McLaren veze na Hungaroring další vylepšení pro svůj vůz MP4-27 i poté, co minulý víkend v Německu představil významné úpravy.
Balík vylepšení pro Německo zahrnoval nové verze brzdových kanálků, zadního křídla, difuzoru a bočnice. Díky němu mohl v závodu bojovat o vítězství, Jenson Button nakonec skončil druhý.
O víkendu by tým z Wokingu chtěl pomocí úprav dále vylepšit aerodynamiku: "Máme nějaké další novinky pro Maďarsko. Určitě je tam přivezeme, pak také do Spa. Pro Monzu budeme mít zřejmě jen specifické díly pro tuto dráhu, další vylepšení pak v Singapuru, takhle jsme na tom," sděluje sportovní ředitel McLarenu Sam Michael.
"V Hockenheimu jsme bez debat učinili velký pokrok. Viděli jsme to v prvním a třetím tréninku za sucha. Pokud se nám podaří vyladit výkonnost i za mokra, pak budeme mít kompletní balík. V závodě jsme byli konkurenceschopní a v kvalifikaci bychom byli super-konkurenceschopní, pokud by bylo sucho. Věřím, že v Maďarsku budeme opravdu rychlí," pokračuje Michael.
V závěru kvalifikace na Hockenheimu však začalo pršet a piloti McLarenu měli problémy se zahříváním svých pneumatik, proto stáli na roštu hodně vzadu: "Pokud bychom se kvalifikovali lépe, nemuseli bychom využívat tolik energie, obzvlášť té v pneumatikách, abychom se dostali tam, kde byl Alonso a Vettel. Mohli bychom pak využít naši rychlost proti nim.
Pokud bychom se v kvalifikaci umístili poblíž nich, pak by nás na začátku na několik kol nezdržel Schumacher a Hülkenberg, což nás stálo čas. Kdybychom závodili s nimi, pak bychom bezpochyby byli schopni s nimi závodit o vítězství."
Jenson Button s McLarenem MP4-27 v Německu, o víkendu se může těšit na další vylepšení(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Sportovní ředitel McLarenu dále připouští, že se jim nemusí podařit rychle vyřešit své problémy s teplotou pneumatik za mokrých podmínek: "Vyřešit ty problémy za mokra je celkem obtížné, obzvlášť když nejste konzistentní. Tyto podmínky nikde jinde nenapodobíte.
Pak tam jsou další faktory, jako například zatížení ve Spa. Můžete tam mít problémy se zahříváním, ale tam jsou tak vysoké síly, že je zřejmě stejně překonáte, protože se tam nacházejí rychlé zatáčky a výjezdová kola jsou dlouhá," dodává Michael.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.