Ohlédněme se na závodem na maďarském Hungaroringu, kde zvítězil Lewis Hamilton stíhaný černozlatými Lotusy. Komu se dařilo a kdo naopak bude chtít na tento víkend rychle zapomenout?
Kdo zazářil?
Velmi dobrý víkend měl Lewis Hamilton, který v podstatě nedal šanci nikomu dalšímu. Krom třetích tréninků zajel vždy nejrychleji. I v závodě si své první místo bez větších problémů ohlídal a v podstatě nedal stíhajícímu Kimimu Räikkönenovi šanci. McLaren se díky novinkám na svém voze opět dostal na špici a ve Wokingu doufají, že nepovedené závody už mají za sebou. Negativní ohlasy však tým získal díky nespokojenosti Jensona Buttona, kterému se nelíbila zvolená strategie.
Dalším týmem, který se po VC Maďarska může radovat je Lotus. Druhé a třetí místo ukazuje, že momentálně třetí tým tabulky šampionátu konstruktérů myslí boje o příčky nejvyšší vážně a díky jejich double DRS, který jim má pomoci především na rychlých tratích jako jsou Spa a Monza (následující dva závody po letní přestávce) se jejich příznivci rozhodně mají na co těšit. O tomto týmu se jako o adeptech na vítězství mluví téměř od začátku sezony, zatím jim však stále uniká.
Lewis Hamilton si po nepovedeném Německu spravil chuť (foto: McLaren Mercedes)
Kdo propadl?
Mercedes prožil další víkend, na který budou chtít rychle zapomenout. Tamější trať jejich vozu nesedla a marně hledali rychlost. Především tedy Michael Schumacher. Start byl kvůli jeho špatnému zařazení na startovní slot odložen, přičemž následně Němec vypnul svůj motor a nakonec tak startoval z pit lane. Jel však příliš rychle a byl potrestán průjezdem boxovou uličkou a jeho špatnému víkendu stále nebyl konec, přišel defekt pneumatiky, probléms telemetrií. Nakonec byl jediným pilotem, který neviděl šachovnicovou vlajku. Jeho týmový kolega Nico Rosberg získal pro tým jeden bod a jak sám dodal - být spokojen s jedním bodem není vůbec ideální.
Už od minulého týdne byl Red Bull pod drobnohledem médií především kvůli mapování motorů, které museli na základě změn pravidel FIA upravit. Ačkoliv oba piloti svorně popírali, že by tato změna na jejich výkony měla nějaký vliv, rozhodně neodcházejí na letní přestávku klidní a spokojení. Sebastian Vettel dojel v Maďarsku čtvrtý, Mark Webber osmý. V šampionátu konstruktéru mají na druhý McLaren náskok 53 bodů. Stále jsou na druhém a třetím místě v šampionátu jezdců. Ideální nálada však týmu zřejmě nepanuje.
Kdo ne/překvapil?
Náskok Fernanda Alonsa na druhého Marka Webbera činí 40 bodů. Španěl o tomto víkendu dokázal "zminimalizovat" škody. Páté místo mu zaručilo udržení se v čele šampionátu a i nadále si drží konzistentní výkony. Ferrari však na nejrychlejší v Maďarsku ztrácelo.
Kimi Räikkönen opět nebyl spokojen a mohl tak jen znovu litovat nepovedené kvalifikace. Fanouškům však alespoň zvedl tep těsným soubojem se svým týmovým kolegou Romainem Grosjeanem. To by však nebylo překvapení. To informace, že je mistr světa z roku 2007 v hledáčku Ferrari pro příští sezonu na místo Felipeho Massy už překvapením bylo. Sám Fin uvedl, že k italskému týmu zášť necítí a že člověk nikdy nemá říkat nikdy, je však prý spokojen tam, kde je. Dodal také, že on tyto drby nevypouští, takže bychom se měli zeptat těch, kdo je píší.
Lotus si chce duo Räikkönen, Grosjean ponechat (foto: Lotus F1 Team
Hořkosladký víkend prožil Williams. Bruno Senna měl velmi dobrý víkend a v kvalifikaci byly oba jejich vozy v první desítce a povedl se mu i závod. Pastor Maldonado však naopak dostal další penalizaci za způsobení kolize s Paulem Di Restou a byl hodně nespokojený. Nechal se slyšet, že tento trest nechápe.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.