Výkonný ředitel McLarenu, Jonathan Neale, řekl, že jeho tým je trošku zmaten ohledně postupu FIA v otázce mapování motorů u Red Bullu.
"Nikdo z nás přesně neví, co FIA tolik rozzlobilo a co vedlo Jo Bauera k jeho nedělnímu jednání. Byl to docela neobvyklý krok. Ale nemyslím si, že by se FIA obrátila na komisaře, kdyby k tomu neměla vážný důvod.
Stejně jako vy jsem četl noviny a snad by měly být učiněny nějaké kroky, aby se tomu v budoucnu předešlo [to FIA již učinila, pozn. red.]. My ale nemůžeme říci, co se konkrétně děje s motorem Renault nebo co na něm Red Bull udělal. A proto ani nevíme, jakou výhodu získali. Nejsme ale jediní, kdo tuto kauzu velmi bedlivě pozoruje.
Myslím, že jsme všichni během prvních 6 měsíců roku pracovali ve spolupráci s FIA a Charliem Whitingem tvrdě na tom, abychom si ujasnili, co je povolené a co není. Myslím, že FIA a Charlie Whiting mají těžkou práci. Doufám jen, že se nebude opakovat loňská situace ze Silverstone z poloviny sezony, kdy byly pozměněny pravidla ohledně výfuků."
Jonathan Neale dále pokračuje o vývoji, který McLaren učinil na Hockenheimu: "Vše, co jsme v pátek vyzkoušeli, zůstalo na autě. Myslím, že za sucha můžeme být spokojeni. Rychlost vozu v závodu umožnila Jensonu Buttonovi udržet se vedoucí dvojice Ferrari a Red Bullu.
Takže ten den, na tomto okruhu a za těchto podmínek jsme měli rychlost. Neřekl bych, že jsme byli dominantní, potřebujeme pokračovat v nastoleném tempu. Ale ano, s neděli jsme byli spokojeni."
Podle jeho slov, pokud bychom vycházeli pouze z dat z neděle, tak není velký rozdíl mezi třemi předními týmy: "Věříme tomu, že máme konkurenceschopné auto. Hodně jsme se zaměřovali na naši závodní rychlost, protože ta byla horší než rychlost v kvalifikacích. Věříme, že oba jezdci mají na to být velmi konkurenceschopní a snad jeden z nich tento víkend vyhraje.
McLaren s novými bočnicemi
Ale, jak všichni víme, závodní pole je velmi vyrovnané. Všichni se plně soustředí na vývoj letošních aut. Nikdo si podle mě nedovolí přestat s ohledem na auto pro příští sezonu nebo dokonce pro tu další.
Myslím, že míříme na Hungaroring ve velmi silné pozici, a očekávám, že vývojové tempo bude v srpnu velmi vysoké. Podle mě dokonce vydrží až do poloviny září. Tři přední týmy mají velmi konkurenceschopná auta."
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.