Výkonný ředitel McLarenu, Jonathan Neale, řekl, že jeho tým je trošku zmaten ohledně postupu FIA v otázce mapování motorů u Red Bullu.
"Nikdo z nás přesně neví, co FIA tolik rozzlobilo a co vedlo Jo Bauera k jeho nedělnímu jednání. Byl to docela neobvyklý krok. Ale nemyslím si, že by se FIA obrátila na komisaře, kdyby k tomu neměla vážný důvod.
Stejně jako vy jsem četl noviny a snad by měly být učiněny nějaké kroky, aby se tomu v budoucnu předešlo [to FIA již učinila, pozn. red.]. My ale nemůžeme říci, co se konkrétně děje s motorem Renault nebo co na něm Red Bull udělal. A proto ani nevíme, jakou výhodu získali. Nejsme ale jediní, kdo tuto kauzu velmi bedlivě pozoruje.
Myslím, že jsme všichni během prvních 6 měsíců roku pracovali ve spolupráci s FIA a Charliem Whitingem tvrdě na tom, abychom si ujasnili, co je povolené a co není. Myslím, že FIA a Charlie Whiting mají těžkou práci. Doufám jen, že se nebude opakovat loňská situace ze Silverstone z poloviny sezony, kdy byly pozměněny pravidla ohledně výfuků."
Jonathan Neale dále pokračuje o vývoji, který McLaren učinil na Hockenheimu: "Vše, co jsme v pátek vyzkoušeli, zůstalo na autě. Myslím, že za sucha můžeme být spokojeni. Rychlost vozu v závodu umožnila Jensonu Buttonovi udržet se vedoucí dvojice Ferrari a Red Bullu.
Takže ten den, na tomto okruhu a za těchto podmínek jsme měli rychlost. Neřekl bych, že jsme byli dominantní, potřebujeme pokračovat v nastoleném tempu. Ale ano, s neděli jsme byli spokojeni."
Podle jeho slov, pokud bychom vycházeli pouze z dat z neděle, tak není velký rozdíl mezi třemi předními týmy: "Věříme tomu, že máme konkurenceschopné auto. Hodně jsme se zaměřovali na naši závodní rychlost, protože ta byla horší než rychlost v kvalifikacích. Věříme, že oba jezdci mají na to být velmi konkurenceschopní a snad jeden z nich tento víkend vyhraje.
McLaren s novými bočnicemi
Ale, jak všichni víme, závodní pole je velmi vyrovnané. Všichni se plně soustředí na vývoj letošních aut. Nikdo si podle mě nedovolí přestat s ohledem na auto pro příští sezonu nebo dokonce pro tu další.
Myslím, že míříme na Hungaroring ve velmi silné pozici, a očekávám, že vývojové tempo bude v srpnu velmi vysoké. Podle mě dokonce vydrží až do poloviny září. Tři přední týmy mají velmi konkurenceschopná auta."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.