží konzistentní výkony. Ferrari však na nejrychlejší v Maďarsku ztrácelo.
Kimi Räikkönen opět nebyl spokojen a mohl tak jen znovu litovat nepovedené kvalifikace. Fanouškům však alespoň zvedl tep těsným soubojem se svým týmovým kolegou Romainem Grosjeanem. To by však nebylo překvapení. To informace, že je mistr světa z roku 2007 v hledáčku Ferrari pro příští sezonu na místo Felipeho Massy už překvapením bylo. Sám Fin uvedl, že k italskému týmu zášť necítí a že člověk nikdy nemá říkat nikdy, je však prý spokojen tam, kde je. Dodal také, že on tyto drby nevypouští, takže bychom se měli zeptat těch, kdo je píší.
Lotus si chce duo Räikkönen, Grosjean ponechat (foto: Lotus F1 Team
Hořkosladký víkend prožil Williams. Bruno Senna měl velmi dobrý víkend a v kvalifikaci byly oba jejich vozy v první desítce a povedl se mu i závod. Pastor Maldonado však naopak dostal další penalizaci za způsobení kolize s Paulem Di Restou a byl hodně nespokojený. Nechal se slyšet, že tento trest nechápe.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.