McLaren veze na Hungaroring další vylepšení pro svůj vůz MP4-27 i poté, co minulý víkend v Německu představil významné úpravy.
Balík vylepšení pro Německo zahrnoval nové verze brzdových kanálků, zadního křídla, difuzoru a bočnice. Díky němu mohl v závodu bojovat o vítězství, Jenson Button nakonec skončil druhý.
O víkendu by tým z Wokingu chtěl pomocí úprav dále vylepšit aerodynamiku: "Máme nějaké další novinky pro Maďarsko. Určitě je tam přivezeme, pak také do Spa. Pro Monzu budeme mít zřejmě jen specifické díly pro tuto dráhu, další vylepšení pak v Singapuru, takhle jsme na tom," sděluje sportovní ředitel McLarenu Sam Michael.
"V Hockenheimu jsme bez debat učinili velký pokrok. Viděli jsme to v prvním a třetím tréninku za sucha. Pokud se nám podaří vyladit výkonnost i za mokra, pak budeme mít kompletní balík. V závodě jsme byli konkurenceschopní a v kvalifikaci bychom byli super-konkurenceschopní, pokud by bylo sucho. Věřím, že v Maďarsku budeme opravdu rychlí," pokračuje Michael.
V závěru kvalifikace na Hockenheimu však začalo pršet a piloti McLarenu měli problémy se zahříváním svých pneumatik, proto stáli na roštu hodně vzadu: "Pokud bychom se kvalifikovali lépe, nemuseli bychom využívat tolik energie, obzvlášť té v pneumatikách, abychom se dostali tam, kde byl Alonso a Vettel. Mohli bychom pak využít naši rychlost proti nim.
Pokud bychom se v kvalifikaci umístili poblíž nich, pak by nás na začátku na několik kol nezdržel Schumacher a Hülkenberg, což nás stálo čas. Kdybychom závodili s nimi, pak bychom bezpochyby byli schopni s nimi závodit o vítězství."
Jenson Button s McLarenem MP4-27 v Německu, o víkendu se může těšit na další vylepšení(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Sportovní ředitel McLarenu dále připouští, že se jim nemusí podařit rychle vyřešit své problémy s teplotou pneumatik za mokrých podmínek: "Vyřešit ty problémy za mokra je celkem obtížné, obzvlášť když nejste konzistentní. Tyto podmínky nikde jinde nenapodobíte.
Pak tam jsou další faktory, jako například zatížení ve Spa. Můžete tam mít problémy se zahříváním, ale tam jsou tak vysoké síly, že je zřejmě stejně překonáte, protože se tam nacházejí rychlé zatáčky a výjezdová kola jsou dlouhá," dodává Michael.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.